Modul în care oamenii călătoresc a fost schimbat pentru totdeauna de pandemie, a anunţat şeful platformei de cazare AirBnB, potrivit BBC News, citat de Ziarul Financiar.
Brian Chesky a declarat pentru BBC că diferenţele dintre călătoriile de afaceri şi cele de agrement sunt din ce în ce mai neclare datorită tiparelor de lucru la distanţă.
Acesta a spus că oamenii optează pentru pauze mai lungi cu familia şi prietenii, căutând o „legătură umană” mai puternică.
„Cred că ceeea ce vedem astăzi este o întreagă revoluţie a modului în care călătorim”, a spus Chesky.
„Obişnuiam să locuim într-un sigur loc, în casa noastră, să lucrăm într-un altul, la birou, şi să călătorim într-un al treilea. Acum, toate aceste trei locuri sunt convergente”, a adăugat el.
”Trebuie să sperăm că angajatorii nu vor fi nevoiţi să forţeze oamenii să se întoarcă la birou cinci zile pe săptămână pentru a înţelege că totul s-a schimbat definitiv”.
Pandemia a lovit puternic AirBnB, compania pierzând aproximativ 80% din afacerea sa în doar câteva luni.
Cu toate acestea, Chesky a declarat că cererea a revenit puternic încă din vara trecută, în timp ce obiceiurile consumatorilor s-au schimbat.
Zoomul şi alte aplicaţii care permit munca la distanţă au „modificat fundamental” nevoia de a călători pentru muncă, a spus Chesky, potrivit sursei citate.
În schimb, oamenii alegeau să trăiască şi să lucreze departe de casă, nu doar câteva zile sau o săptămână ci „pentru o lună sau o vară întreagă”.
În ciuda popularităţii sale, platforma de cazare a fost criticată pentru creşterea substanţială a chiriilor. Acest fapt a declanşat proteste în oraşe precum San Farncisco şi Barcelona, alături de o serie de reglementări mai dure asupra companiilor de închiriere de locuinţe pe termen scurt.