Măsura Comisiei Europene vine la mai bine de un an şi jumătate în care gigantul tehnologic a oferit platformei Facebook Marketplace un avantaj neloial prin asocierea celor două servicii, au declarat mai multe persoane familiarizate cu acest subiect, informează în exclusivitate agenţia Reuters.
Potrivit sursei citate, autoritatea de supraveghere a concurenţei din UE a afirmat că Meta a abuzat de poziţia sa dominantă prin impunerea unilaterală de condiţii comerciale neloiale serviciilor concurente de anunţuri clasificate online care îşi fac publicitate pe Facebook sau Instagram.
În aceste condiţii, aşa cum prevede regulamentul antitrust, Meta s-ar putea confrunta cu o amendă de până la 13,4 miliarde de dolari sau echivalentul a 10% din veniturile sale globale din 2023.
În replică, purtătorul de cuvânt al companiei Meta, Matt Pollard, a declarat, conform Reuters, că „afirmaţiile făcute de Comisia Europeană sunt lipsite de fundament”.
Decizia este aşteptată să fie luată în luna septembrie sau octombrie a acestui an, înainte ca şefa antitrust a UE, Margrethe Vestager, să îşi părăsească funcţia în noiembrie, deşi calendarul ar putea suferi modificări.
Anul trecut, compania a încercat să soluţioneze ancheta UE prin limitarea utilizării datelor publicitare ale concurenţilor pentru Facebook Marketplace, însă această concesie a fost respinsă de autoritatea de aplicare a UE.