Bolea și Recean au cedat, dar nu de tot! Slusari aruncă zarurile: Au tergiversat discuțiile din noiembrie anul trecut

27 Feb. 2024, 16:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Feb. 2024, 16:48 // Actual //  bani.md

În urma discuțiilor cu premierul Dorin Recean și cu ministrul Agriculturii, Vladimir Bolea, Alexandr Slusari de la Forța Fermierilor a remarcat un progres modest în soluționarea problemelor fermierilor, Slusari a subliniat că încă sunt multe aspecte nerezolvate.

„Nu pot spune că sunt deocamdată tare mulțumit de rezultate. Dar totuși în câteva zile a fost lansat acest mecanism cu creditul garantat pentru circulante până la 500 mii lei și acum discutăm următorul produs de creditare garantată pe durata mai lungă și cu plafonul până la 2 milioane de lei. Căutăm soluții pe celelalte subiecte. Adică, există mișcare modestă și apare și mică speranță la agricultori”, a declarat Slusari.

În ciuda acestui progres, reprezentantul fermierilor a exprimat indignare față de întârzierile în abordarea problemelor fermierilor, remarcând faptul că multe dintre aceste subiecte ar fi trebuit discutate cu mult timp înainte.

„De ce nu era posibil ca aceste subiecte să fie discutate cel puțin în noiembrie 2023, până la sau măcar imediat după ce fermierii au ajuns cu tehnică agricolă în centrul capitalei? Căci agricultori ar fi fost salvați de executare și faliment! De faptul că noi am bătut alarma din august 2022 nici nu vreau să vorbesc. Cine va răspunde pentru întârzieri enorme cu acțiuni?”, a adăugat Slusari.

Alexandru Slusari, liderul Asociației „Forța Fermierilor”, a făcut apel către Guvern pentru alocarea a 400 de milioane de lei în viitorul apropiat, pentru a ajuta agricultorii să facă față pierderilor suferite. Slusari a subliniat că este necesară transparența în ceea ce privește distribuirea ajutoarelor și a cerut publicarea listelor cu subvențiile acordate.

Potrivit liderului asociației, agricultorii care se ocupă exclusiv de grâu și porumb se confruntă cu un prejudiciu estimat la aproximativ 6 miliarde de lei. Cu toate acestea, în urma unor calcule recente, se estimează că, luând în considerare toate erorile posibile, suma se va reduce la doar 4,5 miliarde de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

09 Oct. 2026, 16:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
09 Oct. 2026, 16:15 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Freelancerii au de achitat aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic, cu 17,33% mai mult decât în luna precedentă. Serviciul Fiscal de Stat a trimis 4 235 de avize de plată pentru septembrie, iar termenul de achitare este 26 octombrie.

Avizele au fost expediate la adresele de e-mail indicate la înregistrarea activității și pot fi consultate și în Cabinetul personal al contribuabilului sau în EVO.

Potrivit datelor prezentate de SFS, veniturile înregistrate de antreprenorii independenți au însumat peste 53,12 milioane de lei, iar impozitul unic calculat a ajuns la aproximativ 7,98 milioane de lei.

Circa 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții în conturile bancare dedicate activității. Totodată, 130 de contribuabili au folosit echipamente de casă și de control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor, încasările în numerar fiind de aproximativ 1,49 milioane de lei.

SFS îndeamnă freelancerii să verifice sumele din avize înainte de plată. Cei care au emis bonuri fiscale cu date greșite, au restituit clienților bani pentru servicii sau au primit în cont sume care nu țin de activitatea independentă pot solicita modificarea avizului la orice Direcție de deservire fiscală.

Impozitul poate fi achitat prin MPay, selectând serviciul „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.

La 9 octombrie, în evidența SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți. Plățile impozitului unic efectuate de aceștia însumau peste 33 de milioane de lei.

Potrivit SFS, cota impozitului unic este de 15% pentru veniturile anuale de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.