Bani.md

Care sunt cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată și ce cotă ocupă

Care sunt cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată și ce cotă ocupă
Foto: technicalwhizz.com.au

Numărul de abonați la serviciul TV contra plată în format digital a crescut cu 5 mii (+3,8%) și a depășit cifra de 138,1 mii, ceea ce constituie mai bine de jumătate din numărul total de abonați la serviciul TV contra plată, arată datele Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației. 

În anul 2015 numărul total de abonați la serviciul TV contra plată a înregistrat o creștere ușoară de 0,3% și a însumat 274,9 mii. Din totalul abonaților la acest serviciu 75% recepționau programele TV prin intermediul rețelelor de cablu, iar 25% – beneficiau de programe TV furnizate în baza tehnologiei IP (IP TV). Mai bine de jumătate din totalul de abonați recepționau programele TV în format digital prin rețele de cablu, iar restul – prin tehnologia IP (IP TV).

Conform estimărilor ANRCETI, în anul 2015, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SA „Moldtelecom” – 28,9%, SRL „Sun Communications” – 28%, SRL „TV BOX” – 8,1%, SRL „AMT” – 3,7%. Ceilalţi 79 furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 31,3 %.

Datele prezentate ANRCETI de către cei 83 de furnizori activi ai serviciilor TV contra plată arată că situaţia pe această piaţă a evoluat anul trecut în mod diferit: segmentul serviciilor IP TV a continuat să crească, iar segmentul serviciilor TV prin rețele de cablu – să scadă. Astfel, numărul abonaţilor la serviciul IP TV a crescut, faţă de anul 2014, cu 6,1 mii (+9,8%) și a totalizat circa 68,8 mii, iar veniturile provenite din vânzarea acestui serviciu au sporit cu 2,8 milioane de lei (+5%) şi au depăşit cifra de 58,1 milioane de lei. În acelaşi timp, numărul abonaţilor la serviciul TV prin rețele de cablu a scăzut cu 3,1 mii (-1,5%) şi a alcătuit 206,1 mii, iar vânzările acestui serviciu s-au micşorat cu 9,5 milioane de lei (-9%) și au alcătuit 97,5 milioane de lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciul TV contra plată a sporit cu 0,9% şi a alcătuit 48,2 lei.

Specialiștii ANRCETI explică contractarea pieței serviciilor TV prin rețele de cablu prin schimbarea preferințelor unei părți a utilizatorilor acestor servicii. Aceștia migrează spre variante alternative de vizionare a conţinutului TV: pe Internet, prin satelit sau prin IP TV, care oferă servicii TV în format digital, spre deosebire de o bună parte din operatorii de rețele TV prin cablu care în prezent retransmit programele TV în format analogic.

Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.2254 -0.0000
USD 16.3935 -0.0000
RUB 0.2660 -0.0000
RON 4.3374 -0.0000
UAH 0.6300 -0.0000