Față nevăzută a creditelor pentru business! La ce să fii atent ca să nu fii păcălit

09 Aug. 2024, 12:45
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
09 Aug. 2024, 12:45 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Alegerea unui credit nu trebuie luată ușor, mai ales în contextul avalanșei de reclame și oferte de finanțare. În antreprenoriat, accesul la finanțare adecvată poate deschide oportunități valoroase, dar o planificare financiară necorespunzătoare poate duce la eșecul afacerii. De multe ori, capitalul propriu nu este suficient pentru a dezvolta afacerea, iar apelarea la instituții financiare poate fi o soluție eficientă, cu condiția să fie administrată corect.

Banca Națională a Moldovei oferă câteva sfaturi esențiale pentru a naviga corect în procesul de împrumut:

1.Graficul de Rambursare: Finanțarea datoriei vine cu un grafic de rambursare predeterminat, care ajută întreprinderile să își planifice bugetele pentru rambursări regulate, facilitând gestionarea fluxului de numerar.

2.Rata Dobânzii: De obicei, băncile oferă o rată a dobânzii mai mică decât Organizațiile de Creditare Nebancară (OCN) și Asociațiile de Economii și Împrumut (AEI), ceea ce poate reduce costurile totale ale finanțării.

3.Păstrarea Proprietății: Întreprinderile pot păstra controlul asupra operațiunilor lor și proprietatea deplină a afacerii, fără a ceda active importante în favoarea creditorului.

4.Obligații de Rambursare: Împrumuturile implică obligația de a efectua rambursări regulate care includ atât partea principală a creditului, cât și dobânda. Întârzierile sau neplata obligațiilor pot duce la penalități și pot afecta negativ scorul de creditare al companiei.

5.Costuri Adiționale: Cheltuielile cu dobânzile pot crește costul total al finanțării. Ratele mai mari ale dobânzilor pot influența semnificativ profitabilitatea și fluxul de numerar al afacerii.

6.Cerinte de Garantare: Unele opțiuni de finanțare pot necesita garanții, cum ar fi bunuri imobile sau echipamente, care pot fi puse în pericol în caz de nerambursare a împrumutului.

Cu toate acestea, pentru accesarea oricărui credit este necesar să fie analizate diverse instituții financiare și tipuri de credite disponibile pentru a găsi cea mai bună ofertă care să se potrivească nevoilor dumneavoastră. Comparați ratele dobânzilor, taxele, comisioanele, perioadele de rambursare și alte condiții relevante. Un indicator ferm de comparare a costului ofertelor de creditare este DAE (Dobânda Anuală Efectivă). Instituțiile financiare sunt obligate să  calculeze și să afișeze acest indicator, pe care e necesar să-l luați în considerare, dar nu sunt de ignorat și alte aspecte, cum ar fi condițiile de gaj, posibilitatea de accesare a garanțiilor de stat, perioada de grație confortabilă pentru afacerea dumneavoastră, cauzele și metodele de renegociere și / sau de modificare a condițiilor contractuale. Solicitați un exemplar al contractului de credit standard și clarificați cu specialistul instituției financiare toate aspectele neclare și condițiile specifice ale contractului dumneavoastră. Puteți apela la bănci pentru accesarea creditelor, la Organizații de Creditare Nebancară (OCN) sau Asociații de Economii și Împrumut (AEÎ). Băncile manifestă o rigurozitate mai înaltă la acordarea creditelor, dar de cele mai multe ori practică o rată a  dobânzilor mai mică față de OCN-uri și AEÎ.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală