(studiu) Ce preferă, acum, să facă cu banii moldovenii

Un studiu comun realizat de Noblet Media și Info Sapiens demonstrează scopurile în viață și prioritățile consumatorilor din 6 țări, inclusiv Republica Moldova, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Ucraina și Uzbekistan.

  • Un studiu comun realizat de Noblet Media și Info Sapiens demonstrează scopurile în viață și prioritățile consumatorilor din 6 țări, inclusiv Republica Moldova, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Ucraina și Uzbekistan.

Compania de comunicare Noblet Media CIS, afiliată a Edelman, în parteneriat cu agenția de cercetare Info Sapiens au prezentat un studiu cuprinzător asupra atitudinilor sociale și economice ale consumatorilor cu venituri medii și medii din tranșa superioară din țările în care operează aceste două companii. Studii similare au fost deja realizate de Noblet Media CIS în colaborare cu echipa actuală a Info Sapiens în anii 2009-2013, iar astăzi datele actualizate sunt mai relevante ca oricând.

Începutul anului 2020 a schimbat semnificativ viața și obiceiurile zilnice ale oamenilor din întreaga lume, făcându-ne să încetinim și să devenim mai flexibili. Totuși, într-adevăr valorile, obiectivele globale și visele consumatorilor s-au schimbat semnificativ? Oamenii au devenit mai uniți și mai responsabili? Un sondaj internațional, realizat în aprilie 2020 în șase țări, răspunde la aceste întrebări și prezintă cei mai activi consumatori care stabilesc tonul vieții economice.

„Furnizăm servicii de comunicare pe aceste 6 piețe de mai mulți ani, urmărind impactul provocărilor globale și locale asupra comportamentului consumatorilor”, observă Evghenia Pankratieva, Director General al Noblet Media CIS. „Desigur, realitățile noastre s-au schimbat semnificativ în ultimii 5 ani. În anul 2020, mai mulți factori, inclusiv pandemia globală, au pus sub semn de întrebare mijloacele și canalele de comunicare obișnuite. Rezultatele acestei cercetări ajută companiile să simtă mai bine starea de spirit a consumatorilor și să aleagă strategia potrivită pentru fiecare piață”.

Sondajul este format din mai multe blocuri tematice și conține concluzii cheie despre piața moldovenească și alte cinci piețe:

  1. Obiectivele personale și oportunitățile de carieră. Ca și locuitorii celorlalte cinci țări, cel mai des, principala prioritate a moldovenilor este îmbunătățirea bunăstării economice (61%). Alți 16% doresc să obțină schimbări în societate, iar 24% doresc să obțină popularitate personală și un statut superior. Pentru comparație, în Ucraina ponderea cetățenilor care doresc să schimbe starea de lucruri în societate este de 35%, iar în Georgia - de 13%. Cel mai mare procent de moldoveni - 32% - doresc să lucreze într-o companie privată internațională, cu toate acestea, o parte semnificativă (respectiv 17% în fiecare sector economic) ar prefera să lucreze la nivel local: într-o companie privată sau în sectorul neguvernamental. 13% dintre moldoveni visează să înceapă propria afacere. La fel ca în toate țările, cu excepția Ucrainei, locuitorii Moldovei (48%) preferă să ia un număr minim de decizii la locul de muncă, iar în timpul lor personal să dedice prietenilor cea mai mare parte a timpului (30%).
  2. Buget și cheltuieli personale. Moldovenii au tendința de a cheltui bani pentru înfățișare, care include cheltuielile pentru haine, încălțăminte și produse de îngrijire (30%) și pentru divertisment, întâlnirile cu prietenii (29%). Călătoriile reprezintă 11% din cheltuieli (cel mai mic indicator din 6 țări), iar investițiile în educație 6%.

Moldova este una dintre țările ai căror cetățeni preferă să investească în bunuri imobiliare (36%), dezvoltarea afacerilor (27%) și utilizarea instrumentelor financiare (22%, cu excepția depozitelor) și să nu păstreze bani acasă. O tendință interesantă este observată în cazul depozitelor: 21% consideră depozitele în dolari mai fiabile decât în monedă națională (5%).

  • Coronavirus. Recent, toate țările s-au confruntat cu dificultăți asociate pandemiei. Reprezentanții mediului de afaceri, ai guvernelor și ai organizațiilor internaționale și-au unit forțele pentru a lua măsurile necesare împotriva răspândirii virusului și pentru a informa în mod corespunzător publicul despre situație. În Moldova, OMS este sursa principală de informații pentru populație (51%), cu toate acestea, doar 38% au încredere în această  organizație, iar alte 37% din locuitori au încredere în medicii din alte țări. 32% dintre cei chestionați consideră că problema coronavirusului este exagerată.

O trăsătură distinctivă a moldovenilor este dorința lor de a sprijini inițiativele locale și de a consolida libertatea de exprimare: 23% dintre moldovenii chestionați susțin că pot publica online în mod deschis opiniile pe teme economice și sociale. Dintre 6 țări, această cifră este mai mare doar în Ucraina - 41%. Deși tind să discute acest subiect atât cu prietenii, cât și cu familia, prietenii online (35%) și prietenii din viața reală (25%) au cea mai mare influență asupra formării opiniilor. Online-ul, în general, schimbă rapid obiceiurile moldovenilor: site-urile media (60%) rămân a fi sursele cheie pentru obținerea de informații, dar deja 35% monitorizează știrile prin intermediul publicațiilor prietenilor în rețelele sociale. Acest factor ar trebui să fie luat în considerație de afaceri când lucrează cu publicul.

„Datele sondajului vor fi utile pentru toate tipurile de organizații”spune Inna Volosevici, director adjunct Info Sapiens. „Atât organizațiile guvernamentale, cât și donatorii internaționali pot înțelege cum să comunice cu cei mai activi cetățeni pentru a informa mai eficient despre măsurile anti-epidemice și reformele necesare. Întreprinderile orientate spre clasa mijlocie și clasa mijlocie superioară din țările țintă vor obține date utile pentru a elabora strategii de marketing și de comunicare de succes”.

Despre metodologia sondajului
Acest studiu este un sondaj cuprinzător al punctelor de vedere socio-economice ale claselor mijlocii și mijlocii superioare din 6 țări - Ucraina, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Republica Moldova și Uzbekistan. În fiecare țară, au fost realizate 200 de interviuri personale cu locuitorii urbani cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani. Conform sondajului, clasele de mijloc și de mijloc superioare reprezintă 50-60% din locuitorii orașelor de vârstă țintă, fiind grupul care ia cele mai importante decizii cu privire la achizițiile și investițiile semnificative. Toate rezultatele cercetării sunt disponibile pe site.
Despre Noblet Media CIS
Noblet Media CIS – este o companie de relații cu publicul, comunicare și marketing, care a fost fondată în anul 2004. În prezent, compania operează pe piețele a opt țări - Ucraina, Georgia, Armenia, Republica Moldova, Azerbaidjan, Belarus, Kazahstan și Uzbekistan și are sedii la Kiev și Tbilisi. Noblet Media CIS este un afiliat al Edelman, cea mai mare companie independentă de PR și marketing din lume. Noblet Media oferă o gamă completă de servicii profesionale de PR și marketing, folosind experiența țărilor Parteneriatului Estic ale UE și ale altor țări ale lumii. Mai multe informații despre companie și serviciile sale sunt disponibile pe site-ul companiei sau pe  pagina oficială Facebook.
Despre Info Sapiens
Compania de cercetare Info Sapiens este specializată în studierea opiniei publice (sociale, politice și de marketing), a indicatorilor comportamentali și analiza datelor din surse secundare. Compania a fost constituită în septembrie 2018 în urma închiderii globale a cercetării personalizate de către GfK. Aproape toți angajații Info Sapiens sunt foști angajați ai GfK Ucraina. În perioada 2019-2020, compania a realizat peste 500 de proiecte de cercetare pentru mai mult de 200 de clienți. Potrivit Asociației de Marketing din Ucraina, în 2019, am devenit cea mai mare agenție locală de sondaje (după 5 reprezentanți ai companiilor internaționale). Info Sapiens respectă toate standardele de cercetare ICC/ESOMAR și este listată în catalogul ESOMAR. Mai multe informații despre companie și serviciile sale sunt disponibile pe pagina web sau pagina oficială de Facebook.

Alte stiri

Cel mai unic iaht explorator din lume ar putea fi al tău pentru 12 milioane de dolari (FOTO)

Nu, nu este un concept de iaht. Este un trimaran eficient din punct de vedere energetic, din viața reală. Acesta navighează pe mări din 2012 și poate fi al tău contra sumei de 12 milioane de euro. De fapt, este posibil să fi văzut nava în porturile din întreaga lume, unde a atras întotdeauna atenția.

Ce sigur nu trebuie să faci, dacă ai probeleme cu finanțele

Dacă vă aflați într-o gaură financiară, este important să evitați lucrurile stupide pentru a nu vă săpa groapa și mai adânc.

Facebook elimină limita de text de pe imaginile pentru reclame

Facebook nu va mai avea o limită pentru cantitatea de text a unei imagini - reclame, care reprezintă în prezent 20% din întregul spațiu creativ. Anunțurile cu bannere care conțin mai mult de 20% din text nu vor mai fi dezavantajate atunci când participă la licitație, potrivit unui post pe Twitter. al expertului în social media Matt Navarra.

Consumatorii de vin din România vor putea beneficia de 100 de excursii gratuite la cramele din Moldova

Consumatorii de vin vor putea beneficia de 100 de excursii gratuite la cramele din Republica Moldova, în campania “Vin în Moldova”, inițiată de Wine of Moldova împreună cu Carrefour România.

Ultimele ȘTIRI

Ce sigur nu trebuie să faci, dacă ai probeleme cu finanțele

Dacă vă aflați într-o gaură financiară, este important să evitați lucrurile stupide pentru a nu vă săpa groapa și mai adânc.

LG Moldova: Casa viitorului mai aproape decât crezi!

Cu câțiva ani în urmă, Big Data și Internetul era menționat în previziunile futuriste, iar astăzi reprezintă o realitatea perfect normală fără de c...

MAIB și Opera Națională vă îndeamnă să fim la distanță și, totuși, împreună prin cultură și muzică bună

Cel mai impresionant eveniment cultural al teatrului liric național revine în scenă cu ediția a 28-a a Festivalului Internațional de Operă și Balet...

LG Virtual Exhibition- Life’s Good from Home

În fiecare an, compania LG ne încântă cu noile sale produse unice, precum: primul televizor OLED rulabil, cel mai tare frigider InstaViewThinQ cu u...

MAIB micșorează ratele dobânzii la creditele pentru afaceri acordate din resursele internaționale de finanțare

Moldova Agroindbank continuă să fie alături de clienți, sprijinindu-le afacerile și planurile antreprenoriale prin măsuri consolidate de susținere,...

Vezi toate știrile