Agenția de Creație “TRIB”, planifică organizarea unui proiect social caritabil și cultural “TRENUL COLINDELOR”

14 Dec. 2023, 16:26
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
14 Dec. 2023, 16:26 // Slider //  MD Bani

Campania a dat start în data de 13 decembrie 2023 o dată cu începutul sărbătorilor de iarnă și finalizează împreună cu ultima sărbătoare iernatică din 20 ianuarie 2024.

Proiectul își propune să organizeze activități cultural-educaționale atât pentru cetățenii Republicii Moldova cât și pentru turiști, oferindu-le posibilitatea de a cunoaște tradițiile și obiceiurile iernatice.

Scopul proiectului:

  1. Promovarea tradițiilor și obiceiurilor sărbătorilor de iarnă dinRepublica Moldova;
  1. Promovarea Colindului și Colindatului în ceată de bărbați – element inclus în lista Patrimoniului cultural imaterial UNESCO;
  2. Crearea unui proiect social-caritabil;

Calendarul activităților pentru perioada decembrie 2023-2024:

  • 13 decembrie 2023: Inaugurarea trenului brandat de pe cursa Chișinău-Iași în care orice pasager va avea ocazia de a asculta povești audio despre tradițiile și obiceiurile sărbătorilor de iarnă din Republica Moldova. Trenul planifică să circule în perioada  13 decembrie 2023 – 20 ianuarie 2024, grăbiți-vă să “vă delectați” din spiritul sărbătorilor de iarnă.
  • 13 decembrie 2023 – 20 ianuarie 2024 : Tombola digitală – participă  în cadrul jocului online, care va oferi posibilitatea de câștigare 5 bilete pentru Trenul Colindelor ediția II.
  •   23 Decembrie 2023 – 17 Ianuarie 2024: Proiecție de filme autohtone, scurtmetraje  în tematica sărbătorilor de iarnă. Proiecțiile se vor derula în incinta Gării feroviare din mun. Chișinău, et.2.
  • Decembrie 2023 – Ianuarie 2024: Organizare giveaway-uri, fi-ți cu ochii pe noi și nu ratați cadourile dulci din partea proiectului “Trenul Colindelor”.

Vă invităm pe pagina noastră pentru a parcurge acest joc și a deveni parte din tombola proiectului.

Proiect organizat de Agenția de Creație TRIB.

Parteneri: CFM, RS Communication, Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală, Teatrul Național Mihai Eminescu, Wellmein Producion, Markus Lawyer, Surorile Osoianu, Aesthetic Media, Mioritza Films, TroFilm Group.

Partener Media General: radio Zum 1 și ZUM 2.

Parteneri Media: Ea.md, rliveTV, realitatea, ZUGO.

Pentru mai multe detalii accesați pagina noastră de Facebook, Instagram și www.trenulcolindelor.md

[bzplayer youtube=”https://youtu.be/_apHyvcsLPk” muted=”false”]

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII