Eticheta în afaceri: 4 greșeli pe care să le eviți

În mediul de afaceri, imaginea reprezintă un element cheie pentru menținerea și dezvoltarea relațiilor și oportunităților din piață. Când vine vorba despre businessul tău, trebuie să te preocupe atât eticheta personală cât și imaginea serviciilor pe care le oferi.

Puterea enormă a internetului și, în special, a rețelelor de socializare poate fi extrem de dăunătoare la adresa afacerii tale, dacă ai parte de recenzii negative. În același timp, experiența pozitivă a partenerilor de afaceri și a clienților reprezintă cea mai bună reclamă din mediul online. Ai grijă să nu-ți formezi o imagine negativă și evită o serie de greșeli dăunătoare relațiilor umane și profesionale. Printre acestea:

Întârzii

Regulă de bază în orice cod al manierelor elegante spune să nu întârzii. Pentru a nu întârzia în momentele importante ale carierei sau afacerii tale, este important să-ți educi punctualitatea. Acordă respectul cuvenit și prezintă-te la timp, acolo unde ești solicitat, indiferent că este vorba despre programul copiilor la școală sau ziua semnării contractului vieții tale. Când vine vorba despre relații de afaceri, nu-ți dorești ca un potențial partener să te eticheteze, de la prima întâlnire, drept lipsit de profesionalism. Acesta ar fi un pas greșit, poate, chiar un eșec. Dacă totuși evenimente neprevăzute te împiedică să ajungi la timp, anunță oamenii care te așteaptă, pentru a nu le compromite agenda zilei.

Îți ignori imaginea

Indiferent de statutul social pe care îl ai, oamenii așteaptă să te prezinți impecabil. Atunci când vinzi ceva sau oferi anumite servicii, aspectul tău este imaginea afacerii tale. În funcție de domeniul de activitate și de natura întâlnirii, vei putea alege o ținută casual sau business. Personalizarea unor obiecte vestimentare nu este doar o reclamă mobilă, ci și un semn de încredere pentru partenerii de dialog cu privire la atenția pe care o acorzi detaliilor. Și o mândrie a asocierii cu propriul brand. Același lucru este valabil și în cazul mașinii personale sau al flotei auto, după caz. Acestea pot fi personalizate cu logo-ul firmei atât în exterior, pentru a fi vizibile în trafic, cât și la interior, cum ar fi un set de covorașe auto dedicate, primele elemente asupra cărora îți arunci privirea când intri în habitaclu, scrie Wall-Street.

Nu ești atent

Lipsa atenției este unul dintre motivele pentru care se degradează tot mai multe relații, atât personale, cât mai ales profesionale. Dacă atât tu, cât și partenerul de dialog, v-ați rupt din timpul prețios pentru o întâlnire, asigurați-vă că înțelegeți și vă faceți înțeleși. Aici, se aplică regulile de bun simț cu privire la ținută, tonalitate și atenție. Ascultă ce are de spus omul din fața ta, nu îl întrerupe și transmite-i semne vizibile că ai înțeles, cum ar fi o aprobare din cap sau un zâmbet. Dacă nu înțelegi un aspect, nu te rușina să ceri lămuriri, pentru a nu pierde esențialul discuției.

Nu dai importanță scrisului

Mediul de afaceri presupune nu doar întâlniri și dialoguri telefonice sau față către față, ci și comunicare prin scris. Aceasta înseamnă mesaje scrise, e-mailuri și redactare de documente oficiale. Dincolo de fond, care constituie informația ce îl interesează pe client sau partenerul de afaceri, este foarte important aspectul scrierii. Greșelile de ortografie și de conținut te pot eticheta drept ignorant sau slab pregătit. Asigură-te că, înainte de a apăsa butonul Send citești, măcar o dată, mesajul scris. Dacă nu ai timp să gestionezi comunicarea scrisă, deleagă această sarcină unui colaborator foarte bine pregătit în acest sens. Atenție și la textele scrise în altă limbă. Pentru ele, există aplicații de corectare automată, unele, gratuite. Apeleaza la un astfel de filtru pentru mesajele tale, ca sa transmiți un text corect și coerent.

Eticheta profesională reprezintă imaginea activității sau afacerii tale. Acordă atenție detaliilor, asigură-te că prezența ta și modul în care comunici vor convinge oamenii că este indicat să colaboreze cu tine.

Alte stiri

Cinci filme motivaționale pe care orice antreprenor trebuie să le vadă

Daca cineva a zis ca viata de antreprenor e usoara, s-a inselat amarnic. De multi ori, acestia se lovesc de obstacole pe care unii le depasesc mai greu, altii mai usor sau unii chiar deloc. Iata cateva filme motivationale in care antreprenorii isi pot gasi inspiratia.

Ecran care nu necesită atingere. Tehnologia japoneză care ne ajută să fim în siguranță

Tehnologia ecranului tactil a început prin a fi noutate și a devenit acum parte a vieții noastre. De la ecrane de telefoane mobile la bancomate, comenzi la restaurante și nenumărate aplicații de afaceri și industriale, ecranele tactile au devenit acceptate ca o formă rapidă, convenabilă și sigură de comunicare digitală.

(FOTO) Florile Faberge din piatră - o capodoperă impresionantă. Le vei îndrăgi la prima vedere

Toată lumea a auzit cu siguranță de ouăle de Paște Faberge. Dar nu toată lumea știe că a creat flori din piatră.

Citește asta înainte de interviul de angajare: Ce să spui când ești rugat să vorbești despre tine și ce să eviți

Experiență, abilități, obiective, toate acestea și alte subiecte le poți discuta cu recruterul. Fiți deschis atunci când sunteți întrebat și vorbiți despre cee ce este relevant. Concentrați-vă pe ceea este mai important și la sigur vei obține locul de muncă.

Ultimele ȘTIRI

Cinci filme motivaționale pe care orice antreprenor trebuie să le vadă

Daca cineva a zis ca viata de antreprenor e usoara, s-a inselat amarnic. De multi ori, acestia se lovesc de obstacole pe care unii le depasesc mai ...

Ecran care nu necesită atingere. Tehnologia japoneză care ne ajută să fim în siguranță

Tehnologia ecranului tactil a început prin a fi noutate și a devenit acum parte a vieții noastre. De la ecrane de telefoane mobile la bancomate, co...

(FOTO) Florile Faberge din piatră - o capodoperă impresionantă. Le vei îndrăgi la prima vedere

Toată lumea a auzit cu siguranță de ouăle de Paște Faberge. Dar nu toată lumea știe că a creat flori din piatră.

Citește asta înainte de interviul de angajare: Ce să spui când ești rugat să vorbești despre tine și ce să eviți

Experiență, abilități, obiective, toate acestea și alte subiecte le poți discuta cu recruterul. Fiți deschis atunci când sunteți întrebat și vorbiț...

(STUDIU) Femeile din UE, subreprezentante în funcțiile de conducere. În ce țară sunt cele mai multe „ȘEFE”

Peste 9,5 milioane de persoane ocupau în trimestrul trei din 2020 o funcție de conducere în Uniunea Europeană, 6,2 milioane fiind bărbați și 3,3 mi...

Vezi toate știrile