O româncă a construit o afacere de milioane. Acum şi îşi vinde produsele în toată lumea

20 Sept. 2021, 22:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Sept. 2021, 22:15 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Monica Olariu este consultant certificat în babywearing, absolventă a cursurilor School of Babywearing din Marea Britanie şi Die Trageschule din Germania. Pe vremea când studia la Londra, a aflat că nu există marsupii ajustabile pentru purtat bebeluşii, ceea ce le făcea viaţa complicată atât lor, cât şi părinţilor. Întoarsă acasă, la Cluj, a luat iniţiativa şi a gândit ea însăşi un concept de marsupiu care să se plieze perfect pe caracteristicile copiilor şi aşa a început să se scrie povestea Isara.

„Afacerea este deţinută de mine, sunt asociat unic. Backgroundul meu este de finanţist, am terminat şi un master în administrarea afacerilor, însă şcoala care m-a ajutat cel mai mult şi care a fost 90% practică a fost School for StartUps, o şcoală din Marea Britanie, care a funcţionat doar doi ani în România şi în cadrul căreia am avut şansa să primesc o bursă”, povesteşte Monica Olariu.

Până a fonda compania Isara, Monica a activat zece ani în cadrul Băncii Transilvania. Acolo a ocupat mai multe poziţii şi a avansat treptat, însă funcţia care a ajutat-o cel mai mult în dezvoltarea multor calităţi necesare în actualul business a fost cea de relationship manager pentru clienţii corporate, scrie Mediafax.

Fiind în acea funcție, ea era responsabilă de toate nevoile clienţilor corporate în relaţia cu banca. Nu ştia pe atunci, dar mai târziu, avea să interacţioneze cu propriii clienţi şi cu solicitările lor.

„Ideea de a crea un marsupiu ajustabil, care să fie folosit pe o perioadă cât mai lungă de timp şi care să «crească» împreună cu copilul, mi-a venit în timp ce luam parte la cursurile şcolii de babywearing de la Londra. Fiindu-ne prezentate marsupiile existente pe piaţă la acel moment, am observat şi am întrebat de ce nu există marsupii ajustabile.”

Marsupiile cu catarame erau, pe atunci, toate fixe, cu un panou predefinit, astfel încât bebeluşii foarte mici se „scufundau” cu totul în ele, iar celor mai mari le era deja mic. Astfel, Monica Olariu a revenit la Cluj hotărâtă să creeze chiar ea acel marsupiu potrivit atât pentru copiii foarte mici, nou-născuţi, cât şi pentru cei mai mari, chiar până la cinci ani.

„Perioada de început a fost extrem de grea. Am realizat o mulţime de prototipuri pe care le-am tot îmbunătăţit treptat, am tot testat prototipurile cu tipologii şi constituţii diferite de părinţi şi copii şi, după aproximativ un an şi jumătate, am reuşit să finalizez primul marsupiu. Apoi au urmat bătăile de cap cu producţia.”

Realitatea Live

23 Oct. 2021, 20:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Oct. 2021, 20:41 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Utilizatorii aplicației de TikTok din întreaga lume se ocupă cu crearea de tendinţe. Unii dintre ei devin nume cunoscute şi-şi monetizează popularitatea câştigată pe platformă. Tânărul senegalez Khabane Lame, care realizează scurte videoclipuri fără cuvinte, a trecut de la a fi şomer la acumularea unei averi impresionante.

1. Addison Rae Easterling a acumulat 5 milioane de dolari

Addison era o simplă elevă înainte de a avea succes pe TikTok şi a deveni una dintre cele mai bine plătite „staruri” ale reţelei sociale. A început cu un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte FashionNova şi a continuat cu mărci de masă precum Reebok şi Daniel Wellington. Apoi a colaborat cu American Eagle înainte de a-şi lansa propria companie de cosmetice, Item Beauty. Succesul ei a culminat cu lansarea unui podcast numit „Mama Knows Best”, pe care îl găzduieşte împreună cu mama ei.

2. Charli D’Amelio a obţinut 4 milioane de dolari din activitatea pe TikTok

Una dintre primele vedete TikTok, Charli Grace D’Amelio a devenit prima TikTokeriţă care a trecut pragul de 50 de milioane, apoi de 100 de milioane de urmăritori. A avut o gamă largă de experienţe care i-au dus la o avere uimitoare la vârsta de numai 16 ani.

A apărut în emisiunea „Tonight Show” a lui Jimmy Fallon, a fost prezentă la săptămâna modei de la Paris reprezentând Prada, a apărut într-un spot publicitar pentru Super Bowl şi a primit oferte din partea mai multor companii de top, inclusiv EOS Cosmetics şi Morphe. De asemenea, a jucat într-un lungmetraj şi a anunţat o serie originală Hulu.

Recent, a trecut în lumea finanţelor, anunţând un parteneriat cu aplicaţia mobilă Step, ajutând adolescenţii să obţină carduri de debit pentru a afla mai multe despre sistemul bancar.

3. Chase Hudson se poate lăuda cu 3 milioane de dolari câştigaţi pe TikTok

Cunoscut sub numele de Lil Huddy, americanul Chase Hudson este cunoscut pentru că a creat pictograma TikTok Charli D’Amelio şi pentru faptul că este reprezentat de agenţia de talente WME. A trecut de la platforma TikTok la o carieră de muzician, genul Pop-Punk. Single-ul său „Eulogy of You and Me” a fost compus împreună cu bateristul şi producătorul Travis Barker de la Blink 182 şi a apărut şi în adaptarea filmului „Downfalls High”, despre rapperul american Machine Gun Kelly, în care a jucat alături de actriţa Sydney Sweeney.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie