Operatorul în sistem de franciză Sphera Franchise Group (SFG), care administrează lanţurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, precum şi restaurantele KFC din Republica Moldova şi Italia, a înregistrat în primele trei luni ale lui 2023 un profit net de 7,3 milioane lei românești echivalentul a 1,7 milioane de euro, faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane lei în T1/2022, în timp ce EBITDA a crescut de peste şase ori, la 23,5 milioane lei.
Grupul a raportat vânzări consolidate de 335,1 milioane lei românești (67 milioane de euro), o creştere de 20,3% faţă de perioada similară a anului trecut, conform raportului financiar al Sphera.
„În pofida ciclicităţii businessului şi a contextului economic provocator, cu inflaţie ridicată, am început 2023 în forţă, continuând trendul de creştere a anului trecut“, spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Sphera Franchise Group, listată la Bursa de Valori București (BVB), deține 80% din capitalul US Food Network din Republica Moldova, filială înființată în 2008, ceilalți asociați fiind Dorin Recean și Cătălin Giosan, șeful ProTV Chișinău, cu câte 10%.