Cum să identifici o mașină care a fost taxi în trecut. Cele mai populare mărci întâlnite pe piața second-hand

02 Aug. 2023, 07:40
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Aug. 2023, 07:40 // Actual //  bani.md

Site-urile de anunțuri sunt pline de mașini care au servit cândva drept taxiuri. Cumpărătorii le evită de obicei, temându-se de uzura suplimentară cauzată de conducerea frecventă și de șirul interminabil de opriri și porniri zilnice.

Taxiurile pot avea sute de mii de kilometri înregistrați pe odometru, ceea ce înseamnă că multe părți esențiale pot fi deja degradate. Chiar dacă o mașină a fost bine întreținută, un kilometraj excesiv de mare ar trebui să fie un semnal major de alarmă atunci când vă căutați un vehicul la mâna a doua.

„Ar trebui cumpărătorii să evite să cumpere mașinile care-au fost în trecut taxiuri? Deși este la latitudinea fiecăruia să decidă, prețul oricărei mașini ar trebui să reflecte starea sa reală, stare care în mod evident depinde de modul în care a fost utilizată. Mașinile de taxi pot fi saci fără fund de îngropat bani deoarece sunt adesea extraordinar de uzate”, spune Matas Buzelis, expert auto și șeful departamentului de comunicații al carVertical.

Taxiurile fac majoritatea călătoriilor în oraș, punând presiune excesivă asupra componentelor mașinii, în special asupra motorului, frânelor și transmisiei. Un vehicul cu kilometraj similar condus în principal pe autostradă va fi într-o stare mult mai bună.
Interiorul mașinilor care au fost în trecut taxiuri poate fi și el peste măsură de uzat, în special când vine vorba despre bancheta din spate. În timp ce majoritatea oamenilor încearcă să-și protejeze vehiculele, pasagerii de taxi se urcă adesea cu cizme pline de zăpadă sau noroi sau cu jachete umede, ceea ce va afecta interiorul oricărei mașini pe termen lung.

Flotele de taxiuri constau de obicei din vehicule de încredere, cu o bună reputație, care pot parcurge mulți kilometri. Totuși, luând în considerare toate formele de uzură excesivă la care sunt expuse taxiurile de-a lungul vieții, este o idee bună să evitați acest tip de mașini pe piața second-hand.

Cum să identifici o mașină care a fost taxi în trecut

Verificarea istoricului unei mașini este o modalitate simplă de a afla dacă un vehicul a fost folosit ca taxi. Poate fi foarte greu să descoperiți astfel de informații în alt mod, pentru că vânzătorii necinstiți ascund de obicei lucrurile care sunt nefavorabile vânzării unei mașini. Mașinile care-au fost taxiuri pot avea kilometraje foarte mari – ceea ce le transformă în candidați perfecți pentru fraudarea kilometrajului prin derulare – se uzează mai puternic și prin urmare vor valora mai puțini bani.
Mercedes-Benz (29% din toate mașinile folosite în trecut drept taxi), Volkswagen (14,4%), Skoda (12,3%), Volvo (10,9%) și BMW (5,8%) sunt cele mai populare mărci de mașini de taxi întâlnite pe piața vehiculelor la mâna a doua din România. Deoarece cumpărătorii apreciază foarte mult acești producători, escrocii se folosesc de această priză la public pentru a obține un profit nejustificat.

Mașinile germane sunt cele mai folosite ca taxiuri. Mercedes-Benz E-Class se află în fruntea listei (17,9%), urmată de Skoda Superb (7,7%), Volkswagen Passat (6,1%), BMW Seria 5 (5%) și Volvo V70 (4,7%).

Și culoarea unei mașini îi poate dezvălui trecutul – multe orașe folosesc aceeași culoare pentru toate taxiurile lor, astfel încât acestea să poată fi distinse cu ușurință pe stradă. Unele modele, cum ar fi Clasa E, au fost fabricate în scopuri de taxi și chiar au primit o culoare specială a caroseriei.

Atunci când cumpărați o mașină uzată, merită să-i inspectați cu atenție caroseria, deoarece colantările din trecut pot lăsa urme vizibile cu ochiul liber. Deoarece autocolantele acoperă suprafețe mari ale mașinii și prin urmare feresc aceste porțiuni de soare, acele zone pot fi mai luminoase și mai clar vizibile, lucru ce poate sugera că mașina a fost folosită în trecut ca taxi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Sept. 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Sept. 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Creatorul de modă italian Giorgio Armani a murit la vârsta de 91 de ani, anunță france24.

Armani, în vârstă de 91 de ani, era sinonim cu stilul și eleganța italiană modernă. El combina flerul designerului cu perspicacitatea unui om de afaceri, conducând o companie care genera aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pe an. Se simțea rău de ceva vreme și a fost forțat să renunțe la prezentările grupului său de la Săptămâna Modei Masculine de la Milano din iunie, fiind prima dată în cariera sa când a ratat unul dintre evenimentele sale de pe podium. Cunoscut sub numele de „Re Giorgio” – Regele Giorgio – designerul era cunoscut pentru supravegherea fiecărui detaliu al colecției sale și a fiecărui aspect al afacerii sale, de la publicitate la aranjarea părului modelelor în timp ce acestea ies pe podium. O cameră funerară va fi amenajată sâmbătă și duminică la Milano, a anunțat compania, urmată de o înmormântare privată la o dată nespecificată.

În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.

În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.

Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.

Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit “şic casual” al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII