Americanii prăbușesc prețul gazului lui Putin. Au inundat piața UE cu LNG.

21 Dec. 2022, 16:45
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Dec. 2022, 16:45 // Actual //  bani.md

Preţurile de referinţă la gaze naturale în Europa au scăzut miercuri cu 9%, sub 100 euro pentru un Megawatt/oră, şi se îndreaptă spre a patra zi de declin, deoarece importurile aproape record de gaze naturale lichefiate (GNL) şi stocurile mai mari decât în mod obişnuit au atenuat temerile privind aprovizionarea, transmite Bloomberg, citat de agerpres.ro.

La hub-ul TTF de la Amsterdam, unde se stabilesc preţurile de referinţă în Europa, în jurul orei 10:06 a.m., cotaţiile futures la gaze cu livrare în luna următoare au scăzut cu 7,3%, la 97,96 euro pentru un Megawatt/oră, apoi au coborât la 96,16 euro pentru un Megawatt/oră, cel mai redus nivel din 27 octombrie.

În cea mai mare parte a continentului temperaturile rămân moderate iar livrările de gaze naturale lichefiate sunt la un nivel ridicat, ceea ce a dus la scăderea preţurilor.

„În condiţiile în care nu mai sunt temperaturi extrem de scăzute – se preconizează în zilele următoare vreme blândă şi vânt – precum şi în urma reducerii cererii industriale în perioada sărbătorilor de iarnă, preţurile sunt în scădere”, a apreciat Tom Marzec-Manser, de la ICIS în Londra.

În ianuarie sunt aşteptate temperaturile moderate în Europa, susţin analiştii de la Energi Danmark A/S.

Capacităţile de stocare a gazelor din Europa sunt pline în proporţie de 83%, peste nivelul din ultimii cinci ani, iar livrările din Rusia via Ucraina ar urma să se menţină stabile. Gazprom a anunţat marţi că livrările de gaze spre clienţi continuă via conductele paralele, după o explozie la o secţiune a gazoductului Urengoi-Pomarî-Ujgorod.

Trei persoane şi-au pierdut viaţa în explozia produsă în centrul Rusiei la un gazoduct care transportă gaz din Arctica spre Europa via Ucraina. Ministerul regional pentru Situaţii de Urgenţă din Ciuvaşia a precizat că explozia s-a produs în timpul lucrărilor de mentenanţă planificate, în apropiere de satul Kalinino, la circa 150 km vest de Kazan.

„Transportul de gaze către consumatori este asigurat la capacitate maximă prin conductele paralele”, a informat Gazprom.

În rândul analiştilor există temeri că plafonarea preţului gazelor naturale, planificată de UE pentru anul viitor, ar putea descuraja furnizorii dacă gazele devin mult mai scumpe în alte regiuni, mai ales în Asia. Până acum nu s-a observat un impact asupra livrările de GNL spre Europa, dar „vom monitoriza cu atenţie dacă va continua tendinţa descrescătoare a preţurilor la gaze naturale în Europa”, conform EnergyScan, platforma de analize a Engie SA.

Comisia Europeană a indicat noul instrument privind preţul nu va fi declanşat dacă preţurile sunt la un nivel similar ridicat pe alte pieţe. „Mecanismul este suficient de flexibil pentru ca piaţa europeană să rămână atractivă pentru traderi”, a afirmat ministrul ceh al Industriei, Jozef Sikela.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală