Bani.md

Rețete de afaceri: PURPLE - familia care lucrează pentru un scop comun: vânzările clienților

Rețete de afaceri: PURPLE - familia care lucrează pentru un scop comun: vânzările clienților

PURPLE este afacerea care are grijă de rețelele sociale ale brandurilor, dezvoltă site-uri web, lansează campanii de publicitate eficiente și proiecte de mare amploare cu lideri de opinie. Toată echipa lucrează pentru un scop comun, combinând toate instrumentele digitale pentru a rezolva în mod eficient problemele clienților. A fost fondată de Igor Strechi, iar pentru a lansa o asemenea afacere, se pare că nu este neapărat nevoie de un buget inițial.
 
Care este rețeta lansării PURPLE, aflați în cele ce urmează din cuvintele lui Igor Strechi.
 
Buget pentru lansare
Care este costul de a iniția o afacere ce ține de domeniul digital și online? Aproape zero. În cazul PURPLE primul buget, și în general motivul deschiderii unui SRL, a fost primul contract cu o organizație de stat în valoare de doar 26 mii lei.
 
Timp necesar pentru lansare
Astăzi este foarte ușor și accesibil să perfectezi actele pentru a deschide o întreprindere. Dacă este prima ta experiență de genul dat, atunci va dura maxim 5 zile ca să ai toate actele în regulă, iar cel mai mult timp va fi alocat pentru crearea contului bancar.

Timp pentru recuperarea investițiilor
Depinde de investiții. După părerea mea, o afacere reală estea una care își recuperează banii în maxim 3 ani. 
 
Ingrediente:
Pentru a lansa o afacere este suficient să ai:
- minim 5 clienți stabili;
- o companie outsource pentru contabilitate;
- spațiu în chirie sau coworking.
 

Istoria lansării
Afacerea a fost inițiată și crescută natural. Nu a existat (și în general nu există) niciodată un moment perfect pentru a iniția o afacere. 
Costul de a te lansa în domeniul digital? Aproape egal cu zero.
Am lucrat în sectorul privat câțiva ani, unde m-am format ca specialist. Între timp, am decis că vreau să fac ceva și pentru comunitate și am fost angajat în cadrul unei companii care activa sub Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor. Am inițiat câteva proiecte în colaborare cu MTIC, unele din ele fiind site-ul informativ istoric cu ocazia împlinirii unui sfert de la independență - “moldova25” și un concurs de tinere talente IT - “Generația Z”. 
Totodată, îmi îndeplineam responsabilitățile de serviciu în cadrul departamentului de marketing și freelance. La un moment dat, am realizat că freelance-ul îmi fură din ce în ce mai mult timp și am realizat că de unul singur nu mă mai pot descurca, mai ales luând în vedere solicitarea diversității de servicii din partea clientului. Cam pe atunci a apărut PURPLE ca idee și concept.
 
Ce face această afacere una specială?
Desigur a existat o frică la început: pe piață deja existau multe companii care ofereau aceleași serivicii la care ne pricepeam și noi. 
Totuși, noi am fost printre primii care au început să ofere toată gama de servicii digitale. Pe lângă acestea, mai oferim și garanții: dacă întrecem termenul limită de creare a site-ului promis, îi restituim banii înapoi clientului și ducem la bun sfârșit crearea site-ului gratuit. Aceeași regulă o respectăm și față de tot ce ține de design. Iar dacă nu ai nici măcar un client în urma colaborării noastre, îți returnăm banii.
Suntem transparenți și direcți cu fiecare din clienții noștri. Echipa este în permanentă creștere, iar fiecare angajat sau membru al ei este dedicat muncii sale și foarte responsabil. Deși gândim minuțios, gândim pe termen lung! Suntem creativi și știm să respectăm termenii, dar și să oferim plus valoare fiecărui proiect.
 
Cum se poziționeaă afacerea pe piață?
Suntem profesioniști și punem accente mari pe aspecte care nu prea se predau la universitate: inspirație, creativitate și alte. În comparație cu alte companii și echipe, noi suntem extrem de perseverenți. 
Totodată, suntem o echipă tânără care a reușit ce nu au reușit instituțiile și companiile mari. Din acest motiv clienții lor au devenit treptat partenerii noștri.
 
Care este echipa implicată în afacere?
Suntem 15 membri ai familiei la moment, iar majoritatea din noi au experiență de 10-15 ani în domeniu. De obicei, fiecare "senior" din echipă curează și este responsabil de câte un membru începător, aceștia lucrează împreună, fapt care garantează o prestare a serviciilor de calitate mai bună. Suntem împărțiți în 4 departamente: Development, Design, Marketing și Securitatea Informației.
 
Care sunt cele mai interesante lucruri pe care le aduce afacerea în viața ta?
Sincer fiind, sunt satifăscut de mersul afacerii. În ceea ce privește lucrurile interesante, eu nu le-aș numi nicidecum lucruri, ci relații, emoții și rezultate. Relațiile interumane sunt cheia unei afaceri de succes, pentru că datorită oamenilor pe care îi cunosc și întâlnesc eu îmi schimb viziunea și atitudinea. Pe de altă parte, emoțiile sunt cele care contează într-o afacere, pentru că datorită lor avem sentimentul și starea de spirit că facem lucruri corecte și obținem rezultate palpabile.
 
Care au fost cele mai neașteptate obstacole pe care le-ai întâlnit atunci când ai pornit afacerea? Ce ai face altfel?
Eu sunt foarte norocos, am fost mereu înconjurat de colegi buni ca oameni și ca specialiști. Am avut noroc să întâlnesc în cale doar clienți fideli cu un potențial enorm. Obstacole mereu există, însă încerc să le depășesc și să învăț câte ceva util din urma lor. Cel mai mare obstacol, totuși, am fost și sunt EU. Nimeni nu se naște director și leader, fiecare din noi se formează de-a lungul timpului. Ce aș face altfel? Aș investi mai mult timp în traininguri și în citire de cărți.
 
De ce trebuie să ții cont atunci când lansezi o astfel de afacere?
Ca proprietar și persoană de afaceri, trebuie să înțelegi cu adevărat ce vor clienții. Care este durerea lor? Care sunt dorințele lor? Care sunt așteptările lor și la ce viitor visează?
Rolul tău este să îi ghidezi și să îi ajuți să ajungă acolo. În general, oamenii cumpară diverse lucruri, servicii, în mare parte, pentru un singur motiv - ei investesc într-un viitor mai bun.
Ei vor avea încredere numai în tine și vor investi într-un viitor mai bun doar dacă tu vei fi un expert în domeniul tău.
La început, vei avea impresia, paote, că ești mereu la dispoziția lor, zi și noapte. Va fi nevoie, uneori, să oferi careva servicii gratis. Și e foarte important să oferi ceva fără să aștepți neapărat altceva în schimb.
Oferta ta gratuită trebuie să aibă menirea de a le demonstra clienților că există o modalitate nouă de a atinge scopurile lor. Livrează-le idei care le vor ajuta să înțeleagă că își pot îmbunătăți viața, afacerea dacă țin cont de oferta ta.
Odată ce ai construit această încredere, odată ce ai oferit rezultate în avans - vei obține toate șansele pentru a semna un viitor contract de colaborare.
Dacă te-ai hotărât să inițiezi o afacere, drum înapoi nu mai există. Nu vei lucra 8 ore, ci 18 ore cel puțin. Trebuie să-ți planifici bine timpul și să-ți definești foarte bine scopurile, asumându-ți foarte multe riscuri.
 
Secrete 
Ritmul și evoluția afacerii sunt foarte diverse. Tocmai din acest motiv există multe lucruri interesante care pot fi povestite de către clienții noștri, de exemplu cum au obținut clienți cu 10$ unde cecul mediu e de 300$. Prin urmare, lansăm cu drag invitația și te așteptăm la o cafea ca să îți povestim lucruri interesante și să descoperi din prima sursă diferite studii de caz.
Tags

Caută

Cursul Valutar BNM

MDL RATĂ TREND
EUR 20.2254 -0.0000
USD 16.3935 -0.0000
RUB 0.2660 -0.0000
RON 4.3374 -0.0000
UAH 0.6300 -0.0000