Afaceri de la Zero. Iurie Ciobanu s-a mutat în România din Moldova pentru a-şi deschide un business în construcţii

14 Apr. 2023, 19:47
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Lupu Eduard
14 Apr. 2023, 19:47 // Oameni şi Idei //  Lupu Eduard

Iurie Ciobanu s-a mutat în toamna anului 2019 în România din Republica Moldova, pentru a-şi deschide un business în domeniul amenajărilor. Cu toate că Iurie Ciobanu activa în acelaşi domeniu în Republica Moldova, motivul pentru care a ales să se mute în România a fost pentru că piaţa locală este mult mai mare.

Iunonix, firmă de amenajări pentru interior şi exterior, a fost înfiinţată în luna martie a anului 2020, la începutul pandemiei, însă acest lucru nu l-a speriat pe antreprenor, care a decis să meargă mai departe. Perioada pandemiei s-a dovedit a fi una bună pentru micul business din zona de construcţii, având în vedere că multă lume a investit în amenajări.

„Am avut mulţi proprietari care au apelat la noi, s-au mutat de la bloc la case şi au avut nevoie de amenjări. Sunt foarte mulţumit de cererile pe care le-am avut, chiar nu m-am aşteptat. Eu trecând printr-o mutare, începând de la zero aici, nu doar businessul dar şi viaţa, nu cunoşteam pe nimeni. A mers bine“, spune Iurie Ciobanu.

Multe dintre lucrările firmei au fost în Bucureşti şi Ilfov, însă au existat şi cereri venite din alte zone ale ţării precum Bran şi Braşov. Antreprenorul spune că multe dintre cereri vin din recomandările foştilor clienţi şi că, momentan, nu are în plan să îşi deschidă un site de prezentare, pentru că promovarea prin recomandare funcţionează foarte bine pentru micul business.

Iurie Ciobanu are o echipa formată din circa 10 oameni, însă în perioadele aglomerate, numărul acestora poate creşte, având colaboratori cu care mai lucrează. În funcţie de cereri, firma poate face diverse tipuri de lucrări. Miruna Diaconu

„Suntem mai mult axaţi pe domeniul amenajărilor curţilor cu pavele, montarea pavelelor, dalelor, bordurilor, nu doar curţi ale caselor, dar şi parcări, curţile blocurilor.  Construim şi case, însă doar parter, etaj şi mansardă, nu ne ducem mai sus, le facem de la zero şi până la partea de amenajări“, mai spune antreprenorul.

Anul trecut, Iunonix a avut un rulaj de circa 400.000 lei, însă anul acesta a început cu o cerere mai slabă faţă de ultimii ani.

„Avem câteva lucrări în vară, dar astea sunt stabilite de mai mult timp. Prima parte a anului a stagnat, ne-am cam speriat, însă vedem că se dezmorţeşte, încep lucrările. Sperăm ca acest an să nu fie mai rău ca anul trecut“, spune el.

În această perioadă, clienţii se uită foarte atent la preţuri, iar dacă există alternative mai ieftine ale materialelor de construcţii, optează pentru acestea.

Mai mult, Iurie Ciobanu spune că, în ultimul an, preţul materialelor de construcţii a crescut, în medie, cu 20%.

„Oamenii caută o soluţie ca să se încadreze în buget. Am avut discuţii cu oamenii, care ne ziceau că aceeaşi lucrare era mai ieftină anul trecut, însă trebuie să le explic că ne-au crescut costurile foarte mult. Am încercat să absorbim o parte din creşteri, am majorat preţurile noastre cu circa 10% în acest an“, mai spune anteprenorul.

Pe viitor, Iurie Ciobanu îşi doreşte să crească numărul de angajaţi, dar şi să treacă pe partea de imobiliare, prin construirea unor case, pe care ulterior să le vândă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Apr. 2024, 11:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Apr. 2024, 11:48 // Actual //  Lupu Eduard

Retailerii francezi vor trebui să informeze consumatorii atunci când gramajul produselor afişate a fost diminuat fără o reducere corespondentă a preţurilor, scrie RTE.

Acest fenomen poartă numele de shrinkflation şi a devenit recent o problemă atât pentru consumatori cât şi guverne, pe măsură ce puterea de cumpărare s-a diminuat în faţa inflaţiei. Ce arată analiza ZF. Ambalajele au intrat la apă: ciocolata de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 800 ml sau balsamul de rufe de 1,625 litri sunt modul în care producătorii de bunuri de consum jonglează „din pix“ cu cantităţile. Cum s-a ajuns aici?

Începând din iulie comercianţii trebuie să afişeze timp de două luni la raft o atenţionare în cazul în care cantitatea unor produse uzuale precum alimentele dar şi detergentul a fost redusă.

„Shrinkflaţia este o fraudă şi vrem să îî punem capăt. Trebuie să reconstruim încrederea consumatorilor, iar pentru aceasta ne trebuie transparenţă”, a declarat ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire.

Lanţul de supermarketuri Carrefour a adăugat în mod voluntar o astfel de avertizare anul trecut în septembrie cu scopul de pune presiune pe marii producători de alimente.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău