Ce șanse au ucrainenii să-i învingă pe ruși doar cu o divizie de tancuri și fără aviație. ”Totul s-ar întâmpla repede”

13 Feb. 2023, 07:12
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Feb. 2023, 07:12 // Actual //  Lupu Eduard

În ciuda apelului președintelui ucrainean Volodimir lui Zelenski pentru avioane de luptă, tancurile vor aduce cel mai probabil victoria asupra Rusiei, scrie The Telegraph.

Este posibil să avem o viziune întunecată asupra războiului din Ucraina. Curajul și sacrificiul uimitor al ucrainenilor au oprit atacul rusesc când foarte puțini, inițial, au crezut că acest lucru se poate face. Dar acum luptele s-au stabilizat într-o baie de sânge de uzură. Putin formează o nouă armată de invazie, gata să lanseze o altă ofensivă în primăvară. Unii experți occidentali cred că succesele rusești sunt iminente.

Și totuși, războiul din Ucraina a dezvăluit și slăbiciunile Rusiei. În primul rând, a devenit clar că puterea aeriană rusă este o simplă umbră a ceea ce Occidentul credea că este. Niciuna dintre părți nu a reușit să folosească prea mult aviația în timpul luptei, ceea ce a creat un mediu de luptă unic, ciudat de demodat, pe teren – unul foarte diferit de cel văzut în conflictele recente, cum ar fi Războiul din Golf, invazia Irakului și distrugerea armatei colonelului Gaddafi în Libia.

Se credea că forțele aeriene ale Rusiei au la dispoziție unele dintre cele mai avansate avioane, arme și senzori din lume, împreună cu cunoștințele necesare pentru a le folosi în mod eficient deasupra Ucrainei.

Însă, aceste forțe au avut o contribuție redusă în afară de primele zile ale războiului. Ieșirile aeriene ocazionale ale Ucrainei peste liniile de luptă s-au dovedit atât de costisitoare încât și ele sunt rare.

Până acum s-a vorbit mult despre aprovizionarea Ucrainei cu avioane occidentale – dar doar discuții, în ciuda cererilor președintelui Zelenski pentru avioane.

Din păcate, realitatea practică este că pregătirea piloților ucraineni și a echipajului de la sol pentru a opera avioane occidentale ar dura mult timp: iar Marea Britanie, cel puțin, pur și simplu nu are avioane potrivite de trimis. Săptămâna aceasta, prim-ministrul a sugerat că „nimic nu este în afara mesei” când vine vorba de aprovizionarea forțelor aeriene ucrainene, deși, în realitate, intervalul de timp pentru pregătirea piloților să zboare și să lupte la procedurile NATO se măsoară în luni sau chiar ani.

În această situație unică, pot exista modalități pur terestre de a întrerupe impasul actual – sau cel puțin de a-i alunga pe ruși. Unii din Occident cred că rușii ar putea fi alungați nu doar din teritoriile pe care le cuceriseră în 2022, ci și din cele cucerite în 2014. Asta înseamnă eliberarea peninsulei Crimeea și a Donbasului.

O modalitate prin care Occidentul ar putea ajuta Ucraina să atingă acest scop este să furnizeze ucrainenilor arme de luptă mai puternice decât a făcut-o până acum. Printre altele, ucrainenii au cerut 300 de tancuri de luptă principale (MBT) moderne, construite în vest. Până în prezent, Occidentul s-a angajat să predea armatei ucrainene aproximativ 130 de astfel de vehicule.

Acțiune șoc: viteză și putere

Colonelul Hamish de Bretton-Gordon, fost ofițer de tancuri britanic, consideră că o forță blindată de dimensiunea unei divizii, echipată cu tancuri occidentale, ar putea însemna o victorie rapidă a Ucrainei.

„Dacă există 130 de tancuri occidentale, o brigadă, cred că ucrainenii se pot apăra cu succes împotriva oricărei ofensive de primăvară pe care ar putea-o organiza rușii”, spune el.

„Când vine vorba de înfrângerea rușilor, cred că acolo ai nevoie de o divizie de tancuri, adică 300 de tancuri. O divizie se poate deplasa foarte rapid prin liniile rusești statice pentru a ajunge în spatele lor în Crimeea și Donbas și le poate întrerupe liniile de comunicație: atacându-i efectiv din spate, unde sunt cei mai slabi.

„Totul s-ar putea întâmpla foarte repede. Totul ține de acțiunea de șoc: viteză și putere. Dar este esențial ca tancurile să fie sprijinite de infanterie și artilerie.

„De aceea sunt destul de optimist și spun, da, o divizie de tancuri blindate ar putea învinge rușii. O brigadă de tancuri ar împiedica cel puțin rușii să ajungă mai departe. Cred că există o șansă.”

Colonelul de Bretton-Gordon nu este singurul care gândește așa. General locotenent Ben Hodges, fost comandant al armatei americane în Europa, crede, de asemenea, că o forță blindată ucraineană de dimensiunea unei divizii i-ar putea alunga pe ruși din Crimeea, mai ales dacă ar avea la dispoziție rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune. Generalul Hodges spune că nu este nevoie ca toate cele 300 de tancuri să fie de producție occidentală: el consideră că multe ar putea fi tancuri ucrainene sau cele rusești capturate.

Decizia Marii Britanii de a trimite un număr limitat de tancuri MBT Challenger 2 trebuie să fie susținută, chiar și de cei care se îndoiesc că MBT-urile în general și Challenger-urile în special reprezintă o modalitate rațională pentru Occident de a-și cheltui banii.

Eliberați Leoparzii

Decizia poate fi doar un gest – iar în acest moment Marea Britanie s-a angajat să trimită doar 14 Challenger – dar este gestul potrivit de făcut. Arată că suntem alături de ucraineni: că nu suntem speriați de Putin.
Angajamentul lui Rishi Sunak de a trimite tancuri Challenger i-a ajutat și pe politicienii germani timizi să ia deciziile corecte cu privire la Leopard II MBT, mult mai important, fabricat în Germania. Multe națiuni, în afară de Germania, au Leopard, dar sunt obligate prin acordurile lor de cumpărare să nu predea tancurile lor nimănui altcuiva fără permisiunea germană.
Presiunea internațională l-a ajutat pe cancelarul german Olaf Scholz să facă ceea ce trebuie, susține William Alberque, director de strategie și control al armelor la Institutul Internațional de Studii Strategice. Pot exista și factori politici interni în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău