(SONDAJ) Excluziune digitală pentru elevii care provin din familiile cu nivel socio-economic scăzut
Potrivit studiului, 94% din respondenți au acces la internet. Aproximativ 50% din respondenți dispun de calculator personal de birou sau portabil, iar 85% – dispun de un telefon inteligent.
„Când am încercat să analizăm în ce măsură, aceste echipamente sunt disponibile pentru diferite categorii de populație – familiile care comunică în română, care comunică în rusă, după locul de trai, sat, oraș – ne-am convins că diferențe semnificative nu există. Copiii de la oraș și copii de la țară au același acces la mijloacele TIC. În schimb, după nivelul socio-economic al familiei – scăzut, mediu și înalt – care se calculează în baza unor date suplimentare, pornind de la bunurile care dispune familia, condițiile – am depistat fenomenul excluziunii digitale. Mulți copii dintr-o anumită categorie nu au acces la mijloacele TIC și, în consecință, au fost excluși din învățământ pe durata carantinelor, care anul trecut, după cum știm, au fost multe”, a declarat Anatol Gremalschi, director de programe la IPP, într-o conferință de presă la IPN.
În pofida multiplelor dificultăți cu care s-au confruntat, majoritatea părinților au păreri bune și foarte bune despre acțiunile ce au avut drept scop menținerea calității educației pe timp de pandemie. Cele mai multe păreri pozitive se atestă în cazul acțiunilor întreprinse de cadrele didactice și de instituțiile de învățământ (circa 80%) și, deja tradițional, mai puține (circa 55%) în cazul autorităților centrale.
Autorii cercetării menționează că, spre regret, în opinia părinților, instituțiile de învățământ nu i-au informat în deplină măsură cum să-și ajute propriii copii în condițiile învățământului la distanță (50%), nu s-au prea interesat ce greutăți întâmpină în acest proces (55%), nu li s-a cerut părerea cum ar trebui organizat învățământul în condiții de criză sanitară (61%), nu prea au fost îndrumați cum să asigure protecția datelor cu caracter personal și siguranța copiilor în internet (65%). Totodată, părinții recunosc că nici ei nu prea au fost activi în aceste domenii, circa 52% dintre ei declarând că niciodată nu au încercat să influențeze în vreun fel deciziile luate de conducerea școlilor.
Studiul a fost realizat în perioada 16-28 ianuarie, cuprinzând un eșantion de 400 de părinți. Interviurile au fost efectuate la telefon, în condițiile pandemiei.
Sondajul a fost realizat în cadrul proiectului „Valorificarea oportunităților de implicare efectivă a părinților, comunităților și societății civile în guvernanța educației (2019-2021)”, implementat de IPP în cadrul Departamentului Buna Guvernare al Fundației Soros Moldova, cu susținerea financiar a Programului de Sprijinire a Educației al Fundațiilor pentru o Societate Deschisă.
Ultimele ȘTIRI
Cum să încasezi 1,3 milioane de dolari pe zi? Iată ce a făcut acest bărbat și i-a reușit
Sir Chris Hohn, un miliardar britanic care administrator de fonduri speculative a încasat un salariu de 343 milioane de lire sterline (479 milioane...
Când vom putea călători din nou ca altădată? Ce cred experții
După ce a atins un maxim istoric în ianuarie 2021, numărul de cazuri de coronavirus la nivel global începe să scadă câte puțin.În întreaga lume oam...
Consiliera Maiei Sandu, despre Hotărârea CCM: Este o decizie bună pentru situația actuala
Consiliera prezidențială, Olesea Stamate susține că ultima Hotărâre a Curții Constituționale prin care a clarificat blocajul privind remanierile di...
Manipulare „à la” Krasnoselski! Vaccinul donat de România care va ajunge și la Tiraspol, prezentat ca fiind oferit de OMS
Liderul de la Tiraspol, Vadim Krasnoselski, a anunțat joi, 4 martie, că regiunea transnistreană va primi săptămâna viitoare 1.810 de doze de vaccin...
Am întrebat băncile comerciale despre salariile și beneficiile pe care le oferă angajaților. Află ce au răspuns
Atunci când cauți un loc de muncă, ești interesat și de beneficiile pe care le oferă angajatorul. Dacă domeniul financiar-bancar îți este cunoscut...