Mai mulți clienți s-au confruntat cu probleme de motor produse de Nissan și Renault. Au lansat o acțiune în justiție

22 Iun. 2022, 10:28
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
22 Iun. 2022, 10:28 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Constructorii auto Renault şi Nissan, parteneri în cadrul alianţei Renault-Nissan, sunt vizaţi de o acţiune colectivă în justiţia din Franţa, din partea clienţilor care s-au confruntat cu probleme la unele motoare produse de cei doi parteneri între 2012 şi 2016, informează Reuters.

Christophe Leguevaques, avocat la platforma juridică MyLeo implicată în această acţiune, a precizat că cele două companii au fost înştiinţate de existenţa unei acţiuni colective în justiţie demarată de un număr de aproximativ 1.100 de persoane, scrie Agerpres.

Avocatul a adăugat că, deocamdată, clienţii săi nu încearcă să obţină despăgubiri financiare dar ca un prim pas încearcă să obţină dovezi pentru revendicările lor, conform cărora cei doi constructori auto ar fi trebuit să demareze o procedură de rechemare la service atunci când au descoperit că există probleme la motoarele pe benzină de 1,2 litri, care a fost utilizat în 400.000 de vehicule din Europa între 2012 şi 2016.

Renault a recunoscut anterior că acest tip de motor, produs în Spania şi Marea Britanie, consumă prea mult ulei dar a adăugat că aceasta nu reprezintă un risc la adresa siguranţei. Nicio procedură oficială de rechemare la service nu a fost demarată de organismele de reglementare.

Grupul auto francez a informat marţi că nu va demara o procedură de negociere colectivă, dar va analiza posibilitatea de a plăti despăgubiri clienţilor afectaţi de această problemă pe baza unei analize de la caz la caz.

„În primă instanţă, încurajăm clienţii care cred că au fost afectaţi de această problemă să contacteze reprezentanţa locală Nissan care va inspecta şi diagnostica în mod adecvat vehiculul şi va oferi sprijinul necesar”, a informat Nissan într-un comunicat de presă.

La începutul acestui an în presa franceză au apărut informaţii că Renault ar putea fi vizat de o acţiune în justiţie din cauza
problemelor de fiabilitate ale motorului pe benzină 1.2 litri TCe. Între 2012 şi 2016, acest model de motor conceput de Renault a echipat mai multe vehicule ale mărcii franceze dar şi cele ale mărcilor Nissan şi Dacia.

Motorul pe benzină de 1.2 litri TCe a fost montat pe 400.000 de vehicule în perioada cuprinsă între luna octombrie 2012 şi luna iunie 2016. Acest bloc motor se regăseşte sub capota a numeroase modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster 1, Dacia Lodgy sau Nissan Juke 1.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Realitatea Live

25 Iun. 2022, 19:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Iun. 2022, 19:21 // Actual //  Lupu Eduard

Moscova consideră că acordarea statutului de candidat la UE pentru Ucraina și Republica Moldova este o afacere internă a Europei. Este reacția pe care a avut-o Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al Kremlinului, încercând să minimalizeze importanța acestei decizii pentru Moscova. Trebuie spus că intențiile Ucrainei de a adera la Uniunea Europeană și de a ieși de sub influența rusă a fost una din cauzele care au declanșat actualul conflict.

Acordarea statutului de state candidate la aderarea la Uniunea Europeană pentru Ucraina și Republica Moldova este o afacere internă a Europei susține Moscova. Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al Kremlinului, încearcă să minimalizeze importanța acestei decizii, adoptată în toiul războiului de invazie pe care rusia îl duce pe teritoriului vecinului său ucrainean, relatează AFP.

„Aceasta este o afacere internă a Europei”, a declarat Dmitri Peskov.

El a precizat, însă, că pentru Moscova este important ca aceste procese „să nu aducă mai multe probleme Rusiei (…), în relaţiile acestor ţări cu Rusia”. De asemenea, Peskov și-au exprimat speranţa că acest lucru nu va duce la o deteriorare a relaţiilor Moscovei cu Bruxellesul. Acestea se află, în prezent, la un nivel atât de scăzut „încât este foarte dificil să fie degradate mai mult”.

Tot în acest context, Dmitri Peskov a denunțat voinţa Republicii Moldova de a „deveni mai europeană ca europenii înşişi”. El a subliniat, că Turcia, stat candidat la UE de aproximativ 20 de ani, „nu a putut niciodată să înainteze mai mult. Însă, în acelaşi timp, a devenit o ţară suverană şi independentă”.

Joi, 23 iunie, într-un summit UE, la Bruxellesul a acordat statutul de state candidate la aderarea la Uniunea Europeană pentru Ucraina şi Republica Moldova. Această decizie marchează începutul unui proces îndelungat şi complex, în vederea unei aderări la UE.

Georgia, care intenționează, de asemenea, să adere la UE trebuie să realizeze reforme pentru a primi statutul de stat candidat. O manifestaţie de susţinere a aspiraţiilor europene ale acestei ţări din Caucaz a fost programată în capitala georgiană, Tbilisi.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău