H&M, al doilea cel mai mare retailer de modă din lume, a ratat previziunea privind profitul

27 Sept. 2024, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Sept. 2024, 09:54 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Acţiunile H&M au scăzut cu până la 8% joi, după ce al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a ratat previziunea privind profitul operaţional şi a abandonat ţinta pentru marja de câştig, transmite CNBC, conform News.ro.

Retailerul suedez de îmbrăcăminte a raportat că profitul operaţional pentru al treilea trimestru fiscal al grupului a fost de 3,51 miliarde de coroane suedeze (345,8 milioane de dolari), comparativ cu 4,74 miliarde de coroane suedeze cu un an în urmă.

Analiştii chestionaţi de LSEG au estimat un profit operaţional de 4,93 miliarde, potrivit Reuters.

H&M şi-a redus ţinta pentru marja de profit pentru 2024, după ce a avertizat anterior despre condiţii mai dificile pe piaţă.

Mişcarea este văzută că va creşte presiunea asupra CEO-ului Daniel Ervér, care este în acest rol de doar opt luni.

Ervér s-a angajat ”să creeze valoare imbatabilă pentru clienţii noştri şi o creştere profitabilă”.

H&M a avut dificultăţi să-şi sporească profitabilitatea în ultimele luni, din cauza vremii mai reci, costurilor de trai mai ridicate şi încetinirii cheltuielilor post-pandemie, care împiedică atât vânzările cu amănuntul de haine de stradă, cât şi cele de lux.

Retailerul se confruntă, de asemenea, cu o concurenţă acerbă din partea proprietarului Zara, Inditex, şi a retailerului de fast fashion Shein.

”Factorii externi ne-au afectat veniturile din vânzări şi costurile de achiziţie mai mult decât ne aşteptam. În prezent, estimăm că marja operaţională din acest an va fi mai mică de 10%”, a declarat Ervér într-un comunicat.

”Suntem încrezători că planul nostru va contribui la creşterea vânzărilor şi a profitabilităţii”, a adăugat el.

Acţiunile H&M au scăzut în urma informaţiilor cu până la 8%, declinul fiind atenuat ulterior la 4,6%, înregistrând printre cele mai slabe performanţe în cadrul indicelui paneuropean Stoxx 600.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Sept. 2024, 14:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Sept. 2024, 14:58 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de foodservice din România, își extinde prezența internațională și inaugurează cea de-a treia unitate KFC din Republica Moldova.

„Inaugurarea celui de-al treilea restaurant KFC în Chișinău marchează un moment important în evoluția noastră pe piața din Republica Moldova. Această expansiune reflectă încrederea noastră în potențialul economic al regiunii și dorința de a fi mai aproape de consumatorii noștri fideli”, a declarat Costică Mișaca, Director General, KFC Moldova.

KFC Moldova a contabilizat un profit de 382 mii de euro în șase luni ale lui 2024, cu 57,3% mai mult față de perioada similară a anului trecut.

Sphera Franchise Group, listată la Bursa de Valori București (BVB), deține 80% din capitalul US Food Network din Republica Moldova, filială înființată în 2008, ceilalți asociați fiind Dorin Recean și Cătălin Giosan, șeful ProTV Chișinău, cu câte 10%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău