(FOTO) Cele mai scumpe mașini create vreodată. Cui aparțin? Valorează milioane de dolari, iar unele sunt inestimabile

11 Ian. 2022, 19:21
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
11 Ian. 2022, 19:21 // Au Bani //  MD Bani

Banii nu pot cumpăra fericirea, dar pot cumpăra mașina visurilor tale. De la vehicule prezentate în filme emblematice până la versiuni personalizate unice, nu veți crede că unele dintre mașinile uimitoare de pe această listă există. Răsfățați-vă ochii cu unele dintre cele mai scumpe și incredibile super-mașini din lume și descoperiți cine sunt proprietarii lor.

Cele mai scumpe mașini din lume: Ferarri GG50 al lui Giorgetto Giugiaro: inestimabil

Pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare ca angajat Ferrari în 2005, designerul de mașini de renume mondial Giorgetto Giugiaro a primit un cadou care a fost de invidia pasionaților de mașini de pretutindeni – oportunitatea de a-și proiecta propriul Ferrari… fără limite. GG50, supermașina lui concept 2+2 coupé, a fost parțial bazată pe Ferrari 612 Scaglietti și a îmbinat caracteristicile clasice și futuriste. Designul său prezintă un exterior roșu îndrăzneț și un interior elegant crem. Automobilul cu totul unic al lui Giugiaro este considerat a fi inestimabil.

Jay Leno și EcoJet-ul său din 2006: inestimabil

Acest GM EcoJet unic din 2006 a fost proiectat de Jay Leno în colaborare cu General Motors. Supercar-ul tehnologic a fost dezvăluit la spectacolul SEMA din 2006 din Vegas și este inestimabil. Mașina nu numai că are un design atrăgător, dar este și alimentată durabil. Are un motor cu turbină Honeywell Lt-101 de 650 de cai putere care funcționează pe biodiesel, în timp ce caroseria este realizată din fibră de carbon și Kevlar și poate găzdui două persoane.

Cele mai scumpe mașini: Ferrari 250 GTO al lui David MacNeil: 80 de milioane de dolari

Fondatorul WeatherTech, David MacNeil, a plătit 80 de milioane de dolari în 2018 pentru acest legendar Ferrari 250 GTO din 1963, făcând-o una dintre cele mai scumpe mașini vândute vreodată. Există doar aproximativ trei duzini de modele ale mașinii sport de epocă, care prezintă emblematicele dungi tricolore franceze.

Bugatti 57SC Atlantic al lui Ralph Lauren: 40 de milioane de dolari

Gustul lui Ralph Lauren pentru mașini este evident la fel de extravagant și rafinat ca și simțul său al stilului. Creatorul de modă deține 60 de mașini clasice rare (inclusiv 11 Ferrari), inclusiv inspirația din spatele lui La Voiture Noire, iconicul Bugatti 57SC Atlantic din 1938. Automobilul uimitor se mândrește cu o valoare care depășește 40 de milioane de dolari și este incredibil de dorit datorită faptului că au fost create doar patru modele de acest tip. Deși se știe unde se află trei dintre ele, locația celui de-al patrulea este un mister continuu.

Rolls-Royce-ul personalizat al lui Jay-Z și Beyoncé

Rolls-Royce și-a lansat mașina Boat Tail în mai 2021, numind-o „cea mai ambițioasă mașină cu motor creată vreodată”. Spatele mașinii cu patru locuri este proiectat ca o punte de iaht și măsoară 5,8 m în lungime. Este una dintre cele mai scumpe mașini moderne făcute vreodată, costând 26,4 milioane de dolari.

Vehiculul inovator face parte din noul proiect Coachbuild al Rolls-Royce, care oferă clienților de profil înalt libertatea de a-și proiecta propriile mașini personalizate. Doar trei Boat Tails au fost create până acum, iar Jay-Z și Beyoncé se zvonește că se numără printre cumpărători. De ce? Pentru că răcitorul de șampanie a fost conceput pentru a se potrivi sticlelor de Armand de Brignac, marca de alcool de lux deținută în comun de rapper…

Duesenberg SSJ din 1935 al lui Gary Cooper: 22 de milioane de dolari

Acest elegant Duesenberg SSJ din 1935 este unul dintre doar două construite vreodată și a aparținut cândva starului de la Hollywood Gary Cooper. Cea mai puternică mașină a timpului său, automobilul antic ar putea atinge o viteză maximă de 140 mph (225 km/h). Mașina clasică a intrat sub ciocan în 2018, aducând un record de 22 de milioane de dolari.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII