Au luat și recordul Guiness! Cine sunt americanii care vând cartofi prăjiți la 200$ per porție. Cât aur presară (FOTO)

21 Iul. 2021, 11:11
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
21 Iul. 2021, 11:11 // Au Bani //  MD Bani

Restaurantul Serendipity 3, din New York, a stabilit marți un nou record mondial Guinness pentru realizarea celor mai scumpi cartofi prăjiți din lume. Cartofii prăjiți sunt vânduți la un preț exagerat – aceștia ajung la 200 de dolari. Totuși, prețul poate fi argumentat, felul de mâncare este pregătit într-un mod special.

Felul de mâncare a fost conceput în cinstea Zilei naționale a cartofilor prăjiți, iar acum acesta este disponibil pentru oricine dorește să plătească suma de 200 de dolari.

Bucate sunt numite Creme de le Creme Pommes Frites. Clienții vor primi o porție de cartofi prăjiți de înaltă calitate, ce au fost înăbușiți în șampanie Dom Pérignon, după care au fost gătiți cu grăsime de gâscă pură din sud-vestul Franței și condimentați cu fulgi de sare cu trufe.

De asemenea, cartofii sunt prăjiți în ulei de trufe și acoperiți cu brânză Pecorino Tartufello rasă, care este presărată cu trufe negre. Mâncarea se servește cu un sos Mornay care include unt de trufe negre și brânză elvețiană cu trufe Gruyère.

În cele din urmă, cartofii prăjiți sunt presarăți cu pudră de aur comestibilă de 23 de karate și sunt serviți pe un platou de cristal.

Mâncarea a fost propusă de Chef Joe Calderone, directorul creativ al Serendipity3, și Frederick Schoen-Kiewert, bucătarul executiv al restaurantului.

Și, desigur, prezentarea este esențială, motiv pentru care felul de mâncare este servit pe o farfurie arabescă din cristal Baccarat, cu un castron potrivit pentru a transporta sosul.

Conform politicii Guinness World Records, felul de mâncare trebuie să fie disponibil pentru cumpărare și un client imparțial trebuie să îl cumpere, pentru ca acesta să se califice pentru titlu. Un client a cumpărat recent cartofii prăjiți, ceea ce a făcut un câștig pentru restaurant.

Serendipity 3 s-a redeschis publicului săptămâna trecută, după ce a fost închis de la începutul pandemiei în 2020. Nici favoritul celebrității nu este străin să stabilească recorduri mondiale. Meniul său conține cel mai scump milkshake, cel mai scump sandviș și cel mai scump desert.

Restaurantul avea o sucursală în Dubai, unde era cunoscut pentru semnătura sa de ciocolată fierbinte înghețată și de hot-dog-ul lung.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII