Bani.md

Istoria brandului Louis Vuitton: Cum un orfan de 13 ani a sesizat o oportunitate uriașă de business, în Paris

Istoria brandului Louis Vuitton: Cum un orfan de 13 ani a sesizat o oportunitate uriașă de business, în Paris foto: forbes.ro

Cât lux poate încăpea într-un  geamantan? Răspunsul începe în anul 1837, în care tânărul Louis Vuitton, rămas orfan la doar 13 ani, pleacă din satul natal și se mută în capitala Franței, gata să-și construiască un trăi mai bun.

Devine în același an ucenic în atelierul de manufactură al lui Monsier Marechal, care confecționa valize și cutii de împachetat.

Nevoia de mobilitate a francezilor aflați în plină revoluție industrială susține existența unei cereri tot mai mari pentru cufăre, geamantane, truse de depozitare a toaletelor, în contextul în care rețeaua de căi ferate începe să se lărgească tot mai mult, facilitând călătoriile. Vuitton sesizează, astfel, o oportunitate uriașă de business, profitând de cererea tot mai mare de pe piață. A devenit rapid cel mai cunoscut meșteșugar din branșă.

„«Împachetarea în siguranță a celor mai fragile obiecte» este sintagma care putea fi regăsită pe frontispiciul primului magazin Louis Vuitton, deschis la Paris, în 1854. Ajunge să fie imitat la puțin timp după ce pune bazele companiei sale, iar pentru a combate acest lucru, decide să introducă un logo pe imprimeurile sale cu inscripția „marque L. Vuitton dépossé” („marcă înregistrată L. Vuitton”).

La sfârșitul vieții sale, averea sa este moștenită de fiul său, Georges Vuitton. Anul 1867 aduce brandului recunoaștere internațională, în cadrul Expoziţiei Universale de la Paris, unde obține medalia de bronz. LV este, cu siguranță, una din mărcile care depășește neîndoielnic frontierele modei.

Anul 1896 marchează introducerea celebrei monograme care este și în prezent emblema companiei. Cinci ani mai târziu, brandul introduce pentru prima dată un Steamer Bag, un bagaj de mână mic, cu închidere de siguranță, creat cu scopul de a asigura transportul cuferelor și cutiilor pentru bagaje. Accesoriul este urmat de alte două inovații: Keepall Bag (1930) și Noé Bag (1932).

Afacerea rămâne sub conducerea moștenitorilor familiei până în anul 1987, când acțiunile companiei sunt cotate la Bursa din Paris. Casa de modă Louis Vuitton fuzionează cu Moët Hennessy, companie din domeniul băuturilor alcoolice. Doi ani mai târziu, Bernard Arnault ajunge să dețină 42% din acțiunile grupului LVMH, devenind acționarul principal.

În 1990, Yves Carcelle este numit președinte al LV. Marc Jacob, devenit director creativ al mărcii readuce, în 2003, linia imprimeurilor inspirate din cultura niponă. El colaborează cu artistul de origine japoneză Takashi Murakami la un design îndrăzneț care întruchipează florile de cireș, simbol al frumuseții, dar mai ales al curtoaziei.

Istoria brandului Louis Vuitton: Cum un orfan de 13 ani a sesizat o oportunitate uriașă de business, în Paris

Brandul a rezistat de-a lungul timpului datorită inovării și adaptării la cerințele consumatorilor. Introducerea constantă a elementelor noi a reprezentat un grad de îmbunătățire și inovare, fără  însă să-și piardă autentiticitatea.

În septembrie 2011, compania inaugurează primul Island Maison, un magazin de lux conceput să își desfășoare activitatea pe marginea apei.

Președintele conglomeratului francez LVMH a avut o evoluție spectaculoasă în ultimul an, urcând 7 poziții în topul miliardarilor lumii, realizat de Forbes, cu o avere care se ridică la 72 de miliarde de dolari. Louis Vuitton a pătruns pe piața din România în vara anului 2008, cu un magazin de 130 de metri pătrați, situat în galeria hotelului de cinci stele JW Marriott, în urma unei investiții care depășește un milion de euro.

Sursa: Forbes.ro 

Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.2254 -0.0000
USD 16.3935 -0.0000
RUB 0.2660 -0.0000
RON 4.3374 -0.0000
UAH 0.6300 -0.0000