România modernizează un segment de cale ferată care va face legătura cu Republica Moldova

04 Ian. 2023, 05:25
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Ian. 2023, 05:25 // Actual //  bani.md

Guvernul va reabilita linia de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră, care preia traficul feroviar internațional de marfă și de călători dinspre Ucraina și face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

Linia de cale ferată face parte din Magistrala 500 București Nord – Vicșani Frontieră.

Obiectivele principale ale proiectului sunt:

– îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și, respectiv, la minim 100 km/h pentru trenurile de marfă;

– asigurarea interoperabilității prin implementarea STI; în special în ceea ce privește: sarcina pe osie (maxim 25 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă;

– conformitatea infrastructurii și suprastructurii de cale ferată cu parametrii tehnici ceruți de standardele și cadrul legislativ și de reglementare național și european în vigoare conform standard de proiectare până la 200km/h;

– diminuarea efectelor adverse asupra mediului;

– creșterea capacității de tranzit;

– realizarea condițiilor de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă (REGULAMENTUL UE NR.1300/2014 AL COMISIEI din 18 noiembrie 2014 privind specificațiile de interoperabilitate referitoare la accesibilitatea sistemului feroviar al Uniunii pentru persoanele cu handicap și peroanele cu mobilitate redusă).

– introducerea sistemelor tehnologice de management al traficului si semnalizării, Centrul de control operațional (OCC) în stația Iași;

modernizarea echipamentelor de telecomunicații pentru informarea publicului călător și a instalației de ceasoficare.

Durata de execuție a investiției este de 36 luni.

Finanțarea obiectivului de investiții, se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” S.A., precum și din alte surse legal constituite.

Realitatea Live

28 Iun. 2025, 17:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
28 Iun. 2025, 17:48 // Actual //  Ursu Victor

Epava iahtului Bayesian a fost scoasă de pe fundul mării, iar anchetatorii urmează să o investigheze. Foto: Profimedia Images

După ce şi epava și catargul înalt de 75 de metri al navei Bayesian au fost readuse la suprafață, în sfârşit pot începe cercetările cu privire la cauzele care au dus la scufundarea ambarcaţiunii, dar mai ales operaţiunea de a recupera obiectele și bunurile de valoare care au rămas sub apă timp de aproximativ 10 luni şi printre care se numără nu doar bani sau bijuterii.

Este logic că miliardarul Mike Lynch avea la bord mobilier valoros (de la tablouri la bijuterii) și că soția sa și alți oaspeți aduseseră și ceasuri foarte scumpe. Dar mai ales în hard disk-uri portabile, tablete și telefoane mobile puteau fi ascunse informații foarte valoroase care pot fi legate de scufundarea velierului, relatează Il Giornale. Cele șapte victime aveau obiecte personale care vor fi recuperate în timpul operațiunilor de curățare, așa cum a declarat pentru La Repubblica Giovanni Rizzuti, avocatul comandantului James Cutfield. „Fiecare obiect personal al victimelor și supraviețuitorilor va fi recuperat imediat ce operațiunile de curățare se vor încheia”.

Cum se vor deschide seifurile
La scurt timp după scufundarea velierului de anul trecut, presa internațională a făcut furori în privința documentelor sensibile aflate în seifuri, despre care se spune că sunt trei: unul deținut de căpitan, altul în apartamentul proprietarilor și un al treilea disponibil pentru oaspeți. În ultimele luni au existat multe dezbateri cu privire la faptul dacă cineva le-a furat între timp, dar autorităţile asigură că nimeni nu a „pus piciorul” în epavă din 19 august până când a fost scoasă la iveală și este sub supraveghere 24 de ore din 24 de către poliție.

Este clar că cel mai aşteptat moment este deschiderea seifului lui Lynch, în interiorul căruia s-ar putea găsi date sensibile de interes pentru guvernele străine. Experții vor începe să încerce să le deschidă cu metoda clasică de combinare: dacă nu funcționează, există deja un plan de rezervă pentru a le deschide cu unelte mecanice.

Din motive tehnice, va fi posibilă intrarea și inspectarea epavei iahtului Bayesian doar peste aproximativ zece zile pentru a evita prezența gazelor toxice produse în timpul scufundării un timp îndelungat. Între timp, pentru o siguranță sporită a corpului navei, rezervorul care conține încă 18.000 de litri de combustibil va fi golit.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO