Jucăriile i-au schimbat viața! Istoria Mariei Bolgari, femeia care confecționează jucării ECO prin tehnica croșetei

12 Iul. 2021, 15:00
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
12 Iul. 2021, 15:00 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Maria Bolgari este o tânără de 35 de ani din Chișinău, psiholog de profesie, căreia jucăriile i-au schimbat viața spre bine. De mai bine de 5 ani, ea confecționează jucării prin tehnica croșetatului (Amigurumi). Maria spune că la început era doar un hobby, iar din cauza unor probleme de sănătate a devenit sursa ei de venit. Acum ea creează jucării personalizate, pe care le îndrăgesc nu doar copiii, dar și maturii.

„Am descoperit lumea jucăriilor Amigurumi în 2015, până atunci croșetam mai multe piese din haine. Prima jucărie a fost un pups după care o dragoste aparte a apărut față de iepurași și păpuși. La început a fost ca un hobby, apoi din motive de sănătate a devenit unicul venit.”

Antreprenoarea a ales tehnica Amigurumi întrucât are o pasiune aparte pentru croșetat, această activitate oferindu-i posibilitatea de a-și manifesta creativitatea.

„Îmi place mai mult tehnica de croșetat, deoarece există loc pentru mai multă creativitate. De când am descoperit singură tehnica Amigurumi, m-am îndrăgostit și mai mult de croșetat. Jucăriile Amigurumi pot fi create în conformitate cu propriile scheme și preferințe. Întotdeauna fac schimbări în schemele gata făcute, astfel încât să creez o jucărie pe placul meu.”

Maria spune că pentru ea este important ca jucăriile să fie ecologice, iar restul nu mai contează, întrucât ea personalizează jucăriile, se joacă cu culorile și dimensiunile.

„Pentru mine este foarte important ca jucăriile Amigurumi să poată fi calificate drept jucării ECO. Inițial folosesc fire de semi-bumbac, holofibre hipoalergenice, cu ochii pe un dispozitiv de fixare sigur. Fiecare jucărie este personalizată, țin cont de toate dorințele clienților (culoare, accesorii, dimensiuni). Sunt bucuroasă că pot crea jucăria preferată pentru un bebeluș și să-mi pun inima și sufletul în ea.”

Prețurile pentru jucării sunt accesbile, astfel încât să și le poată permite și persoanele cu un venit mediu din Republica Moldova, iar jucăriile ei se deosebesc cu mult față de cele de pe piață.

„Prețurile pentru jucăriile ECO sunt destul de accesibile pentru țara noastră, o jucărir costă între 80 și 600 lei. În comparație cu prețurile actuale din Europa, Rusia și alte țări, costul muncii mele este mai mult decât accesibil pentru un locuitor cu venit mediu din Moldova.

Jucăriile mele diferă în ceea ce privește tehnica de tricotat, ceea ce este foarte important. Acord multă atenție designului feței jucăriei. Le numesc „jucării cu zâmbet”. Îmi plac personajele drăguțe și amabile. Prin urmare, nu veți vedea personaje înfricoșătoare pe pagina mea. Totuși, există și excepții atunci când clientul meu persistent își dorește o jucărie specială. Atunci sunt gata să croșetez o jucărie neobișnuită.”

Conform spuselor Mariei, jucăriile confecționate de ea sunt îndrăgite nu doar de cei mici, dar și de adulți. Mai mulți maturi și-au cumprat o jucărie pentru ei sau au făcut cadou altor persoane decât copii.

„Conform statisticilor mele, jucăriile sunt comandate nu numai pentru cei mici, mulți adulți își oferă cadou o jucărie personalizată. După cum știți, în fiecare dintre noi trăiește un copil care vrea să se simtă mic și iubit. Este surprinzător să vezi reacția de admirație a adulților când țin în mâna jucăria, deoarece, prefer să ofer personal comanda. Emoțiile vii sunt cel mai prețios lucru, nu pot fi înlocuite cu nimic. Pentru mine, ca meșter, aceasta este cea mai înaltă evaluare a muncii mele.”

Activitatea cu jucării a devenit jobul ei de fiecare zi. Deși își permite să lucreze după propriul program, Maria recunoaște că este puțin dificil să-și repartizeze timpul pentru a reuși și cu treburile casnice, iar uneori este nevoită să renunțe și la weekend.

„Croșetarea jucăriilor a devenit jobul meu zilnic. Îmi fac propriul program de lucru, eu însumi calculez timpul pentru muncă și treburile casnice. Trăiesc în acest mod de mai bine de 5 ani. Adevărat, nu este întotdeauna posibil să mă aleg cu weekend, pentru că atunci când nu croșetez, „mă gândesc la croșetarea”. Există o mulțime de jucării pe care doresc să le croșetez. Din păcate, sunt doar 24 de ore pe zi și am doar două mâini.”

Maria spune că feedback-ul este foarte important pentru ea, iar recenziile o motivează să croșeteze și mai mult. În perioada întreaga procesului de creație femeia adoră să se împărtășească cu poze.

„Fiecare comandă este specială pentru mine chiar dacă repet jucăria. Se știe că lucrul manual cu fiecare repetare este diferit de cel anterior, mai ales când vine vorba de jucării croșetate. Feedback-ul este important pentru mine. Din momentul în care primesc comanda până la finalizarea lucrării, împărtășesc cu poze și detalii pentru a vedea în sfârșit emoțiile adevărate ale clientului. Este deosebit de plăcut să primesc poze ale copiilor cu jucăriile mele, să văd fericirea și bucuria pe fețele lor. Comunicarea personală îmi aduce o mare plăcere. Fiecare recenzie mă motivează să croșetez mai multă jucării personalizate. Acest lucru poate fi exprimat ca “ deschid lumea oamenilor prin lumea jucăriilor”.”

Femeia își promovează jucăriile pe rețelele de socializare, dar totuși cele mai multe comenzi vin din recomandări.

„După cum arată practica, un flux mai mare de potențiali clienți provine din cunoștințe și recomandări. Mulți dintre clienții mei obișnuiți, de regulă, devin cunoscuți buni. Prin urmare, este foarte important ca „produsul” meu să îndeplinească toate dorințele clientului.  O altă parte a clienților, abonaților sau a altor meșteri Amigurumi sunt recrutați din postări și reclame de pe rețelele sociale.”

Maria Bolgari se simte împlinită pentru că a decoperit jucăriile croșetate, acestea i-au schimbat viața spre bine.

„Îmi amintesc că am primit recent comanda de a repeta unul dintre iepurașii mei, copilul a pierdut jucăria anterioară pe care i-a cadonat-o și a fost supărat. Părinții au decis să reordoneze același iepuraș. Acesta este doar un caz când îți dai seama că tot ceea ce faci este corect și nu trebuie să te oprești. Oricât de ciudat ar părea, dar sunt recunoscătare jucăriilor că au apărut în viața mea la momentul potrivit, au schimbat-o și continuă să o schimbe în bine.”

 

Realitatea Live

30 Iul. 2021, 12:36
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
30 Iul. 2021, 12:36 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Când pandemia COVID-19 a forțat milioane de oameni să renunțe la locul de muncă, comercianții cu amănuntul au văzut creșteri ale cererii de produse care erau deosebit de populare în rândul persoanelor care se aflau în casele lor.

Această cerere i-a ajutat să obțină profituri record în timpul pandemiei, inclusiv giganți cu amănuntul precum Amazon și Walmart, precum și un elev de 16 ani de liceu din Hopewell, New Jersey, pe nume Max Hayden.

Hayden și-a intensificat forța de revânzare a articolelor pe Amazon și alte piețe online în 2020, în tonul profiturilor cu șase cifre. De fapt, prin direcționarea specifică a produselor pe care le știa că vor avea o cerere mare și o ofertă scurtă în diferite puncte ale pandemiei – de la piscine supraterane în perioada verii, la încălzitoarele de terasă din toamna trecută, dar niciodată de necesități pandemice, spune el.

Băiatul a reușit să vândă produse în valoare de peste 1,7 milioane de dolari ca vânzător pe Amazon Marketplace în 2020.

Dacă ar fi să luăm în considerare și celelalte piețe online în care a vândut articole, cum ar fi Facebook Marketplace și Craigslist, Hayden a obținut venituri de peste 2 milioane de dolari anul trecut, revândând articole populare.

După ce a luat în calcul costurile precum transportul și prețurile originale de vânzare cu amănuntul ale produselor, Max spune că a obținut un profit total pentru anul de „aproximativ 110.000 USD pentru mine”.

În septembrie, Hayden și-a înregistrat oficial afacerea ca societate cu răspundere limitată sau LLC, numită MH Book Store. Acum este un CEO de 16 ani.

Un tânăr antreprenor

Deși are abia 16 ani, tânărul a vândut jucării pe eBay în clasa a V-a și apoi, în școala medie, a câștigat bani vândând bomboane și alte dulciuri colegilor săi.

„Am fost arestat de vreo două ori pentru că am vândut filete fidget [la școală], dar de acolo am vândut filatori fidget la târgul din oraș și apoi online”, spune el.

„Max a avut întotdeauna un spirit antreprenorial”, spune mama sa, Jennifer Hayden, care lucrează ca asociat client pentru o instituție financiară (tatăl lui Max, numit și Max, este arhitect). „A iubit banii și este foarte creativ. Și cred că cei doi împreună sunt un fel de ceea ce l-a adus acolo unde se află astăzi ”.

Actuala afacere de revânzare online a lui Hayden a început cu adevărat în 2019, începând cu produse de revânzare populare, cum ar fi adidași. A început cu doar aproximativ 300 de dolari din banii lui.

„Am început cu banii de la ziua mea, lucruri de genul acesta”, spune Hayden, adăugând că nu a trebuit să împrumute niciodată bani de la părinți pentru a-și finanța afacerea.

În ultimul an, însă, afacerea lui Hayden a devenit supraîncărcată. Multe articole pe care le vinde online au un preț dublu față de prețul de vânzare cu amănuntul, spune Hayden, dar uneori pot chiar să aducă o majorare de până la 400% dacă produsul are o cerere deosebit de mare.

Pe acest front, Hayden primește ajutor de la mai multe grupuri la care s-a alăturat pe platforma de mesagerie Discord, unde distribuitorii împărtășesc sfaturi despre ce produse să vizeze și care comercianți cu amănuntul ar putea avea în continuare un articol fierbinte în stoc. Membrii grupului Discord plătesc taxe lunare pentru calitatea de membru, iar Hayden spune că costul variază de obicei de la 20 USD la 100 USD pe lună pentru fiecare grup, dar merită să vă ajutați cu alți revânzători.

Hayden spune că își petrece adesea ore întregi cercetând ce produse se revând cu mult mai mult decât prețurile lor de vânzare cu amănuntul, indiferent dacă este vorba de Discord sau de studierea datelor furnizate de Amazon Marketplace vânzătorilor săi.

„La începutul pandemiei, am vândut lucruri precum console Nintendo Switch și camere web pentru persoane cu copii, astfel încât să poată lucra de acasă și să meargă la școală de acasă”, explică Hayden. „Multe dintre aceste articole se vindeau toate, precum și echipamente pentru exerciții la domiciliu și chiar uneori mașini de cusut și producători de pâine, lucruri pe care oamenii le făceau după ce erau blocați acasă.”

„După școală și muncă, mergeam la diverse Wal-Marts și Targets și [Max ar cumpăra cât mai multe bazine pe care le-am putea încadra în spatele mașinii”, spune Jennifer Hayden.

„Venea toamna, am început să vând încălzitoare de terasă, deoarece încălzitoarele de terasă erau necesare pentru întrunirile în aer liber”, spune Max. Au existat [o mulțime] de limite la adunările interioare din toamnă.”

Hayden este foarte conștient de faptul că succesul său în afaceri a venit într-un moment în care mulți alții s-au luptat în mijlocul pandemiei. Dar, în același timp, la fel ca alte companii online care au prosperat în 2020 (de la giganți precum Amazon la întreprinderile mici care au pivotat pentru a se concentra pe comerțul electronic), Hayden simte, de asemenea, că pur și simplu a văzut o oportunitate bună de afaceri și a profitat de ea.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală