Motivul pentru care jumătate dintre familiile britanice au ajuns să-și reducă numărul de mese pe zi

20 Oct. 2022, 08:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Oct. 2022, 08:05 // Actual //  bani.md

Milioane de britanici sar peste mese din cauza creşterii costurilor în Marea Britanie, în special cele pentru alimente care au împins inflaţia la peste 10% luna trecută în ţara, indică un sondaj realizat de Which? publicat joi, notează AFP.

Jumătate din familiile britanice îşi reduc numărul de mese, scrie Which?, potrivit rezultatelor unui sondaj efectuat pe aproximativ 3.000 de persoane.

O proporţie similară spun că le este greu să mănânce sănătos în comparaţie cu perioada dinainte de criză şi optează pentru mâncăruri gata preparate pentru a reduce consumul de gaz sau electricitate.

Circa 80% dintre persoanele chestionate spun că întâmpină dificultăţi financiare. Mulţi se lipsesc în prezent de toate delicatesele pentru a cumpăra doar esenţialul.

Asociaţia britanică pentru protecţia consumatorilor a avertizat miercuri că milioane de gospodării britanice riscă, de asemenea, să ajungă în sărăcie energetică şi, prin urmare, să nu se poată încălzi în mod adecvat în această iarnă, după ce noul ministru de finanţe a scurtat considerabil durata unui plafon la facturile la energie.
Jeremy Hunt a anulat o mare parte din măsurile bugetare anunţate la sfârşitul lui septembrie de predecesorul său Kwasi Kwarteng, combinând sprijin masiv pentru cheltuielile energetice pentru gospodării şi întreprinderi cu reduceri de taxe în toate direcţiile.

Finanţate de datoria aflată în plin val de inflaţie şi necuantificate, acestea au declanşat o furtună pe pieţe.

Jeremy Hunt a redus sprijinul energetic la şase luni faţă de doi ani înainte, în contextul în care preţurile gazelor au crescut de la an la an, mai ales de când Rusia a invadat Ucraina.

La 10,1% anual în septembrie, inflaţia din Marea Britanie este cea mai mare dintre ţările G7 şi la un nivel maxim în ultimii patruzeci de ani.

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII