Călătoriile cu taxiul, mai scumpe în Chișinău! Asigurările RCA s-au majorat semnificativ

11 Aug. 2021, 17:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
11 Aug. 2021, 17:47 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Costul asigurării obligatorii de răspundere civilă auto pentru taxi în municipiul Chișinău s-a majorat de la 1 august și a ajuns la valoarea de 5 014,8 lei pentru un automobil. Despre asta anunță reprezentanții Patronatului Transportatorilor Auto de Pasageri și Bagaje în Regim de Taxi, într-o postare pe Facebook.

Potrivit responsabililor, majorarea a crescut cu peste 550 de lei, față de vara anului trecut, atunci când asigurarea costa 4 460,4 lei, scrie Realitatea.md.

„Orice teoretician economic ne va spune că majorările de costuri ale unui serviciu, mai ales când se fac fără a adăuga valoare acestuia, sunt imputate practic întotdeauna clienților prin majorarea tarifelor serviciului. Aceasta se va întâmpla, inevitabil și cu regret, în scurt timp pentru serviciile de taxi – o activitate economică cu rentabilitate destul de mică. Atât, în calitate de asociație patronală a operatorilor de transport de persoane în regim de taxi, ne arătăm consternați de această mărire, cu atât mai mult cât în ultimii 2 ani prețul RCA a ajuns să crească în total cu cca 1 500 de lei (valoarea AORCA în 2019 pentru taxi în Chişinău a fost 3 548,16 lei)”, se arată în postare.

Este o majorare inoportună, mai ales în contextul unei situații economice care în pandemie a lovit din greu veniturile taximetriștilor, mai spune patronatul.

„Companiile de taxi au activat aproape 14 luni sub pragul de rentabilitate, iar recuperarea veniturilor după relaxarea măsurilor restrictive practic nici nu a început, că ramura noastră s-a pomenit în față unor provocări suplimentare severe: exodul șoferilor în alte domenii economice, incl. în afara țării, costul ridicat al pieselor auto, planificare urbană eşuată – lipsă locuri de parcare/aşteptare dedicate taxiurilor, trafic dificil și ambuteiaje care înseamnă consum mai mare de combustibil, iar în final șoferii pot prelua și efectua mai puține comenzi. Considerăm, de asemenea, că creșterea nu este motivată economic, iar părerea companiilor de taxi sau consultări din partea noastră ca şi asociaţie patronală nu au fost solicitate”, se mai precizează în comunicatul patronatului.

Realitatea Live

24 Sept. 2021, 22:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
24 Sept. 2021, 22:04 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Carlos Ghosn vrea să clarifice lucrurile în memoriile sale ce urmează să fi publicate săptămâna aceasta: nu mai este acţionar la constructorul auto japonez Nissan Motor Co. şi este nerăbdător să îşi vândă participaţia pe care o deţine la grupul auto francez Renault SA, transmite Bloomberg.

Fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, un fugar urmărit de justiţia japoneză, a devenit mai pesimist cu privire la perspectivele alianţei în ultimele 11 luni care au trecut de la publicarea primei sale cărţi în limba franceză. Într-un capitol ce acoperă pachetul său salarial, Ghosn susţine că a dovedit loialitate şi încredere în companiile pe care le-a condus prin faptul că a păstrat acţiunile pe care le deţinea şi după arestarea sa în luna noiembrie 2018, scrie Agerpres.

“Nu mai sunt acţionar la Nissan, mulţumesc lui Dumnezeu”, a spus Ghosn într-un interviu realizat la Beirut, oraşul unde trăieşte după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare.

Alianţa Renault-Nissan, înfiinţată în 1999 când Carlos Ghosn a fost trimis de Renault să salveze Nissan, care la acea dată era în pragul falimentului, este “condamnată” din cauza luptelor interne pentru putere, susţine fostul preşedinte director general.

Ghosn a precizat că mai are o participaţie la Renault via acţiunile pe care Guvernul francez le-a sechestrat în cadrul unei investigaţii în derulare privind rezidenţa fiscală.

“Nu fac acest lucru pentru că nu am încredere în echipa managerială. Este pentru că nu am altă alegere”, precizează Ghosn.

Valoarea de piaţă combinată a celor două companii a scăzut cu aproape 30 de miliarde de dolari după arestarea lui Carlos Ghosn. Nissan a înregistrat doi ani consecutivi de pierderi şi anul trecut a prezentat un plan de relansare care presupune închiderea unor linii de producţie şi sacrificarea cotei de piaţă pentru profitabilitate. La rândul său Renault a luat şi el măsuri drastice după plecarea lui Ghosn, eliminând mii de locuri de muncă şi reducând capacitatea de producţie după ce anul trecut a înregistrat pierderi record.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală