Protejarea banilor tăi, asigurarea confidențialității datelor personale și securitatea tranzacțiilor bancare reprezintă prioritatea Moldova Agroindbank. Pentru a crește gradul de informare şi conștientizare a publicului cu privire la tentativele de fraudă, lansăm campania „Protejează-te de fraude”.
În contextul pandemiei COVID-19, tentativele de fraudă în mediul online s-au amplificat, iar răufăcătorii au devenit mai abili în obținerea datelor confidențiale prin apeluri telefonice, care pretind a fi din partea băncii, mesaje prin rețelele de socializare, pagini web false, e-mail-uri sau SMS, care promit câștiguri ușoare și semnificative. Toate acestea au drept scop intrarea escrocilor în posesia mijloacelor bănești ale deținătorilor de carduri.
Ne propunem să-ți oferim mai multe informații pe diverse suporturi, astfel încât să fii în siguranță. Ca să prevenim tentativele de fraudă, te informăm că:
- angajații Moldova Agroindbank nu îți vor cere niciodată datele cardului, precum CVV2/CVC cod – cele 3 cifre de pe versul cardului, coduri PIN, coduri de autentificare pentru Internet Banking, aplicația mobilă MAIBank sau coduri unice, primite prin SMS.
- în relația cu clienții niciodată nu apelăm cu număr ascuns sau din străinătate.
Pentru a nu deveni victima escrocilor îți recomandăm să urmezi câteva reguli de bază:
- datele bancare sunt confidențiale și nu trebuie furnizate;
- verifică atent site-ul de pe care vrei să faci cumpărături online, înainte de a indica datele cardului bancar;
- dacă ai fost contactat prin intermediul retelelor de socializare pentru a face un transfer de bani, asigură-te că profilul nu este unul fals;
- verifică veridicitatea numărului de telefon sau e-mail-ul de pe care ai fost contactat;
- nu accesa link-uri suspecte primite prin e-mail, SMS sau mesaje de pe rețelele de socializare sau serviciile de mesagerie (Viber, Telegram, Whatsapp);
- nu accesa ferestre pop-up care apar pe diferite site-uri și îți cer să introduci informații confidențiale;
- semnalează tentativele de fraudă băncii, sunând la numărul scurt 1313 sau expediind un mesaj pe adresa de e-mail Infofraud@maib.md.
Să știi că, în caz de fraudă, recuperarea banilor se face practic imposibilă pentru titularii cardului, a căror tranzacții au fost realizate cu ajutorul tuturor elementelor de securitate ale cardului, inclusiv parola primită prin SMS pe telefonul mobil al clientului.
Reține! Persoana care efectuează un transfer de bani are nevoie doar de numărul cardului, numele și prenumele beneficiarului. Atât!
Dacă consideri că informaţia despre contul de card a fost furată, iar cardul – compromis, blochează-l imediat prin aplicația mobilă MAIBank sau prin Self Service, sunând la numărul scurt 1313 din ţară sau la numărul +373 22 450 603 din străinătate.
Rămâi vigilent și nu oferi nimănui informații confidențiale!
P.