ULTIMĂ ORĂ! Moldovenii nu mai pot călători în Bulgaria! Țara noastră a fost inclusă în zona roșie

27 Oct. 2021, 16:50
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
27 Oct. 2021, 16:50 // Actual //  MD Bani

Începând cu 30 octombrie 2021, cetățenii Republicii Moldova nu au dreptul de a intra pe teritoriul Bulgariei, întrucât țara noastră a fost inclusă în zona roșie. Cu un asemenea anunț a venit Ambasada Republicii Moldova în Bulgaria pe pagina de Facebook.

Excepție vor fi următoarele categorii de persoane:
a) Cetățenii Bulgariei, persoanele cu permis de ședere permanent sau de lungă durată pe teritoriul Republicii Bulgaria, precum și membrii familiilor acestora;
b) Cetățenii statelor-membre UE, Spațiului Economic European,
Confederației Elvețiene, precum și membrii familiilor acestora, care au ca punct de pornire un stat-membru al Uniunii Europene, Spațiului Economic European sau Elveția;
c) Specialiștii în medicină, lucrătorii în domeniul științelor medicale, lucrătorii sociali și conducătorii lor, atunci când scopul călătoriei este legat de îndeplinirea profesiilor acestora;
d) Lucrătorii care participă la transportul de medicamente, produse medicale și echipamente de protecție personală, aparatură medicală, inclusiv pentru instalarea și întreținerea acestora;
e) Persoanele cu poziții oficiale străine (șefi de stat, membri ai guvernelor etc.), membrii delegațiilor acestora, precum și diplomați, membrii personalului administrativ și tehnic al misiunilor diplomatice ale statelor străine din Republica Bulgaria, funcționari ai organizațiilor internaționale, angajați ai forțelor armate, angajați ai serviciilor de securitate și de ordine publică și lucrătorii umanitari, în îndeplinirea obligațiilor acestora, precum și membrii familiilor acestora;
f) Persoanele care călătoresc cu scop umanitar, în sensul art. 1 pct.16 din dispozițiile suplimentare la Legea străinilor în Republica Bulgaria;
g) Lucrătorii sezonieri în domeniul agriculturii și lucrătorii din domeniul turismului;
h) Cetățenii străini, pentru primirea decretului pentru dobândirea cetățeniei bulgare, în conformitate cu legea privind cetățenia bulgară, certificată prin scrisoare a Ministerului Justiției al Republicii Bulgaria;
i) Cetățeni străini, admiși la instituțiile de învățământ superior din Republica Bulgaria, confirmat printr-un document emis de instituția de învățământ superior, precum și posesorii vizei de tip D eliberată cu scop de studii.
j) Persoanele care au primit acceptul Ministrului Sănătății al Republicii Bulgaria sau al unuia din vice-miniștrii sănătății împuterniciți în acest sens, în baza unei scrisori de argumentare, cu expunerea tuturor motivelor relevante.
Cu referire la condițiile de tranzit, cetățenii Republicii Moldova pot în continuare efectua tranzitarea teritoriului Bulgariei în direcția deplasării spre Republica Moldova. În cazul deplasării spre alte state, care presupune tranzitarea teritoriului Bulgariei, cetățenii sunt obigați să posede documente care garantează că vor putea părăsi imediat teritoriul Bulgariei.

 

09 Oct. 2026, 16:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
09 Oct. 2026, 16:15 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Freelancerii au de achitat aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic, cu 17,33% mai mult decât în luna precedentă. Serviciul Fiscal de Stat a trimis 4 235 de avize de plată pentru septembrie, iar termenul de achitare este 26 octombrie.

Avizele au fost expediate la adresele de e-mail indicate la înregistrarea activității și pot fi consultate și în Cabinetul personal al contribuabilului sau în EVO.

Potrivit datelor prezentate de SFS, veniturile înregistrate de antreprenorii independenți au însumat peste 53,12 milioane de lei, iar impozitul unic calculat a ajuns la aproximativ 7,98 milioane de lei.

Circa 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții în conturile bancare dedicate activității. Totodată, 130 de contribuabili au folosit echipamente de casă și de control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor, încasările în numerar fiind de aproximativ 1,49 milioane de lei.

SFS îndeamnă freelancerii să verifice sumele din avize înainte de plată. Cei care au emis bonuri fiscale cu date greșite, au restituit clienților bani pentru servicii sau au primit în cont sume care nu țin de activitatea independentă pot solicita modificarea avizului la orice Direcție de deservire fiscală.

Impozitul poate fi achitat prin MPay, selectând serviciul „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.

La 9 octombrie, în evidența SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți. Plățile impozitului unic efectuate de aceștia însumau peste 33 de milioane de lei.

Potrivit SFS, cota impozitului unic este de 15% pentru veniturile anuale de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.