Gavrilița s-a întâlnit, la Tokyo, cu un grup de importatori ai vinurilor moldovenești. Despre ce au discutat

28 Sept. 2022, 12:38
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
28 Sept. 2022, 12:38 // Actual //  MD Bani

Natalia Gavrilița s-a întâlnit la Tokyo cu un grup de importatori ai vinurilor moldovenești. În cadrul întâlnirii, participanții au discutat despre promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică vitivinicolă și despre soluțiile pentru creșterea cifrei de export al vinurilor moldovenești pe piața niponă.

Părțile au apreciat creșterea cu 20% a cifrei de export în Japonia al produselor vitivinicole în prima jumătate a anului curent, în pofida perturbării lanțurilor logistice, care a provocat costuri mai mari pentru importatori. În aceste împrejurări, au fost discutate posibilitățile de extindere a cooperării moldo-nipone, fiind remarcat un mare potențial în relația comercială dintre ambele state.

„Vă mulțumesc pentru că promovați produsele moldovenești, în special vinurile, pe piața din Japonia și pentru eforturile pe care le depuneți în depășirea provocărilor legate de export. Vom încerca să identificăm soluțiile necesare pentru a menține dinamica pozitivă în relația comercială moldo-niponă, în special prin reducerea taxelor la importul vinurilor moldovenești, și contăm pe susținerea dumneavoastră în promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică vitivinicolă”, a declarat prim-ministra Natalia Gavrilița.

De notat că o misiune de experți din cadrul Agenției Japoneze pentru Cooperare Internațională (JICA) urmează să elaboreze, în comun cu autoritățile moldovenești, un proiect orientat spre creșterea cifrei de export al produselor noastre în Japonia și diversificarea portofoliului de produse exportate.

De asemenea, pe agenda bilaterală este inclus un Program de colaborare și asistență tehnică în domeniul culturii și turismului, cu scopul promovării potențialului turistic, realizarea activităților culturale și organizarea evenimentelor de promovare a destinațiilor turistice din Republica Moldova și Japonia.

Realitatea Live

02 Apr. 2025, 13:11
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
02 Apr. 2025, 13:11 // Actual //  Ursu Victor

Un studiu realizat de platforma de verificare a istoricului auto carVertical scoate la iveală o realitatea dură a pieței auto  second-hand din România. Multe dintre mașinile populare, în special cele premium, ascund probleme majore în istoricul lor.

Potrivit metodologiei carVertical, o mașină cu istoric curat este una care nu a fost avariată, nu are kilometrajul modificat, nu a fost folosită în regim de taxi, ride-sharing sau car-sharing, nu a fost declarată daună totală.

Potrivit datelro CarVertical, Lexus conduce clasamentul în România, cu 60,5% dintre mașinile verificate având un istoric curat. Pe următoarele locuri se află: Renault – 53,8% și Peugeot – 52,7%.

În contrast puternic, BMW ocupă ultimul loc, cu doar 8% dintre vehiculele verificate în România având un istoric curat. Urmează: Porsche – 9,3%, Volvo – 27,4%,

„Mulți oameni visează să dețină o mașină de clasă premium, dar nu evaluează întotdeauna pe deplin riscurile pe care le implică o astfel de achiziție. Deoarece aceste vehicule sunt mai scumpe, vânzătorii necinstiți sunt mai predispuși să le falsifice kilometrajul sau să le ascundă defectele”, avertizează Matas Buzelis, expert auto carVertical.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!