OCN „OK CREDIT” SRL a pierdut cererea prealabilă depusă împotriva Hotărârii Comisiei Naționale a Pieței Financiare (CNPF) din 28 octombrie 2025, după ce Consiliul de Administrație al instituției a menținut decizia privind încălcarea legislației în domeniul creditelor pentru consumatori.
Cazul a fost examinat în luna octombrie în urma unei petiții depuse de un consumator. În urma verificărilor, CNPF a constatat că societatea a aplicat plăți aferente contractelor de credit care au depășit plafonul legal de 0,04% pe zi din valoarea totală a creditului, prevăzut de legislația în vigoare.
Ca urmare, compania trebuie să solicite de la debitori doar restituirea sumei inițiale debursate, fără perceperea dobânzilor, comisioanelor, taxelor, penalităților sau a altor plăți prevăzute în contracte. Totodată, OK Credit este obligată să revizuiască, în termen de 120 de zile, portofoliul de credite aflate în derulare, pentru a identifica cazurile similare și a informa debitorii vizați.
În situațiile în care au fost încasate sume peste limita legală, creditorul urmează să le restituie consumatorilor, cu excepția sumei inițiale acordate prin contractele de credit.