Ce spune Avia Invest despre starea deplorabilă a pistei de decolare: Are nevoie de întreținere tehnică anuală

04 Apr. 2023, 09:28
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Apr. 2023, 09:28 // Actual //  bani.md

Ca răspuns la informațiile prezentate de Președintele M. Sandu și de conducerea Întreprinderii de Stat „Aeroportul Internațional Chișinău” compania AviaInvest  menționează că : toată infrastructura, construcția la o a doua pista de aterizare si decolare (absolut necesara pentru funcționarea continua a aeroportului pe timpul lucrărilor de modernizare a pistei de baza), reconstruirea pistei de baza pentru decolare si aterizare, parcarea auto multietajata moderna, extinderea si modernizarea completa a zonei terminalului de pasageri, dotarea cu echipament special, rețele de inginerie si utilități, utilaje speciale.

Compania face apel la administrația Întreprinderii de Stat «Aeroportul International Chișinău» să aibă bunul simț, să nu sperie sau să inducă în eroare pasagerii și companiile aeriene cu declarații  stupide și nefondate. A doua pista de decolare si aterizare modernizată este pe deplin operațională și sigură, realizată de compania austriacă cu nivel mondial Strabag conform standardelor moderne ICAO și este capabilă să primească toate aeronavele care operează în mod regulat pe aeroportul Chișinău. Iar pista de baza trebuie să fie supusa întreținerii tehnice anuale, lucrări care se efectuează anual in mod obligatoriu. Sperăm ca în loc de isteria teatrală, directorul adjunct al întreprinderii de stat să-și preia atribuțiile profesionale de funcție, dacă, desigur, știe ceva despre acestea.

Avia Invest susține că prin politica de stimulare a companiilor aeriene a dus la o creștere a traficului de pasageri de la 1,2 milioane de pasageri pe an la peste 3 milioane, iar destinațiile de operare au fost majorate de la 24 la 48 rute.

Refrindu-se la taxe de 9 euro, compania susține că a fost introdusă în anul 1999 confrom practicilor internaționale si recomandărilor ICAO si inițial constituia 10 dolari, ulterior – 14 dolari, iar din 2007 – 9 euro.

Contractul de concesiune, încheiat în august 2013, a menținut toate taxele existente inclusiv taxa de 9 euro. Apropo, toate calculele făcute în 2012 de compania Price Waterhouse Coopers Romania se bazau pe necesitatea menținerii taxei de modernizare introdusă în 1999 pe toată perioada concesionării.

Cu toate acestea pentru a atrage noi companii aeriene, pentru deschiderea noilor destinații si menținerea destinațiilor curente,  AviaInvest a oferit scutire de taxe de modernizare pentru o perioada de 12 luni. Deci încercările autorităților de a acuza AviaInvest de motivele refuzului companiilor aeriene low-cost de a zbura în Moldova tocmai din cauza taxei de 9 euro sunt cel puțin absurde.

„Totodată, din anul 2013 bugetul de stat a primit de la AviaInvest impozit pe venit din taxa de modernizare in suma de 190 de milioane de lei si din 01 iulie 2020, autoritățile au decis să colecteze forțat jumătate din cei 9 euro, pentru fondul special de susținere a populației si suma venitului la buget a constituit încă 226 milioane lei. Repetat va atragem atenția ca jumătate din suma taxei de modernizare din 01 iulie 2020 este luata de către stat”, mai spune Avia Invest .

Ieri directorul adjunct al Aeroportului Chișinău declara că pista de decolare se află într-o stare deplorabilă și că în scurt timp se va purcede la lucrările de reabilitarea a pistei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Nov. 2024, 16:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Nov. 2024, 16:54 // Actual //  Ursu Victor

După ce șeful aeroportului Iași a anunțat că zborul Iași – Dubai este considerat nerentabil conform studiilor de piață, compania Wizz Air a deschis recent o nouă cursă Chișinău – Abu Dhabi, inaugurată pe 27 octombrie. Această nouă rută oferă trei frecvențe săptămânale, în zilele de miercuri, vineri și duminică, cu prețuri începând de la 69,99 euro.

Strategia Wizz Air de a extinde zborurile de la Chișinău este evidentă, având în vedere că compania a lansat nu mai puțin de 16 zboruri externe în sezonul de iarnă, în timp ce aeroportul din Iași beneficiază doar de un singur nou zbor (spre Malmö, Suedia), care înlocuiește o cursă recent desființată către Copenhaga, scrie topiasi.ro.

O analiză comparativă a numărului de curse externe scoate în evidență disparitățile dintre cele două aeroporturi. Aeroportul Chișinău operează în prezent 44 de zboruri externe, gestionate de 26 de companii, în contrast cu cele 24 de zboruri de la Iași, operate de doar 5 companii.

De asemenea, la Iași, Wizz Air controlează aproximativ 80% din trafic, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la viitorul zborurilor de la acest aeroport. Dacă noul zbor Chișinău – Abu Dhabi se dovedește a fi profitabil, există riscul ca Wizz Air să renunțe la rutele de la Iași în favoarea celor din Chișinău, amplificând astfel discrepanțele dintre cele două aeroporturi.

Această situație sugerează o concurență acerbă între cele două aeroporturi, fiecare încercând să atragă mai multe zboruri și pasageri. În timp ce Chișinău se prezintă ca un hub în expansiune, Iași se confruntă cu provocări semnificative în a-și menține relevanța pe piața zborurilor internaționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău