Criza nu i-a împiedicat să facă mai mulți bani! Profitul înregistrat de BMW în trimestrul trei

03 Nov. 2022, 10:11
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
03 Nov. 2022, 10:11 // Au Bani //  MD Bani

Bayerische Motoren Werke (BMW) a raportat un profit trimestrial mai ridicat şi a menţinut previziunile privind rezultatele financiare din 2022, deoarece preţurile ridicate au compensat majorarea costurilor şi perturbările din lanţurile de aprovizionare, transmite Reuters.

„Rezultatele noastre solide din trimestrul trei din 2022 subliniază că flexibilitatea creează rezilienţă … suntem în grafic să ne îndeplinim ţintele pentru acest an”, a afirmat directorul general al companiei germane, Oliver Zipse.

Grupul, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, a avertizat că majorarea inflaţiei şi creşterea dobânzilor „duc la deteriorarea consumului, ceea ce va afecta comportamentul de cumpărare în următoarele luni”.

Prin urmare, BMW se aşteaptă ca nivelul peste medie al registrului de comenzi „să se normalizeze, în special în Europa”.

Grupul se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie uşor sub cele din 2021, în timp ce livrările de vehicule complet electrice ar urma să se dubleze.

În pofida unui declin al vânzărilor de 9,5% al vânzărilor, veniturile companiei cu sediul în Munchen au crescut cu 35,3% în trimestrul trei din 2022, la 37,18 miliarde de euro, peste estimările analiştilor intervievaţi de Refinitiv, care se aşteptau la 35,32 miliarde de euro.

De asemenea, profitul înainte de taxe al BMW s-a situat la 4,1 miliarde de euro, depăşind estimările analiştilor, de 3,4 miliarde de euro.

Grupul german a vândut anul trecut un număr record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală