Jackpot-ul din SUA a atins un nou nivel record. Câștigătorii își pot cumpăra chiar un castel

05 Nov. 2022, 06:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Nov. 2022, 06:54 // Actual //  Lupu Eduard

Jackpot-ul Powerball din SUA a crescut la 1,6 miliarde de dolari. A devenit cel mai mare premiu de loterie din istorie. Află ce își pot cumpăra câștigătorii premiului.

Jackpot-ul Powerball a ajuns la o valoare estimată de 1,6 miliarde de dolari. Acest lucru îl face cel mai mare premiu de loterie din istorie. Mâine seară, 5 noiembrie, va avea loc o tragere la sorți pentru premiul care nu a mai fost câștigat de mai bine de trei luni. Faptul că a fost un șir de 39 de extrageri consecutive fără un câștigător arată cât de dificil este să ai parte de marele premiu. Din această cauză, jackpot-ul a devenit tot mai mare.

Noua valoare a jackpot-ului depășește premiul record anterior de 1,586 miliarde de dolari. Acesta a fost câștigat, în 2016, de trei jucători Powerball din California, Florida și Tennessee. În ceea ce privește suma care a fost câștigată în urmă cu șase ani, Powerball susține că dacă ai pune bancnote de 100 de dolari una peste asta, însumând 1,5 miliarde de dolari, ai ajuns la o înălțime de aproape 1,6 kilometri.

Ce poți face cu banii câștigați la Jackpot

Dacă vei fi norocosul câștigător al premiului de 1,6 miliarde de dolari, ai putea cumpăra confortabil Castelul Windsor. Valoarea actuală estimată de piață a castelului este de aproximativ 561,9 milioane de dolari. Jackpot-ul se joacă în 45 de state din SUA, precum și în Washington DC, Puerto Rico și Insulele Virgine americane. Cu toate acestea, există câteva state unde nu există o loterie. Este vorba de Utah, Nevada, Hawaii, Alaska și Alabama.

Mai multe motive au făcut ca oamenii din aceste regiuni să nu aibă o loterie. Liderii din cele cinci regiuni aveau îngrijorări cu privire la impactul asupra familiilor cu venituri mici sau dorința de a nu concura cu loteriile deja existente.

Aproape toți câștigătorii optează să primească premiul în bani. Extragerea de sâmbătă seară ar fi estimată la 782,4 milioane de dolari. Câștigătorii jackpot-urilor uriașe primesc aproape întotdeauna banii, iar consilierii financiari spun că ar putea fi o greșeală, notează News.sky.com.

Realitatea Live

24 Mai 2024, 17:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
24 Mai 2024, 17:02 // Actual //  Soroceanu Olga

Digitalizarea sistemului educațional reprezintă o prioritate pentru Republica Moldova. Tranziția digitală înseamnă crearea unui sistem comun care permite autorităților să reformeze sistemul de învățământ, iar instituțiilor de resort să aibă acces la date actualizate. În acest sens, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului Austriei, sunt demarate o serie de proiecte care au menirea de a îmbunătăți și consolida sistemul educațional digital.

În cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale”, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA), în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Formare (ETF), a organizat un eveniment dedicat digitalizării sistemului de Învățământ Profesional Tehnic (ÎPT).

Acesta a reunit principalii actori ai dezvoltării sistemului ÎPT: Centrele de Excelență, comunitatea donatorilor care sprijină consolidarea ÎPT, industria TIC și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, care au lansat discuții și dezbateri privind importanța accelerării digitalizării învățământului profesional, având la bază rezultatele unei cercetări aprofundate efectuate de către ETF.

Documentul de cercetare relevă principalele constatări pe acest domeniu și include o serie de recomandări adaptate atât la nivel național, cât și la nivel instituțional, bazate pe rezultatele unui sondaj amplu care acoperă toate cele 88 de instituții ÎPT din Moldova, fiind completat de o serie de interviuri cu actorii implicați activ la realizarea acestui deziderat.

Componentele de bază ale documentului țin de: infrastructura digitală a instituțiilor de învățământ, competențele digitale ale cadrelor didactice de toate categoriile, aplicațiile educaționale, inclusiv pentru evaluarea digitală a elevilor care permite feedback rapid și cuantificat, oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru predare-învățare, nivelul competențelor digitale ale elevilor și oportunitățile de dezvoltare a acestora prin acreditarea în baza cursurilor autorizate de către minister.

Mai mult, documentul oferă  informații esențiale despre programele de formare concepute pentru perfecționarea competențelor digitale a personalului didactic, care reprezintă drept o oportunitate de formare continuă menită să consolideze comptențele digitale ale pedagogilor, cât și date despre instrumentele digitale dezvoltate, întru buna gestionare a informațiilor despre volumul de muncă al elevilor și profesorilor. Această abordare, pedagogia digitală, are menirea să susțină elevii în asimilare facilă și animată a informației teoretice și practice. Obiectivul central este formarea competențelor profesionale ale elevilor din ÎPT prin instrumente digitale, care fac procesul de învățare mai ușor, mai rapid, mai țintit, mai interesant.

De asemenea, Sistemului Informațional de Management în Educației (SIME) este consolidat cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Austriei. Acest fapt îi va permite Ministerului Educației și Cercetării să ia decizii strategice privind dezvoltarea sistemului de educație și formare profesională, având la bază date veridice și actualizate asupra funcționalității sistemului ÎPT pe întreg teritoriul țării.

Ce înseamnă modernizarea SIME? Aceasta presupune extinderea funcționalității cu două module noi, și anume: „Registrul electronic” – care va fi utilizat de către profesori și va permite gestionarea datelor privind rezultatele elevilor, prezența, monitorizarea calificărilor oferite de instituții, printre altele, și „Agenda electronică” care va permite monitorizarea automată a prezenței elevilor și va preveni tendințele de absenteism. În mod similar, profesorii vor putea utiliza agendele electronice pentru a monitoriza progresul academic al elevilor și vor putea distribui cu ușurință anunțuri, teme, conținut educațional, dar și multe altele.

Până la finele anului 2025, toate activitățile sus menționate se vor realiza în cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale” întru realizarea obiectivelor privind alinierea standardelor la nivel internațional a sistemului educație, la capitolul utilizării instrumentelor TIC în procesul de predare – învățare, obiectiv stipulat în Strategia Națională „Educație – 2023”.

Programul „EU4Moldova: Comunități Locale”, este finanțat de Uniunea Europeană, Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare (ADC) și Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone – Asistența Poloniei; și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și Solidarity Fund PL (SFPL) în Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău