Gavrilița, roșie de furie că șefii de proiecte au salarii grase, dar drumurile sunt construite cu viteza melcului

01 Iun. 2022, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Iun. 2022, 17:56 // Actual //  bani.md

Prim-ministra Natalia Gavrilița s-a arătat nemulțumită de gradul de implementare a proiectelor finnțate din surse externe. „Șefii unităților de implementare nu sunt interesați de rapiditatea executării, lucrărilor, deși au salarii foarte mari”.

„Avem foarte multe unități de implementare unde salariile sunt ai mari decât ale funcționarilor publici și noi vedem că nivelul de executare a proiectelor cu finanțare externă este la 67%. Soldul la sfârșitul anului era de peste un miliard de lei. Ministrul Finanțelor, Cancelaria de stat vă rog să revizuim regulile care se aplică acestor unități de implementare”, s-a arătat revoltată Gavrilița.

Potrivit ei, cei care lucrează în unitățile de implementare nu trebuie să aibă interesul să fie prelungit proiectul ca să mai primească salariu încă un an.

„Cei din proiecte trebuie să fie interesați ca proiectul să fie implementat cât mai repede ca lucrările să fie executate cât mai urgent. Dacă nu se descurcă cei cu salarii bune, atunci funcționari publici vor fi responsabili pentru efectuarea lucariilor de îmbunătățire a serviciilor pentru. Asemenea situații nu mai pot fi tolerate. Noi avem bani din partea partenerilor externi și în fiecare an discutăm despre un nivel jos a nivelul de implementare. Vom schimba atitudinea. Nu trebui să treacă o viață de om ca să avem servicii și drumuri mai bune.”

La sfârșitul anul 2021 excedentul banilor din proiectele internaționale se cifra la 1,3 miliarde de lei.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

06 Feb. 2025, 17:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Feb. 2025, 17:09 // Actual //  bani.md

Zeci de automobile noi stau blocate de câteva zile în vamă, provocând întârzieri majore în livrarea comenzilor către clienți. Peste 30 de automobile ar fi fost reținute doar în vama Leușeni, iar acest blocaj este cauzat de aplicarea unei noi legi care a dat peste cap procesul de import în Republica Moldova, scrie autoblog.md.

Potrivit surselor, legea obligă importatorii să semneze contracte cu firme specializate în reciclarea mașinilor vechi, dar până în prezent, Guvernul nu a autorizat nicio companie să înceapă să opereze. În consecință, zeci de automobile noi și rulate sunt reținute la vamă, ceea ce provoacă întârzieri în livrări și nemulțumiri printre clienți.

Reprezentanții importatorilor se tem că acest blocaj va duce la o creștere a prețurilor mașinilor în viitor, întrucât întârzierea în livrarea acestora ar putea afecta stocurile și, implicit, costurile de import. Situația este, de asemenea, agravată de faptul că măsurile nu sunt încă implementate corespunzător, lăsând importatorii într-o stare de incertitudine.

@autoblog.md Mașini noi şi rulate stau blocate în vamă pentru că statul nu a gândit legea până la final… #moldova ♬ original sound – Constantin Mihalachi

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală