(FOTO) Cele mai scumpe mașini create vreodată. Cui aparțin? Valorează milioane de dolari, iar unele sunt inestimabile

11 Ian. 2022, 19:21
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
11 Ian. 2022, 19:21 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Banii nu pot cumpăra fericirea, dar pot cumpăra mașina visurilor tale. De la vehicule prezentate în filme emblematice până la versiuni personalizate unice, nu veți crede că unele dintre mașinile uimitoare de pe această listă există. Răsfățați-vă ochii cu unele dintre cele mai scumpe și incredibile super-mașini din lume și descoperiți cine sunt proprietarii lor.

Cele mai scumpe mașini din lume: Ferarri GG50 al lui Giorgetto Giugiaro: inestimabil

Pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare ca angajat Ferrari în 2005, designerul de mașini de renume mondial Giorgetto Giugiaro a primit un cadou care a fost de invidia pasionaților de mașini de pretutindeni – oportunitatea de a-și proiecta propriul Ferrari… fără limite. GG50, supermașina lui concept 2+2 coupé, a fost parțial bazată pe Ferrari 612 Scaglietti și a îmbinat caracteristicile clasice și futuriste. Designul său prezintă un exterior roșu îndrăzneț și un interior elegant crem. Automobilul cu totul unic al lui Giugiaro este considerat a fi inestimabil.

Jay Leno și EcoJet-ul său din 2006: inestimabil

Acest GM EcoJet unic din 2006 a fost proiectat de Jay Leno în colaborare cu General Motors. Supercar-ul tehnologic a fost dezvăluit la spectacolul SEMA din 2006 din Vegas și este inestimabil. Mașina nu numai că are un design atrăgător, dar este și alimentată durabil. Are un motor cu turbină Honeywell Lt-101 de 650 de cai putere care funcționează pe biodiesel, în timp ce caroseria este realizată din fibră de carbon și Kevlar și poate găzdui două persoane.

Cele mai scumpe mașini: Ferrari 250 GTO al lui David MacNeil: 80 de milioane de dolari

Fondatorul WeatherTech, David MacNeil, a plătit 80 de milioane de dolari în 2018 pentru acest legendar Ferrari 250 GTO din 1963, făcând-o una dintre cele mai scumpe mașini vândute vreodată. Există doar aproximativ trei duzini de modele ale mașinii sport de epocă, care prezintă emblematicele dungi tricolore franceze.

Bugatti 57SC Atlantic al lui Ralph Lauren: 40 de milioane de dolari

Gustul lui Ralph Lauren pentru mașini este evident la fel de extravagant și rafinat ca și simțul său al stilului. Creatorul de modă deține 60 de mașini clasice rare (inclusiv 11 Ferrari), inclusiv inspirația din spatele lui La Voiture Noire, iconicul Bugatti 57SC Atlantic din 1938. Automobilul uimitor se mândrește cu o valoare care depășește 40 de milioane de dolari și este incredibil de dorit datorită faptului că au fost create doar patru modele de acest tip. Deși se știe unde se află trei dintre ele, locația celui de-al patrulea este un mister continuu.

Rolls-Royce-ul personalizat al lui Jay-Z și Beyoncé

Rolls-Royce și-a lansat mașina Boat Tail în mai 2021, numind-o „cea mai ambițioasă mașină cu motor creată vreodată”. Spatele mașinii cu patru locuri este proiectat ca o punte de iaht și măsoară 5,8 m în lungime. Este una dintre cele mai scumpe mașini moderne făcute vreodată, costând 26,4 milioane de dolari.

Vehiculul inovator face parte din noul proiect Coachbuild al Rolls-Royce, care oferă clienților de profil înalt libertatea de a-și proiecta propriile mașini personalizate. Doar trei Boat Tails au fost create până acum, iar Jay-Z și Beyoncé se zvonește că se numără printre cumpărători. De ce? Pentru că răcitorul de șampanie a fost conceput pentru a se potrivi sticlelor de Armand de Brignac, marca de alcool de lux deținută în comun de rapper…

Duesenberg SSJ din 1935 al lui Gary Cooper: 22 de milioane de dolari

Acest elegant Duesenberg SSJ din 1935 este unul dintre doar două construite vreodată și a aparținut cândva starului de la Hollywood Gary Cooper. Cea mai puternică mașină a timpului său, automobilul antic ar putea atinge o viteză maximă de 140 mph (225 km/h). Mașina clasică a intrat sub ciocan în 2018, aducând un record de 22 de milioane de dolari.

Realitatea Live

05 Dec. 2022, 05:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Dec. 2022, 05:30 // Actual //  Lupu Eduard

Fiul lui Aleksander Litvinenko, opozantul lui Vladimir Putin ucis cu poloniu la Londra, în 2006, a primit ordin de mobilizare în armata rusă. Recrutorii au venit la casa lui din Moscova, relatează The Guardian.

Anatoli Litvinenko, în vârstă de 28 de ani, a dezvăluit că a fost chemat să facă serviciul militar în Ucraina în urmă cu câteva săptămâni, de către soldați care păreau să nu cunoască istoria sa tragică cu regimul lui Vladimir Putin.

„Pe la jumătatea lunii octombrie, la aproape o lună după ce Putin a decretat mobilizarea parțială în Rusia, s-a auzit o bătaie la ușa apartamentului din Moscova, înregistrat ca reședința mea oficială”, a scris el duminică în The Observer, înainte de difuzarea unui nou serial de televiziune care spune povestea otrăvirii tatălui său de către asasinii ruși.

„Prietenii de familie care locuiesc acum acolo au deschis ușa și au dat peste doi ofițeri din administrația militară rusă, care i-au întrebat dacă sunt acasă. I-au informat că nu am mai fost acasă de peste 20 de ani”, a spus el.
Aleksander Litvinenko, fost ofiţer al serviciilor secrete ruse specializat în crima organizată, a devenit un opozant vocal al lui Vladimir Putin. El a murit în 2006, la câteva săptămâni după ce a băut ceai verde cu poloniu radioactiv la Hotelul Millenium din Londra, unde se întâlnise cu doi bărbați, Dmitri Kovtun și Andrei Lugovoi.

Anchetatorii britanici au găsit urme de poloniu la toate locurile din Londra pe unde trecuseră cei doi suspecţi, inclusiv în birouri, hoteluri, avioane şi la stadionul echipei de fotbal Arsenal.

Suspecţii au negat că l-ar fi otrăvit pe Litvinenko, iar Rusia a refuzat să-i extrădeze pentru a fi judecaţi.

De pe patul de moarte, fostul spion l-a acuzat pe Putin că a ordonat uciderea lui, însă Kremlinul a negat întotdeauna că a avut vreun rol.

Un judecător în cadrul anchetei britanice asupra acestui caz a concluzionat în 2016 că asasinarea lui Litvinenko a fost o operaţiune a FSB aprobată cel mai probabil de directorul de la acea vreme a instituţiei, Nikolai Patruşev, şi de Putin însuşi.

Iar în septembrie 2021, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a decis că otrăvirea cu poloniu a lui Litvinenko „este imputabilă Rusiei”.

Dmitri Kovtun a murit de COVID-19, anul acesta.

Andrei Lugovoi este om de afaceri și membru al Parlamentului rus.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău