Primăria Chișinău încearcă o soluție amiabilă cu EPAMEDIA. Proiect nou, examinat de CMC

08 Mai 2025, 14:34
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
08 Mai 2025, 14:34 // Bani și Afaceri //  bani.md

Primăria Chișinău anunță că încă din anul 2021 încearcă o soluție pe cale amiabilă cu compania EPAMEDIA, care administrează stațiile de așteptare pentru transportul public din capitală. Potrivit consilierului primarului Ion Ceban, Vladimir Mitru, administrația locală a propus atunci Consiliului Municipal Chișinău aprobarea unui proiect de tranzacție prin care EPAMEDIA ar fi primit 75 de amplasamente pentru gherete destinate vânzării de abonamente la transportul public, fără comision, în schimbul renunțării la orice pretenții financiare. Propunerea, prezentată de două ori, nu a întrunit sprijinul necesar în Consiliu, transmite IPN.

EPAMEDIA și-a exprimat disponibilitatea de a accepta această tranzacție, dacă CMC aprobă, a precizat Mitru în cadrul unei conferințe de presă.

Chiar dacă contractul cu EPAMEDIA a expirat în 2022, Primăria nu a preluat stațiile, evitând astfel tensionarea relațiilor și escaladarea către un proces arbitral. În consecință, compania continuă să administreze și să întrețină infrastructura, fără costuri pentru municipalitate.

Situația a reintrat recent în atenție după ce, pe 16 aprilie 2024, compania a transmis o scrisoare oficială prin care solicita desemnarea unui arbitru până la 22 aprilie, avertizând că, în caz contrar, va cere desemnarea acestuia din oficiu. Totuși, EPAMEDIA și-a reiterat deschiderea pentru continuarea negocierilor.

În replică la acuzațiile unor consilieri privind lipsa de transparență și acces limitat la documente, Primăria menționează că toate actele relevante au fost puse la dispoziția membrilor grupului de lucru. Totodată, s-a subliniat că municipalitatea deține principalele documente contractuale, deși o parte din corespondența din perioada 2007 – 2019 este incompletă.

Reprezentanții Primăriei au reamintit că, în litigiile anterioare, legate de refuzul eliberării autorizațiilor de publicitate, instanțele de judecată, inclusiv Curtea Supremă de Justiție, au dat câștig de cauză administrației locale.

Următoarea etapă este programată pentru 15 mai, când Consiliul Municipal Chișinău va examina un nou proiect de decizie ce prevede delegarea unor reprezentanți în vederea negocierii unui acord amiabil. Executivul municipalității susține că este pregătit cu toate argumentele necesare pentru evitarea unui litigiu costisitor.

Contractul Primăriei Chișinău cu EPAMEDIA, semnat la 19 ianuarie 2007 pentru o durată de zece ani, prevedea construirea a 300 de stații de transport public pe cheltuiala companiei, în schimbul dreptului de a amplasa 1580 de panouri publicitare și 600 de city-light-uri, inclusiv în fiecare stație, pe toată perioada contractuală.

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII