(VIDEO) Cât vrea Baronul romilor pentru un interviu? Cât l-a costat pe un vlogger rus filmulețul de la Soroca

30 Iul. 2021, 12:45
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
30 Iul. 2021, 12:45 // Actual //  MD Bani

Vloggerul rus Ilia Varlamov a publicat video-ul despre romii din Soroca, Republica Moldova, pe canalul său de YouTube, cu denumirea: „Țiganii: palate în mijlocul sărăciei. Cum trăiește un adevărat baron țigan?”. La începutul acestuia, a publicat chiar și o secvență în care se înțelege cu baronul romilor moldoveni pentru un interviu. Discuția cu Artur Cerari l-ar fi costat 250 de euro, scrie Realitatea.md.

„Orașul Soroca deseori este descris ca o capitală a țiganilor din Moldova. Aici sunt sute de case luxoase, tot aici locuiește un om care se numește baronul țiganilor din întreaga țară. Cu 5 ani în urmă (2016) m-am văzut cu el, iar în prezent am decis să văd ce s-a schimbat în Soroca și în viața baronului. Să te întâlnești cu baronul țiganilor nu este așa de ușor. Trebuie să te înțelegi din timp, ceea ce am și făcut. Și încă lui trebuie să-i plătești”, a povestit Varlamov în introducerea video-ului.

– Bună ziua, mă numesc Ilia Varlamov. Sunt jurnalist rus. Am făcut câțiva ani în urmă la dvs. în ospeție. Și foarte mult îmi doresc să vin încă o dată. Noi filmăm un film scurt despre Moldova, despre ce se întâmplă aici și fără dvs. istoria nu va fi integrală.

– Clar. Spuneți-mi, vă rog, ceva se planifică pentru fondul nostru?

– Cum veți spune. Spuneți-ne cum va fi corect.

– Știți că doar sunt unele greutăți mari. Ele au fost, sunt și vor fi, dar acum sunt și mai multe. Mă gândesc că va fi normal undeva – 500 de euro. Și eu vă ajut deplin.

– Dar dacă un pic mai dumnezeiesc, că pandemia și de noi s-a atins?

– Eu înțeleg, dar la voi țara este cu perspective, dar la noi este sărăcie.

– Noi am mizam maximum pe 200.

– 250. În jumătate.

– V-am înțeles. Mâine, la 12:00 vom fi la dvs.

– Gata. Haideți.

„Noi l-am telefonat pe baronul țiganilor. De fapt, corect este să nu plătești niciodată intervievații, însă aici este un caz special, pentru că baronul țiganilor nu se va întâlni și nu te va ajuta pur și simplu. Eu v-am arătat cum asta se întâmplă”, a continuat Varlamov.

În video-ul de mai jos, vloggerul a mai relatat cu ce se ocupă romii moldoveni, de ce locuiesc cei mai mulți în Soroca. A filmat casele lor pe care le-a caracterizat drept „palate”. Se vorbește și despre comercializarea substanțelor narcotice. La fel, că preferă să fie utilizat termenul de „romi” în adresa lor.

Totodată, este o secvență în care se descrie atitudinea romilor moldoveni față de căsătorii și de școală.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală