Cum arată asteroidul de 10.000 de miliarde de dolari, mai mult decât întreaga economie globală (VIDEO)

Telescopul Spațial Hubble al NASA a dezvăluit o imagine a unuia dintre cei mai interesanți și mai valoroși asteroizi pe care îi cunoaștem: 16 Psyche. Asteroidul se află la aproximativ 370 de milioane de kilometri de Pământ și are aproximativ 226 de kilometri în diametru, dimensiunea statului Massachusetts din SUA.

Acesta este format în totalitate din nichel și fier, iar datorită acestor metale, valoarea asteroidului este estimată la 10.000 de miliarde de dolari, mai mult decât întreaga economie globală, potrivit Forbes.

Asteroidul este unul dintre cele mai mari obiecte din centura principală de asteroizi a sistemului solar care orbitează între Marte și Jupiter.

În 2022, NASA intenționează să lanseze o navă spațială, fără pilot, pentru a studia asteroidul. Nava va ajunge la 16 Psyche în ianuarie 2026 și îl va studia timp de doi ani.

Un asteroid din fier și nichel

„Am văzut meteoriți care sunt în mare parte metalici, dar 16 Psyche ar putea fi unic prin faptul că ar putea fi un asteroid care este realizat în totalitate din fier și nichel”, a spus dr. Tracy Becker, din cadrul Southwest Research Institute din San Antonio, Texas.

Spre deosebire de majoritatea asteroizilor, care sunt stâncoși sau înghețați, 16 Psyche pare a fi metalic. În fapt, este atât de dens și metalic încât se crede că este nucleul rămas al unei planete care a eșuat în timpul formării sale - o „protoplanetă”.

Pământul are un miez de metal, o manta și o crustă. Este posibil ca, pe măsură ce se forma, să fi fost lovit de un alt obiect din sistemul nostru solar și să-și fi pierdut mantaua și crusta, citează Wall-Street.

16 Psyche este un obiect unic, astfel încât oamenii de știință nu îl pot compara cu nimic altceva. NASA speră că 16 Psyche ne va ajuta să înțelegem mai bine nucleul Pământului.

VIDEO (SURSA: DATA1B4)

Alte stiri

În ce domenii se câștigă cel mai mult în Moldova, potrivit datelor oficiale

În trimestrul III al anului 2020, câștigul salarial mediu lunar nominal brut a fost de 8074,3 lei, fiind în creștere cu 2,9% față de trimestrul precedent și cu 9,3% față de trimestrul III al anului 2019.

Ultimele ȘTIRI

Primul card cashback în Moldova: Moldova Agroindbank și Mastercard au lansat o serie unică de carduri de plată GAMA

CARDURI DE PLATĂ GAMA

Wine Records prezintă primul Vin Muzical. Un cadou inedit pentru sărbătorile de iarnă (VIDEO)

Alină-le dorul de Casă!

Acest robot japonez poate vedea cumpărătorii ce nu poartă o mască în magazinul tău. Ce le face (VIDEO)

Cu vocea lui de copil, Robovie pare cel mai dulce dintre roboți.

În ce domenii se câștigă cel mai mult în Moldova, potrivit datelor oficiale

Oferta Moldova Agroindbank pentru întreprinderile micro și mici: Recalculează și Refinanțează

RECALCULEAZĂ. REFINANȚEAZĂ. CU MAIB!

Vezi toate știrile