Bani.md

De la nume la brand personal! Iată ce ai de câștigat..., după opinia Olgăi Țăpordei

De la nume la brand personal! Iată ce ai de câștigat..., după opinia Olgăi Țăpordei
Foto: Bani.md

Încep prin a spune că cred cu desăvârșire că brandingul personal este un „must” pentru fiecare persoană care are calități mai desăvârșite într-un anumit domeniu. Prieteni, lumea merită să își cunoască eroii, iar asta este posibil doar prin dezvoltarea unui brand personal. Haideți să vedem ce avem de câștigat din această investiție de timp și efort!, scrie Olga Țăpordei, pe blogul personal

Ce este brandul personal?

Dacă am da o definiție mai oficială brandului personal, aceasta ar fi: totalitatea percepțiilor pe care un public le are despre cineva.

Iar o definiție mai mai neformală ar suna așa: brandul personal este atunci când ești recomandat și de cei care nu au fost clienții tăi. Aceasta este o imagine formată de oameni atunci când îți aud numele.

Brandingul personal este o investiție profitabilă și de durată care, dacă este gândită și executată strategic în prezent, va aduce beneficii considerabile în viitorul apropiat. Întâi depui tu efort pentru a concepe un adevărat brand, apoi brandul „lucrează” pentru tine. Brandul personal este reflecția ta în ochii celorlalți sau, cu alte cuvinte, este ceea ce oamenii vorbesc despre tine în absența ta.

Un nume creat corect și fundamentat îți garantează o listă nelimitată de beneficii care nu își pierd eficiența și aportul în timp, cum ar fi:

1.  Valoare adaugată
Oamenii plătesc cu până la 70-100% mai mult pentru un brand. Mulți designeri au început să-și crească considerabil vânzările după ce și-au făcut numele cunoscut. Brandul personal îți dă posiblitatea să te afirmi și să te diferențiezi astfel încât anume tu să fii prima alegere atunci când vine momentul.

2.  Putere de negociere și contracte mai profitabile
Le știm cu toții: brățări delicate cu talismane originale și personalizate, împodobite delicat cu diamante, împachetate în cutii cochete: Pandora. Un talisman de la Pandora costă mai scump decât un set de bijuterii. Când ești bun în ceea ce faci, oamenii vor să lucreze cu tine și să te aibă aproape pentru a avea și ei succes, atât grație numelui tău, cât și informației pe care o deții, căci în spatele unui brand puternic, cu siguranță, este și o minte puternică. Oamenii vor să-ți simtă energia și valoarea pe propria piele, iar valoarea înseamnă putere.

3.  Influență
Aduci cu tine prestigiul și influențezi proiectele la care participi/cauzele pe care le susții. Brandul te ajută să îți creezi o comunitate loială și să influențezi anumite acțiuni și păreri.

4.  Independența și controlul carierei
După ce ai muncit mult și, cel mai important, corect să-ți faci numele cunoscut, la un moment dat acesta îți va aduce beneficii. Vei ajunge să îți alegi singur clienții/angajatorii, precum și perioada de muncă, locul, prioritățile. Ce ai zice dacă în această lună ai munci de pe malul mării? Pentru că asta este ceva, ce îți poți permite, având un brand personal dezvoltat.

5.  Continuitate pe timp de criză
Anume brandurile puternice sunt cele care rezistă în vremuri de criză căci se pot adapta ușor mediului și circumstanțelor care apar. Un expert în domeniul său nu depinde de criză. Specialiștii au avut valoare mereu.

6. Flux constant de clienți
Atunci când ești recunoscut pentru calitate, oamenii te recomandă oriunde și oricui, astfel clienții nu încetează să vină.

7. Încredere
Oamenii au mai multă încredere într-o persoană decât într-o companie pentru că „te știu la față, te cunosc personal”. Atunci când creezi și relații cu publicul țintă, ei încep să îți cunoască gândurile, valorile și durerile. Cunoscându-te, beneficiarii încep să creadă în tine. E cert, oamenii cumpără de la cei în care au încredere.

8. Reputație
Atunci când apare o problemă legată de subiectul tău, oamenii se vor gândi imediat la tine ca soluție. Iar asta se întâmplă deoarece ai putut da dovadă de profesionalism și perseverență în tot ce ai făcut.

9.  Nivel ridicat de conștiență de sine
Lucrul intens cu obiectivele, valorile și pasiunile tale îți va îmbunătăți viziunea asupra vieții și îți va aduce claritate asupra domeniilor în care poți face diferența prin activități de care ești pasionat. Iar atunci când faci ceea ce îți place, devii echilibrat și împăcat cu tine însuți.

10. Personalitate
După ce oamenii se identifică cu anumite păreri, acestea vor trăi în inimile şi minţile lor. Persoana din spatele brandului ajunge să devină astfel suma totală a experienţelor şi percepţiilor, a elementelor care pot fi controlate şi influenţate cât și a celor care nu pot fi verificate. De aceea trebuie să lucrezi mult și cu mare atenție la conținut, căci textul de azi poate deveni legea de mâine.

Astea sunt doar câteva dintre numeroasele beneficii ale brandului personal. Ele sunt multe și taaaare plăcute! Dezvoltă-ți brandul și, odată cu el, vei observa o dezvoltare personală și profesionala a ta proprie!

 Zilnic interacționez cu oameni mega-faini în ceea ce fac, dar care au rezultate mai mici decât ar merita, inclusiv și din lipsa unui brand personal puternic, m-am gândit să ajut. Trainingul de Branding Personal pe care l-am creat vine să restarteze concepțiile, temerile și barierile vizavi de acest subiect.

Acest articol a fost preluat de pe blogul personal al Olgăi Țăpordei, expert în marketing, PR și trainer.

Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.2254 -0.0000
USD 16.3935 -0.0000
RUB 0.2660 -0.0000
RON 4.3374 -0.0000
UAH 0.6300 -0.0000