Bani.md

Ai cumpărat un produs și vrei să îl returnezi? Află care sunt drepturile tale și obligațiile vânzătorului

Ai cumpărat un produs și vrei să îl returnezi? Află care sunt drepturile tale și obligațiile vânzătorului foto simbol

Există foarte multe cazuri în care consumatorii sunt nemulțumiți de produsele pe care le-au procurat, fie că că acestea au anumite defecte, fie că nu mai corespund necesităților cumpărătorului. Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței informează cetățenii despre cum trebuie să procedeze în aceste situații și care sunt drepturile consumatorului prevăzute de legislație:

Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor corespunzătoare? 

  de a preschimba produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenţei de preţ, dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei. De exemplu, s-a procurat o cămaşă care nu i se potrivește consumatorului după culoarea costumului. Consumatorul solicită în schimb o cămaşă de o culoare mai închisă, indiferent de model.

 în caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite să i se restituie banii.

Care sunt condițiile de returnare a unui produs? 

• consumatorul trebuie să se adreseze timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, cu bonul de casă (este necesară prezentarea nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuşi preschimbarea produsului sau solicitarea banilor

 consumatorul poate prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune ca acesta să nu fie purtat,  să nu conţină defecte şi lovituri mecanice, să fie etichetat, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.

Totuși, există o listă a produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar:

-articole de bijuterii (articole din metale prețioase, pietre scumpe);

-lenjerie intima și lenjerie de pat;

-articole de igienă individuală ( periuțe de dinți, pieptene, pensete, aparate de ras electrice sau manuale);

-articole de parfumerie și cosmetică;

-mărfuri textile  (țesături din bumbac, mătase,  lână, panglici) etc.  

Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor necorespunzătoare? 

repararea gratuită a produsului:

-Pe perioada reparaţiei produsului, comerciantul este obligat, în termen de 3 zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcţionabil de uz casnic.

De exemplu: s-a defectat maşina de spălat haine. Pe parcursul reparaţiei maşina de spălat, fiind un produs casnic necesar, trebuie înlocuită temporar cu alta.

-În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant.

De exemplu: pentru transportarea frigiderului sau a aragazului.

-Reparaţia urmează a fi efectuată într-un termen util şi convenabil consumatorului.

-Termenul de reparaţie trebuie respectat, în caz contrar intervin penalităţi în favoarea consumatorului.

înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;

• întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.

Dacă ați întâmpinat vreo problemă la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu, nu ezitați să vă adresați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței:  Telefonul Consumatorului 022 74 14 64 sau pe adresa mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri 78.

Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.9077 -0.0000
USD 16.7678 -0.0000
RUB 0.2950 -0.0000
RON 4.4858 -0.0000
UAH 0.6262 -0.0000