MAIB lansează inițiativa „Protejează-te de fraude”

01 Iul. 2021, 13:08
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
01 Iul. 2021, 13:08 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Protejarea banilor tăi, asigurarea confidențialității datelor personale și securitatea tranzacțiilor bancare reprezintă prioritatea Moldova Agroindbank. Pentru a crește gradul de informare şi conștientizare a publicului cu privire la tentativele de fraudă, lansăm campania „Protejează-te de fraude”.

În contextul pandemiei COVID-19, tentativele de fraudă în mediul online s-au amplificat, iar răufăcătorii au devenit mai abili în obținerea datelor confidențiale prin apeluri telefonice, care pretind a fi din partea băncii, mesaje prin rețelele de socializare, pagini web false, e-mail-uri sau SMS, care promit câștiguri ușoare și semnificative. Toate acestea au drept scop intrarea escrocilor în posesia mijloacelor bănești ale deținătorilor de carduri.

Ne propunem să-ți oferim mai multe informații pe diverse suporturi, astfel încât să fii în siguranță. Ca să prevenim tentativele de fraudă, te informăm că:

  1. angajații Moldova Agroindbank nu îți vor cere niciodată datele cardului, precum CVV2/CVC cod – cele 3 cifre de pe versul cardului, coduri PIN, coduri de autentificare pentru Internet Banking, aplicația mobilă MAIBank sau coduri unice, primite prin SMS.
  2. în relația cu clienții niciodată nu apelăm cu număr ascuns sau din străinătate.

Pentru a nu deveni victima escrocilor îți recomandăm să urmezi câteva reguli de bază:

  • datele bancare sunt confidențiale și nu trebuie furnizate;
  • verifică atent site-ul de pe care vrei să faci cumpărături online, înainte de a indica datele cardului bancar;
  • dacă ai fost contactat prin intermediul retelelor de socializare pentru a face un transfer de bani, asigură-te că profilul nu este unul fals;
  • verifică veridicitatea numărului de telefon sau e-mail-ul de pe care ai fost contactat;
  • nu accesa link-uri suspecte primite prin e-mail, SMS sau mesaje de pe rețelele de socializare sau serviciile de mesagerie (Viber, Telegram, Whatsapp);
  • nu accesa ferestre pop-up care apar pe diferite site-uri și îți cer să introduci informații confidențiale;
  • semnalează tentativele de fraudă băncii, sunând la numărul scurt 1313 sau expediind un mesaj pe adresa de e-mail Infofraud@maib.md.

Să știi că, în caz de fraudă, recuperarea banilor se face practic imposibilă pentru titularii cardului, a căror tranzacții au fost realizate cu ajutorul tuturor elementelor de securitate ale cardului, inclusiv parola primită prin SMS pe telefonul mobil al clientului.

Reține! Persoana care efectuează un transfer de bani are nevoie doar de numărul cardului, numele și prenumele beneficiarului. Atât!

Dacă consideri că informaţia despre contul de card a fost furată, iar cardul – compromis, blochează-l imediat prin aplicația mobilă MAIBank sau prin Self Service, sunând la numărul scurt 1313 din ţară sau la numărul +373 22 450 603 din străinătate.

Rămâi vigilent și nu oferi nimănui informații confidențiale!

P. 

Realitatea Live

05 Mai 2024, 11:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Mai 2024, 11:48 // Actual //  Lupu Eduard

Banca turcă DenizBank, care este una dintre cele mai mari instituții de credit din țară, practic a încetat să mai deschidă conturi pentru cetățenii ruși de la începutul anului 2024, scrie RBC, citând doi intermediari care îi ajută pe ruși să obțină carduri de la băncile turcești.

„Din zece cereri de deschidere a unui cont, doar una primește aprobare. Este imposibil să deschizi un cont chiar și cu un permis de ședere și înregistrare în Turcia”, a descris situația unul dintre intermediari, Serghei Ovsyannikov. El a adăugat că DenizBank face acum excepții doar pentru clienții cu un depozit mare de 100 de mii de dolari și mai mult.

Problema a fost confirmată de partenerul de conducere al Lenar Wealth Management, Lenar Rakhmanov, care lucrează la Istanbul. Potrivit acestuia, probabilitatea ca un rus să deschidă un cont este influențată de „calibrul clientului” și de acordurile personale cu o anumită sucursală bancară.

A avea un permis de ședere și înregistrarea locală nu garantează deschiderea unui cont la DenizBank, confirmă un alt intermediar, Elena Chernysheva. Ea notează că cetățenii ruși, având în mână un pachet complet de documente necesare, le va fi mai ușor să contacteze o altă bancă în aceste scopuri.

La sfârșitul anului trecut, președintele american Joe Biden a semnat un decret care introduce restricții împotriva băncilor străine pentru a ajuta persoanele fizice și juridice ruse să eludeze sancțiunile și pentru a asista în aprovizionarea industriei ruse de apărare. După aceasta, o serie de instituții de credit străine au înăsprit condițiile pentru deservirea rușilor, iar cetățenii ruși au început, de asemenea, să aibă dificultăți în efectuarea plăților și transferurilor.

După invazia pe scară largă a Ucrainei de către Rusia și sancțiunile ulterioare, unele țări, inclusiv Turcia, au început să ajute Moscova să reexporte mărfuri. Potrivit unor surse familiare cu Financial Times, agențiile de informații ruse au depus „efort și timp considerabil” pentru a găsi modalități de a evita sancțiunile și controalele la export, iar intermediarii financiari au început să participe la astfel de operațiuni „intenționat sau neintenționat”.

Partenerul Pen & Paper, Kira Vinokurova, consideră că refuzurile de a deschide conturi sunt cauzate de riscurile pentru bănci de a fi supuse sancțiunilor, deoarece accesul indivizilor ruși la sistemul financiar global poate fi privit ca o contribuție la sectorul financiar rus. În plus, crește riscul introducerii unor măsuri restrictive de asistență pentru eludarea sancțiunilor anti-ruse.

„Prin deschiderea unui cont pentru persoane ruse, băncile turce trebuie să cheltuiască resurse suplimentare pentru verificarea tranzacțiilor din punctul de vedere al participării persoanelor sancționate sau al implementării activităților interzise din punctul de vedere al sancțiunilor occidentale”, spune Vinokurova, menționând că Rusia este acum „o jurisdicție cu un risc crescut de sancțiuni”.

Cerințele de deservire a rușilor de către băncile turcești vor deveni mai stricte în viitor din cauza presiunii tot mai mari de sancțiuni, dar este puțin probabil ca băncile turce să abandoneze complet noii clienți ruși, avocatul este sigur: „Unul dintre principiile regimurilor de sancțiuni ale Jurisdicțiile occidentale sunt în centrul măsurilor pe anumite persoane, sectoare, bunuri sau servicii, iar refuzul complet de a servi rușii este puțin probabil să fie încurajat de acestea.”

În luna mai anul trecut, vicepreședintele Băncii Rusiei, Alexey Guznov, a raportat problemele cu care se confruntă băncile rusești atunci când încearcă să deschidă conturi în țări „prietenoase” pentru a stabili un comerț ocolind dolarul, euro și alte valute mondiale. Înainte de aceasta, Banca Centrală a Federației Ruse a spus că băncile străine nu au răspuns propunerilor de parteneriat ale colegilor ruși, iar președintele Comitetului Dumei pentru Piața Financiară, Anatoli Aksakov, a spus că doar trei instituții de credit au reușit să deschidă. conturi de corespondent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău