100 de micuți de la Liceul Teoretic „Ion Inculeț” din satul Vorniceni, raionul Strășeni au participat la un mini spectacol, în cadrul căruia au învățat sub formă de joc regulile de bază ale circulației rutiere. Evenimentul a avut loc în cadrul campaniei de informare și educare „Creștem pietoni responsabili”, organizată de Petrom Moldova.
„O campanie foarte binevenită pentru că copii mici primesc aceste lucruri cu mult interes și atunci când sunt activați sunt energizați prin joc, prin diferite activități cu muzică, cu actori ei sunt mult mai activi și privesc lucrurile mult mai real. Chiar dacă lor li se vorbește acasă și de la grădiniță, noi le vorbim la lecții este foarte bine cât mai des să se vorbească despre aceste lucruri”, spune o profesoară de la Liceul Teoretic „Ion Inculeț”, Veronica Lupu.
Pentru mii de copii din țară, drumul spre școală și înapoi acasă este plin de pericole din cauza traficului intens de mașini, a lipsei semafoarelor sau trecerilor pietonale. Pe timp de iarnă, riscurile se multiplică, întrucât, în zonele slab iluminate, șoferilor le este mai greu să-i observe pe micii pietoni. Problema este mult mai acută în localitățile în care școlile sunt amplasate pe marginea carosabilului. O astfel de școală este și cea din Vorniceni.
„Școala se află mult mai departe de centrul satului și copilul are de mers o distanță de 2-3 kilometri pentru a ajunge la școală. E foarte important ca copilul să cunoască cum să se comporte în trafic. Faptul că campania aceasta a fost lansată și vă zic că este una chiar binevenită sper să crească gradul de responsabilizare a copiilor”, precizează directoarea Liceului Teoretic „Ion Inculeț”, Vera Botnaru.
La finalul spectacolului, fiecare copil a primit câte o carte cu regulile circulației rutiere și benzi reflectorizante pe care le pot agăța de ghiozdan. Acestea pot fi găsite și la toate benzinăriile din rețeaua Petrom, unde sunt oferite absolut gratuit familiilor care au copii.
„Ideea lansării acestei campanii a venit ca urmare a numărului crescut de accidente cu copii implicați. Am dat startul acestei campanii în luna iunie. Acum în luna noiembrie am început să mergem mai intensiv în școlile din RM luând în considerare că zilele au devenit mai scurte, dar și cumva copii termină lecțiile când afară este întuneric”, anunță șefa departamentului Marketing Petrom Moldova, Ariadna Chitic.
Organizatorii evenimentului precizează că scopul campaniei este să le educe elevilor simțul responsabilității în trafic. Aceasta va continua câțiva ani pentru a ajunge în cât mai multe școli din țară.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!