Volkswagen și Enel vor construi stații rapide de încărcare a automobilelor electrice în Italia

13 Dec. 2022, 16:08
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
13 Dec. 2022, 16:08 // Slider //  MD Bani

Grupul auto german Volkswagen şi grupul italian de utilităţi Enel au anunţat marţi că vor investi câte 100 de milioane de euro fiecare într-un joint venture denumit Ewiva, care va construi 3.000 de staţii rapide de încărcare a automobilelor electrice în Italia, transmite Reuters.

Aceste staţii rapide de încărcare vor fi accesibile pentru şoferii automobilelor produse de toţi constructorii la 500 de locaţii din Italia, începând de la finele lui 2023, şi vor avea o capacitate de până la 350 kW.

Până la finele lui 2022, Volkswagen (cel mai mare producător european de automobile) şi partenerii săi au instalat 4.300 dintre cele 18.000 de staţii rapide de încărcare pe care le preconiza pentru Europa, 3.700 din cele 10.000 de staţii rapide de încărcare preconizate pentru SUA şi 8.000 din cele 17.000 programate în China, scrie Agerpres.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

În prezent Volkswagen a instalat 16.000 de staţii rapide de încărcare la nivel global, adică aproximativ o treime din obiectivul său de 45.000 de staţii rapide de încărcare instalate în 2025.

Volkswagen a încheiat parteneriate în Europa cu grupul petrolier BP şi grupul spaniol Iberdrola. De asemenea, grupul german este acţionar la firma mixtă Ionity, alături de rivalii BMW, Mercedes-Benz, Ford şi Hyundai.

Prin asigurarea că există suficiente staţii de încărcare pentru automobilele electrice, cel mai mare producător european de automobile speră să convingă automobiliştii preocupaţi de autonomia vehiculelor pe baterie să renunţe pentru totdeauna la automobilele echipate cu motoare cu combustie.

Potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă McKinsey, Europa va avea nevoie de cel puţin 3,4 milioane de staţii de încărcare în 2030, în creştere faţă de un număr de 375.000 de staţii estimat la finele lui 2021. În plus, electricitatea din surse regenerabile trebuie să fie distribuită prin reţelele de încărcare la momente convenabile, ceea ce înseamnă costuri cumulate de aproximativ 240 miliarde de euro, potrivit studiului McKinsey.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII