Bani.md

Drumul spre Europa, mai scurt cu 25 km! Noi detalii despre construcția podului rutier Iași-Ungheni

Drumul spre Europa, mai scurt cu 25 km! Noi detalii despre construcția podului rutier Iași-Ungheni
Foto simbol: publika.md

Construcția unui pod rutier peste Prut, în regiunea orașului Ungheni, va scurta drumul spre Europa cu 25 de kilometri. Declarația aparține ministrului Economiei și Infrastructurii, Octavian Calmîc.

Podul Iași – Ungheni va lega cele două maluri ale Prutului. Mai exact acest pod va face legătura între două drumuri, unul în Republica Moldova și altul în România, care se află în proces de construcție la etapa actuală. Mai exact este vorba despre autostrada românească ce se află în proces de construcție și care urmează să ajungă până la Iași, și drumul național Chișinău-Ungheni, care va fi dat în exploatare în 2018.

Astfel, potrivit ministrului Economiei, Octavian Calmîc, acest pod va face drumul spre Europa mai scurt cu 25 de kilometri. „Nu vom merge pe la Sculeni, ci pe la Ungheni, pe un drum nou, ca să putem să valorificăm aceste infrastructuri care sunt create pe teritoriul României și pe teritoriul nostru”, a menționat Calmîc în cadrul emisiunii Fabrika, de la postul de televiziune Publika TV.

Podul Iași-Ungheni va fi construit din fonduri europene, la solicitarea părții române.

„Există deja o înțelegere cu serviciile europene astfel încât podul să fie construit. Erau niște probleme tehnice, pentru că pe malul român este o rezervație naturală, iar după normele europene erau necesare anumite ajustări, cercetări față de fauna și flora care există în acea regiune. Până la urmă noi am decis să găsim o altă locație în apropiere, ca să nu deranjăm toată flora și fauna, dar și să ne atingem toate obiectivele noastre. Cred că acesta va fi un element-cheie în discuțiile noastre”, a subliniat Calmîc.

Ce ține de traseul Chișinău-Ungheni, Calmîc a menționat că este o rușine că nu s-a reușit în doi ani de zile să fie finalizat acest drum: „Chiar dacă contractele au expirat în 2016, din păcate, avem un nivel de realizare de 30 sau 40%. Noi ne dorim ca acest traseu să fie dat în exploatare în 2018, să fie practicabil și să fie un drum național care să lege Republica Moldova de Uniunea Europeană”.

De altfel, autoritățile intenționează să construiască alte două poduri care fac parte din acest coridor de transport european. Este vorba despre podul de la Soroca, care urmează să lege Republica Moldova de Ucraina, și podul de la Leova, un alt pod care va face legătură cu România.  Acestea însă, vor fi construite la o etapă mai avansată, prioritatea autorităților fiind acum podul de la Ungheni.

Cele două poduri peste Prut, potrivit ministrului Calmâc, va scoate o parte din încărcătura traseului Chișinău-Leușeni.

Recent, Viceprim-ministrul, ministrul Economiei și Infrastructurii, Octavian Calmîc, a avut o întrevedere cu viceprim-ministrul, ministrul Mediului al României, Grațiela-Leocadia Gavrilescu. În lista subiectelor discutate a fost inclus și construcția podului Iași-Ungheni. 

Bani.md precizează că despre proiectul construcției unui pod peste râul Prut s-a vorbit în 2016, dar și în 2014. Mai mult, a fost lansat și un apel pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate în acest sens. Pentru aceste servicii se alocase un buget de aproximativ 600 de mii de euro, scrie Mediafax. Sursa citată mai scria că „discuţiile dintre România şi Republica Moldova privind construcţia unui pod la Ungheni se duc de aproape un deceniu. În perioada interbelică, peste Prut existau mai mult de 20 de poduri, atât rutiere, cât şi de cale ferată, însă cele mai multe au fost distruse în al doilea Război Mondial.”

Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.4316 -0.0997
USD 17.3730 -0.0242
RUB 0.3029 -0.0010
RON 4.4607 -0.0172
UAH 0.6558 0.0015