Bani.md

Nr. moldovenilor care citesc eticheta produselor alimentare. La ce atrag atenția în primul rând

Nr. moldovenilor care citesc eticheta produselor alimentare. La ce atrag atenția în primul rând

Patru din zece moldoveni nu citesc niciodată eticheta produselor alimentare atunci când merg la cumpărături. Cei care o fac atrag atenția în primul rând la termenul de valabilitate (94%) și apoi la denumirea produsului (75%), potrivit datelor unui sondaj realizat de Magenta Consulting.

Trei din patru persoane care nu analizează eticheta produsului sunt bărbați. 45% au vârsta de peste 50 de ani și mai mult de jumătate sunt din mediul rural. În acest grup se evidențiază și o cotă (41%) de persoane cu venituri mai mici de 3000 de lei lunar – există probabilitate că aceste persoane cumpără alimentele de la piață, direct la kilogram sau le cresc singuri în gospodărie.

O treime dintre participanții la sondaj au spus că analizează etichetele la toate produsele însă doar 27% dintre aceștia au afirmat că au încredere în informația de pe ambalaje în totalitate sau într-o oarecare măsură.

Nr. moldovenilor care citesc eticheta produselor alimentare. La ce atrag atenția în primul rând

În general, femeile, persoanele tinere și cele cu venituri lunare mai mari sunt mai atente la ce cumpără. Jumătate dintre femeile care au participat sondaj au spus că analizează ambalajul la toate sau la majoritatea produselor. 45% dintre acei cu vârsta de 26-30 de ani analizează eticheta la toate produsele.

Persoanele cu venituri de 5000-7000 de lei lunar sunt mai atente la cumpărături, iar persoanele cu venituri mai mari de 7000 de lei atrag atenția la etichete într-o proporție mai mică.

Nr. moldovenilor care citesc eticheta produselor alimentare. La ce atrag atenția în primul rând

Cei mai puțini sunt acei care afirmă că verifică informațiile nutriționale: valoarea nutritivă (39%), alergenii (30%) și conținutul de gluten (28%). Cu toate că nutriția este un subiect mai puțin discutat în Moldova, rata celor care acordă importanță acestui aspect nu diferă de cea din Statele Unite, unde tematica nutriției este cu mult mai mediatizată. În SUA, 31% dintre tineri citesc informațiile nutriționale cu regularitate, în cea mai mare măsură este citită de către femei și de persoane cu studii superioare și venituri mai mari. În Republica Moldova, persoanele care analizează valoarea nutritivă, alergenii și conținutul de gluten sunt cu preponderență femei, acei cu vârsta între 30 și 50 de ani și cei căsătoriți. Aproximativ fiecare al patrulea are studii superioare.

CITEȘTE ȘI:

Ce trebuie sa citești pe eticheta alimentelor pe care le cumperi pentru a evita produsele care îți pun viața în pericol

TAINELE ASCUNSE ALE ETICHETELOR: Care sunt falsurile și erorile de pe cutiile sucurilor și nectarurilor de import

 
 
Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.2254 -0.0000
USD 16.3935 -0.0000
RUB 0.2660 -0.0000
RON 4.3374 -0.0000
UAH 0.6300 -0.0000