Un segment din al doilea cel mai lung drum din țară – gata pe jumătate

04 Nov. 2024, 10:07
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Nov. 2024, 10:07 // Actual //  Ursu Victor

Un segment din al doilea cel mai lung drum din țară, Chișinău – Giurgiulești, cu o lungime de 213,84 km, este construit pe jumătate. Este vorba de traseul de ocolire a orașului Vulcănești, cu o lungime de 8,58 km, care a atins un progres fizic de aproximativ 52% în doar 14 luni, de la semnarea contractului în iunie 2023 și debutul lucrărilor în august același an, anunță Administrația de Stat a Drumurilor.

Până în prezent, 6,8 km din acest segment au fost asfaltați, inclusiv intersecțiile și porțiunile cu bandă suplimentară, reprezentând 80% din lungimea totală a drumului. De asemenea, au fost construiți 3,1 km de rigole carosabile, beneficiind de echipamente moderne de turnare „in situ”. În noiembrie, este planificată montarea grinzilor de 18 metri la podul situat la km 2+965.

De construcția centurii de la Vulcănești se vor ocupa ucrainenii de la LLC Automagistral Pivden.

Aceștia s-au ocupat anterior de reabilitarea a 31 km de drum din segmentul de drum Chișinău-Comrat-Giurgiulești pentru care au încasat 24 de milioane de euro și l-au reabilitat în 4,5 ani.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală