Bani.md

Marketingul brandurilor de lux cunoaște o transformare digitală

Marketingul brandurilor de lux cunoaște o transformare digitală
Foto: grekomania.com

Criză din 2008 a adus decăderea multor industrii, de la cele bancare la imobiliare, automobile și retail. Însă una dintre acestea s-a pus pe roate, împotriva tuturor așteptărilor.

Chiar dacă s-a numit și încă se numește criză financiară, se pare bunurile de lux nu au văzut niciodată zile gri pe durata acesteia, mulțumită transformării lente, dar constante care a fost prezența pe această piață.

1. Schimbarea clienților

Clienții tipici ai bunurilor de lux sunt cei "old-money", de vârstă mijlocie și burghezii. Însă astăzi, clienții bunurilor de lux s-au schimbat. Vorbim în avcest caz despre tineri.

2. Schimbarea modelelor de consum media

Marketingul tradițional al brandurilor de lux aduce răspândirea fashionului glossy în reviste, evenimente de lux sau giranti celebri plătiți pentru a îmbunătăți factorul de dezirabilitate al brandului cu carisma lor. Piață a fost mult timp dominată de print, publicitate în-store și event marketing, însă consumatorii de brand de lux s-au îndreptat către digital. Se pare  cel puțin 20% din toate vânzările de lux sunt influențate în prezent de mass-media digitale. 70% dintre clienții care dispun de un smartphone deschid platformele noi ale brandurilor pentru a ajunge la ele. 

3. Brandurile de lux au luat notițe pentru acest lucru

Spre deosebire de trecut, astăzi 55 de procente din toate oportunitățile și noutățile din jurul achiziției de lux provin dintr-o rețea de clienți formată din prieteni și cunoștințe social media.

4. Concurență nouă

Până acum câțiva ani existau câteva branduri europene definite fiind de lux, cum ar fi Armani, Prada, Chanel sau Louis Vuitton. Însă brandurile de nișă oferă exclusivitate, stil și, uneori, un preț mai mic. Acestea două vin în două categorii distincte. În prima categorie sunt brandurile mici, vânzătorii de bunuri de lux existenți, cu un low-key marketing, însă oferă același patrimoniu, stil și opulență. A două categorie ar fi brandurile de lux locale.

5. Calea urmată

Un brand bun merge acolo unde sunt consumatorii lui. Dacă asta înseamnă transformarea lui în online, în social media sau pe mobil, trebuie realizată. Un element cheie în marketingul de lux este păstrarea brandului aspirațional și exclusiv. Asta înseamnă comunici când retargetezi ad-uri ale consumatorilor care te urmăresc pe internet. Platformele potrivite în digital includ email marketing, un site bine conceput, social media pe baza de invitație, consumatori unu la unu și multe altele. 

Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.2254 -0.0000
USD 16.3935 -0.0000
RUB 0.2660 -0.0000
RON 4.3374 -0.0000
UAH 0.6300 -0.0000