Deserturile vegane gătite de o moldoveancă care te vor încânta: vreau ca toată lumea să renunțe la dulciurile clasice

22 Iun. 2021, 17:02
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
22 Iun. 2021, 17:02 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Natalia Foca este o tânără mămică care a renunțat la deserturile obișnuite. Fiind cofetar de profesie și din grija față de copilul ei a început să pregătească deserturi vegane și raw-vegane. De asemenea, deja de jumătate de an Natalia a adoptat un meniu vegan. Ea spune că își dorește ca toată lumea să renunțe la deserturile din comerț și se simte mulțumită datorită faptului că dulciurile produse de ea nu sunt dăunătoare pentru organism.

Natalia este cofetar de profesie și are o pasiune pentru dulciuri. La un moment dat ea s-a refuzat de zahărul alb rafinat, totuși, ea se gândea ce fel de dulciuri îi va oferi fetiței ei când va crește. Pentru a găsti deserturi vegane și raw-vegane, Natalia a avut nevoie de cursuri și master classuri.

„Eu sunt cofetar de profesie, pasiunea pentru dulce o am de mult timp, dar am ajuns la un moment când organismul meu nu mai accepta zahărul alb rafinat. La câteva luni după ce s-a născut fetița noastră, am început să îmi pun întrebarea ce fel de deserturi îi voi oferi când va crește, cele din comerț categoric vor fi excluse. Am început a căuta alternative sănătoase, așa am descoperit o tânără mămică, care, la fel, din grija față de copii ei gătește deserturi vegane și raw-vegane. Am mers la ea la un curs de pregătire a ciocolatei raw-vegane, mi-a plăcut enorm și am continuat să merg la master class-uri .”

Pentru pregătirea ciocolatei folosește doar două produse, pentru a o îndulci folosește zahăr din floare de cocos sau stevie.

„Pentru prepararea ciocolatei folosesc doar două ingrediente: unt de cacao, masă de cacao, deja dacă vreau să o îndulcesc adaug zahăr din floare de cocos sau stevie. Batonașele au la bază diverse nuci si alune, fructe uscate și sunt îndulcite în mare parte de curmale. Nu sunt procesate termic ceea ce le permite să își păstreze proprietățile nutritive.”

Natalia spune că la început oamenii sunt sceptici față de deserturile vegane, dar după ce le gustă își schimbă părerea.

„Majoritatea când aud de produs vegan prima ce zic e „lasă-le acolo pentru vegani”, dar după ce gustă le devorează cu mare plăcere.”

De asemenea, ea mai spune că moldovenii nu sunt atât de deschiși pentru ceva nou în ceea ce privește cultura alimentară.

„Acuma nu vreau să supăr pe nimeni, dar la capitolul cultură alimentară, noi moldovenii, mai avem de lucrat. Nu toți sunt deschiși la ceva nou. Cu ajutorul platformelor de socializare și cursului de bucătărie vegană pe care îl frecventez acuma am cunoscut multă lume care nu e indiferentă la produsele care le consumă și care pun valoare pe calitate nu cantitate.”

Natalia Foca este abia la început. Ea a făcut investiții mari și continuă să lucreze la capitolul calitate. Scopul ei nu a fost cel de a deschide o afacere.

„Unicul profit acuma este plăcerea gastronomică care o primesc eu și prietenii mei. Sunt la început de cale, am avut investiții mari și care continuă zi de zi. Nu mă grăbesc să îmi recuperez investițiile, am tot timpul din lume. Lucrez la capitolul calitate, plus că nu mi-am pus ca scop să deschid o afacere. Când merg în ospeție vin mereu cu ceva bunișor.”

Prima comandă a primit-o, de asemenea când a mers în ospeție. Cineva care a gustat ceea ce a adus Natalia a rugat-o să pregătească și pentru ea.

 „Așa am și primit prima comanda de tort, fiind la o serbare am adus un Snicker raw vegan, erau mai multe persoane invitate și unei doamne i-a plăcut foarte mult și m-a rugat să îi gătesc. Eram atât de emoționată încât nu știam ce preț să îi cer, nu îmi venea a crede că gătesc pentru bani.”

Natalia Foca recunoaște că deserturile pregătite de ea sunt mai scumpe decât deserturile clasice, din cauza produselor pe care le folosește.

„Da, sunt mai scumpe decât dulciurile clasice, dar aici e altă materie primă. O plită de ciocolată neagră costă 75 de lei, sincer nu am idee cât costă una bună în supermarket.”

Natalia are drept scop de a convinge cât mai multă lume să renunțe la dulciurile din comerț, îndeosebi copii.

„Pe viitor îmi doresc să conving toată lumea să renunțe la dulciurile din comerț, îndeosebi să nu mai ofere copiilor otravă legalizată.”

Natalia spune că clienții care au ca scop alimentația sănătoasă sunt mulțumiți de deserturile ei, nemulțumiți rămân doar cei care nu știu despre beneficiile acestor dulciuri.

„Dacă clienții au ca scop o alimentație sănătoasă evident că sunt mulțumiți că au șansa să se delecteze și ei cu ceva dulce, dacă au ca scop să își umple burta și plus sunt fanii deserturilor sovietice ieftine și pun accentul pe cantitate nu calitate, atunci dulciurile vegane nu sunt pentru ei.”

Tânăra spune că se bucură de faptul că dulciurile produse de ea nu dăunează sănătății celor ce le consumă, din contra, au doar beneficii.

„Cea mai mare satisfacție e să știi că ciocolata care a ajuns pe masa oamenilor nu poate să le facă nimic rău. Sunt recunoscătoare Universului că am întâlnit persoana potrivită la timpul potrivit, care nu doar și-a dat banii pentru serviciul oferit, dar care a sădit în mine o semință care acuma dă roade, a avut încredere în mine și mi-a insuflat incredere. Sunt nopți când o idee nu mă lasă să adorm și evident până dimineața o pun în practică.”

Ea este susținută de soț și mama sa, care sunt principalii degustatori. De asemenea, ea spune că îi datorează tot succesul fetiței ei.

„Sunt susținută mult de soțul meu și de mama care și sunt principalii degustatori, de la ei primesc orice recenzie și le ascult preferințele. Tot ceea ce fac eu acuma îi datorez copilului meu, ea m-a împins cumva spre această alegere în alimentație de care nu regret.”

Realitatea Live

30 Iul. 2021, 12:36
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
30 Iul. 2021, 12:36 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Când pandemia COVID-19 a forțat milioane de oameni să renunțe la locul de muncă, comercianții cu amănuntul au văzut creșteri ale cererii de produse care erau deosebit de populare în rândul persoanelor care se aflau în casele lor.

Această cerere i-a ajutat să obțină profituri record în timpul pandemiei, inclusiv giganți cu amănuntul precum Amazon și Walmart, precum și un elev de 16 ani de liceu din Hopewell, New Jersey, pe nume Max Hayden.

Hayden și-a intensificat forța de revânzare a articolelor pe Amazon și alte piețe online în 2020, în tonul profiturilor cu șase cifre. De fapt, prin direcționarea specifică a produselor pe care le știa că vor avea o cerere mare și o ofertă scurtă în diferite puncte ale pandemiei – de la piscine supraterane în perioada verii, la încălzitoarele de terasă din toamna trecută, dar niciodată de necesități pandemice, spune el.

Băiatul a reușit să vândă produse în valoare de peste 1,7 milioane de dolari ca vânzător pe Amazon Marketplace în 2020.

Dacă ar fi să luăm în considerare și celelalte piețe online în care a vândut articole, cum ar fi Facebook Marketplace și Craigslist, Hayden a obținut venituri de peste 2 milioane de dolari anul trecut, revândând articole populare.

După ce a luat în calcul costurile precum transportul și prețurile originale de vânzare cu amănuntul ale produselor, Max spune că a obținut un profit total pentru anul de „aproximativ 110.000 USD pentru mine”.

În septembrie, Hayden și-a înregistrat oficial afacerea ca societate cu răspundere limitată sau LLC, numită MH Book Store. Acum este un CEO de 16 ani.

Un tânăr antreprenor

Deși are abia 16 ani, tânărul a vândut jucării pe eBay în clasa a V-a și apoi, în școala medie, a câștigat bani vândând bomboane și alte dulciuri colegilor săi.

„Am fost arestat de vreo două ori pentru că am vândut filete fidget [la școală], dar de acolo am vândut filatori fidget la târgul din oraș și apoi online”, spune el.

„Max a avut întotdeauna un spirit antreprenorial”, spune mama sa, Jennifer Hayden, care lucrează ca asociat client pentru o instituție financiară (tatăl lui Max, numit și Max, este arhitect). „A iubit banii și este foarte creativ. Și cred că cei doi împreună sunt un fel de ceea ce l-a adus acolo unde se află astăzi ”.

Actuala afacere de revânzare online a lui Hayden a început cu adevărat în 2019, începând cu produse de revânzare populare, cum ar fi adidași. A început cu doar aproximativ 300 de dolari din banii lui.

„Am început cu banii de la ziua mea, lucruri de genul acesta”, spune Hayden, adăugând că nu a trebuit să împrumute niciodată bani de la părinți pentru a-și finanța afacerea.

În ultimul an, însă, afacerea lui Hayden a devenit supraîncărcată. Multe articole pe care le vinde online au un preț dublu față de prețul de vânzare cu amănuntul, spune Hayden, dar uneori pot chiar să aducă o majorare de până la 400% dacă produsul are o cerere deosebit de mare.

Pe acest front, Hayden primește ajutor de la mai multe grupuri la care s-a alăturat pe platforma de mesagerie Discord, unde distribuitorii împărtășesc sfaturi despre ce produse să vizeze și care comercianți cu amănuntul ar putea avea în continuare un articol fierbinte în stoc. Membrii grupului Discord plătesc taxe lunare pentru calitatea de membru, iar Hayden spune că costul variază de obicei de la 20 USD la 100 USD pe lună pentru fiecare grup, dar merită să vă ajutați cu alți revânzători.

Hayden spune că își petrece adesea ore întregi cercetând ce produse se revând cu mult mai mult decât prețurile lor de vânzare cu amănuntul, indiferent dacă este vorba de Discord sau de studierea datelor furnizate de Amazon Marketplace vânzătorilor săi.

„La începutul pandemiei, am vândut lucruri precum console Nintendo Switch și camere web pentru persoane cu copii, astfel încât să poată lucra de acasă și să meargă la școală de acasă”, explică Hayden. „Multe dintre aceste articole se vindeau toate, precum și echipamente pentru exerciții la domiciliu și chiar uneori mașini de cusut și producători de pâine, lucruri pe care oamenii le făceau după ce erau blocați acasă.”

„După școală și muncă, mergeam la diverse Wal-Marts și Targets și [Max ar cumpăra cât mai multe bazine pe care le-am putea încadra în spatele mașinii”, spune Jennifer Hayden.

„Venea toamna, am început să vând încălzitoare de terasă, deoarece încălzitoarele de terasă erau necesare pentru întrunirile în aer liber”, spune Max. Au existat [o mulțime] de limite la adunările interioare din toamnă.”

Hayden este foarte conștient de faptul că succesul său în afaceri a venit într-un moment în care mulți alții s-au luptat în mijlocul pandemiei. Dar, în același timp, la fel ca alte companii online care au prosperat în 2020 (de la giganți precum Amazon la întreprinderile mici care au pivotat pentru a se concentra pe comerțul electronic), Hayden simte, de asemenea, că pur și simplu a văzut o oportunitate bună de afaceri și a profitat de ea.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală