INTERVIU cu Olga Țăpordei: Brandingul personal - de ce este important și cum te poate ajuta în viața profesională

Cariera Olgăi Țăpordei a început la vârsta de 19 ani, când era studentă în anul I la Academia de Administrare Publică pe lângă Președintele Republicii Moldova. Astăzi, este consultant în domeniul marketingului și a brandingului personal. Anume despre cea de a coua direcție majoră a activității sale am discutat. De ce? Pentru că sintagma de - branding personal - a devenit tot mai des folosită, despre importanța brandingului personal se discută din ce în ce mai mult, iar cererea de informații suplimentare este la cel mai înalt nivel.

Cariera Olgăi Țăpordei a început la vârsta de 19 ani, când era studentă în anul I la Academia de Administrare Publică pe lângă Președintele Republicii Moldova. Astăzi, este consultant în domeniul marketingului și a brandingului personal. Anume despre cea de a coua direcție majoră a activității sale am discutat. De ce? Pentru că sintagma de - branding personal - a devenit tot mai des folosită, despre importanța brandingului personal se discută din ce în ce mai mult, iar cererea de informații suplimentare este la cel mai înalt nivel.

Să aflați cum a decurs discuția noastră: 

Bani.md: Olga, povestește-ne despre experiența ta de până acum și cum te-a determinat să împărtășești cunoștințele despre personal branding?

Olga Țăpordei:

Cariera mea a început la vârsta de 19 ani, când eram studentă în anul I la Academia de Administrare Publică pe lângă Președintele Republicii Moldova. Din start, știam că trebuie să intru la buget, întrucât nu eram sigură că părinții mei au resurse financiare pentru facutatea mea. 
De luni până vineri, mergeam la ore, iar în weekend lucram în calitate de consultant într-un magazin de telefonie mobilă, Eurotel, dacă vă mai amintiți.

Eram decisă: fără absențe și note joase, întrucât aveam nevoie de bursă.

Treptat am început să avansez. De la consultantă la manager de magazin, de la Eurotel la Conect, iar după facultate, în căutare de statut, am depus CV-ul într-un holding internațional unde am căpătat o experiență bogată în domeniul alimentației publice. Timp de opt ani am activat în domeniul HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Catering): Pizza Hut (București) în calitate de manager, apoi a urmat  Pizza Celentano - unde am activat în calitate de director de restaurant, apoi Tucano Coffee - director de rețea, director de marketing.

Apoi, împreună cu Alina Andriuța și Alexandru Bordea am creat, Angry Business - comunitatea ce creeză și dezvoltă afaceri.

Tot aici am început să dezvolt mai mult abilitățile mele în marketing, prin consultanță în diferit domenii și nișe de business, brandingul personal fiind unul din instrumentele de marketing foarte necesare și cu impact.

Bani.md: Ce este brandingul personal?

Olga Țăpordei: 

Totalitatea percepțiilor pe care un public le are despre cineva sau altfel spus:

Atunci când ești recomandat și de cei care nu au fost clienții tăi.
Aceasta este o imagine formată de oameni atunci când îți aud numele.

Bani.md: Cât de important este brandingul personal și prin ce?

Olga Țăpordei: 

Brandingul personal este o investiție profitabilă și de durată care, dacă este gândită și executată strategic în prezent, va aduce beneficii considerabile în viitorul apropiat. Întâi depui tu efort pentru a concepe un adevărat brand, apoi brandul „lucrează” pentru tine. Brandul personal este reflecția ta în ochii celorlalți sau, cu alte cuvinte, este ceea ce oamenii vorbesc despre tine în absența ta. Un nume creat corect și fundamentat îți garantează o listă nelimitată de beneficii care nu își pierd eficiența și aportul în timp, câteva din ele ar fi: 

- Încredere;
- Putere de negociere și contracte mai profitabile; 
- Influență;
- Independența și controlul carierei;
- Continuitate pe timp de criză;
- Flux constant de clienți;
- Nivel ridicat de conștiență de sine;
- Personalitate.

INTERVIU cu Olga Țăpordei: Brandingul personal - de ce este important și cum te poate ajuta în viața profesională

Bani.md: Fiecare dintre noi are un potențial uman și profesional imens, însă numărul celor care îl fructifică este surprinzător de mic. Ce anume ne împiedică să îl descoperim și să ne fructificăm acest potențial?

Olga Țăpordei: 

Lipsa de dorință. Alții spun - motivație... sau cunoscutul fenomen LENEA.

Bani.md: Care este primul pas în construirea brandului personal?

Olga Țăpordei:

Veniți la cursul de Crearea a Brandului Personal de la A la Z :) (nu glumesc).

Dar dacă nu ajungeți, începeți a prin a face o instrospecție personală 

- Descoperă cine ești! - primul și cel mai important pas. 

Bani.md: Cum îi poate ajuta acest concept pe cei care sunt antreprenori sau freelanceri?

Olga Țăpordei: 

Hai să spun doar câteva lucruri care ar putea să le obțină:

-  vor crește veniturile și obține independență financiară;

– vor putea lucra din orice colț al lumii după propriul program;

– vor construi relații de încredere cu clienții lor.

INTERVIU cu Olga Țăpordei: Brandingul personal - de ce este important și cum te poate ajuta în viața profesională

Bani.md: Spuneai că un prim pas ar fi să participe la curs. De ce? Ce oferă acesta?

Olga Țăpordei:

  • Vei învăța ce înseamnă un brand personal de succes și care sunt elementele care constituie un brand personal;
  • Vei lucra la propriul plan de branding personal, pe care să îl pui în aplicare imediat după curs;
  • Vei învăța o mulțime de tehnici de promovare a brand-ului personal și vei întelege ce canale poți folosi pentru a deveni mai vizibil;
  • Vei descoperi, prin studii de caz, secrete ale brand-urilor personale cu impact;
  • Vei primi feedback în timp real de la trainer pentru brand-ul tău personal;
  • Vei primi feedback de la grup, pentru conturarea unui brand personal relevant pentru publicurile tale țintă;
  • Vei descoperi o mulțime de lucruri despre tine și vei căpăta încredere personală.

E foarte fain să te cunoști pe tine, sunt multe lucruri pe care noi nu le cunoaștem despre noi.
Fiecare este un brand, doar că nu fiecare spune despre asta.
Iar noi avem ce spune.

Alte stiri

O nouă rundă de privatizări. Ce obiecte sunt licitate și care este termenul limită de depunere a cererilor

Agenția Proprietății Publice anunță pentru perioada 25 septembrie - 13 noiembrie 2020, desfășurarea unei runde de privatizare a bunurilor proprietate publică de stat.

Moldova Business Week-2020 va fi organizată în Chișinău, în noiembrie

Evenimentul Moldova Business Week-2020 va fi organizat în Chișinău în ultima decadă a lunii noiembrie.

BRAND DE LUX: Gucci

Gucci este al doilea cel mai valoros brand din lume din industria de lux.

Covifor – medicamentul contra coronavirus este adus de Dita EstFarm în RM

Preparatul Remdesivir, cu denumirea comercială Covifor, care a fost aprobat de UE și SUA, pentru tratarea coronavirusului a ajuns astăzi în Republica Moldova, anunță Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.

Ultimele ȘTIRI

Armenia a bombardat mai multe localități din Azerbaidjan. Sunt înregistrate decese și răniți în rândul civililor și militarilor

Forțele armate din Armenia au bombardată în această dimineață pozițiile Azerbaidjanului, de-a lungul liniei frontului, unde se regăsesc și persoane...

Ce sigur nu trebuie să faci, dacă ai probeleme cu finanțele

Dacă vă aflați într-o gaură financiară, este important să evitați lucrurile stupide pentru a nu vă săpa groapa și mai adânc.

LG Moldova: Casa viitorului mai aproape decât crezi!

Cu câțiva ani în urmă, Big Data și Internetul era menționat în previziunile futuriste, iar astăzi reprezintă o realitatea perfect normală fără de c...

MAIB și Opera Națională vă îndeamnă să fim la distanță și, totuși, împreună prin cultură și muzică bună

Cel mai impresionant eveniment cultural al teatrului liric național revine în scenă cu ediția a 28-a a Festivalului Internațional de Operă și Balet...

LG Virtual Exhibition- Life’s Good from Home

În fiecare an, compania LG ne încântă cu noile sale produse unice, precum: primul televizor OLED rulabil, cel mai tare frigider InstaViewThinQ cu u...

Vezi toate știrile