Cea mai dulce afacere din Moldova, amendată cu 1,8 milioane de lei

17 Iun. 2024, 14:35
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Iun. 2024, 14:35 // Actual //  bani.md

Consiliul Concurenței a sancționat întreprinderea „Bucuria” SA cu o amendă de peste 1,8 milioane de lei pentru copierea ilegală a ambalajelor produselor de cofetărie „MU” și „PARKUR”, aparținând unei întreprinderi concurente. Decizia, care constată acțiunile de concurență neloială, a fost adoptată pe 7 iunie 2024.

Investigația a început în anul 2022, după ce întreprinderi străine producătoare de produse de cofetărie similare și importatorul oficial al acestora în Republica Moldova au depus o plângere. Reclamanții au acuzat „Bucuria” SA de utilizarea unor forme și game cromatice similare cu cele ale produselor lor în ambalajele produselor proprii.

Consiliul Concurenței a constatat încălcarea articolului 19 din Legea concurenței de către „Bucuria” SA, care interzice acțiuni sau fapte menite să creeze confuzie cu întreprinderea, produsele sau activitatea economică a unui concurent.

Pe lângă amendă, „Bucuria” SA a fost obligată să înceteze acțiunile de concurență neloială și să retragă de pe piață produsele de cofetărie „MU” și „PARKUR”.

Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile la instanța de judecată specializată. Aceasta urmează a fi publicată pe site-ul oficial al Consiliului Concurenței.

Ultimele date ale companiei relevă că în anul 2022 deși cifra de afaceri s-a majorat cu 13,6%, la 567,7 milioane de lei, profirul aproape s-a înjumătățit – 16,3 milioane de lei.

În ceea ce privește acționarii Bucuria, în anul 2019, compania rusească Trade House Valday, la care unic acţionar este afaceristul rus Tryakin Evghenii și-a vândut participația. 12,67% din capitalul Bucuria aparțin companiei Legenda Invest SRL cu acţionari din Statele Unite.

Investitorii ruși au intrat în posesia pachetului majoritar al fabricii de bomboane după ce la începutul anilor 2000 acesta a trecut printr-o serie de tranzacții dubioase și conflicte corporatiste, când două fonduri de investiții, care au preluat controlul a peste 40% din acțiunile întreprinderii în timpul privatizărilor în masă, și-au vândut participațiile.

Acestea au fost cumpărate ulterior de firme din Grecia, Emiratele Arabe Unite și Cipru, pentru ca, până la urmă, să ajungă în mâinile companiei AL SAQR S.Z.E, un important producător de produse de patiserie, cu fabrici în Ucraina, Belgia și Emiratele Arabe Unite. Acesta, la rândul său a vândut pachetul companiei rusești.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII