Lupta dintre „Gările Auto Moderne” și autorități se mută pe terenul CNA! A fost depusă o plângere penală

11 Sept. 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Sept. 2024, 13:05 // Actual //  bani.md

Lupta dintre „Gările Auto Moderne” și autoritățile statului se mută pe terenul Centrului Național Anticorupție, Reprezentanții companiei au depus o plângere penală, după ce, conform lor, au fost alungați abuziv din sediul instituției.

Reprezentanții companiei au depus miercuri, 11 septembrie, o plângere penală la Centrul Național Anticorupție. Aceştia denunță acțiunile pretins ilegale ale Î. S. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului” și cele ale reprezentanților organelor afacerilor interne, care ar fi pătruns ilegal și au ocupat birourile administrației companiei.

Potrivit avocatului investitorului privat, această măsură este vădit ilegală, în absența unei hotărâri judecătorești, și încalcă grav drepturile contractuale și patrimoniale ale partenerului privat.

„Astăzi, am depus o plângere în care am denunțat acțiunile ilegale ale Î.S. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului” și a reprezentanților organelor afacerilor interne, care au fost întreprinse în data de 10 septembrie, în legătură cu pătrunderea în sediile birourilor administrației „Gările Auto Moderne”. Au înlăturată paza privată și au pătruns forțat în sediile birourilor administrației „Gările Auto Moderne”, acolo unde se află lucrurile personale și documentația întreprinderii. A fost depusă o plângere penală și solicităm organelor statului sa examineze echidistant și transparent acest denunț și să tragă la răspundere persoanele culpabile de aceste încălcări”, a declarat avocatul companiei, Andrei Iosip.

Potrivit avocatului, APP, prin intermediul Î. S. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului” nu avea dreptul legal să întreprindă nicio acțiune în lipsa unei decizii definitive și irevocabile a instanței de judecată.

„Pe data 17 mai 2022, APP a comunicat rezoluțiunea unilaterală a contractului de parteneriat public-privat cu „Gările Auto Moderne” în baza căruia societatea noastră a investit suma de 117 milioane de lei în modernizarea și eficientizarea gărilor. Drept motiv, APP a invocat că investitorul nu a prezentat o garanție de bună execuție, valabilă retroactiv, fapt care este imposibil din punct de vedere juridic și tehnic, ci și contravine legislației în vigoare.

Deși această notificare a fost contestată în instanța de judecată, și prin încheierea Judecătoriei Chișinău sediul Rîșcani din 23 octombrie 2023 s-a confirmat că notificarea APP nu poate fi pusă în executare până la pronunțarea unei hotărâri judecătorești definitive, la 19 august, APP a dispus, în lipsa unui ordin lipsa inițierii unei proceduri administrative corespunzătoare, preluarea unilaterală a activelor „Gărilor și Stațiilor Auto” de la SRL „Gările Auto Moderne” și transferarea acestora către ÎS „Direcția pentru Exploatarea Imobilului”. Această măsură este vădit ilegală, în absența unei hotărâri judecătorești, și încalcă grav drepturile contractuale și patrimoniale ale partenerului privat. Și acest ordin a fost contestat în instanță și s-a cerut suspendare executării acestuia. Deși până în prezent această cerere nu este soluționată, toate acțiunile ar trebuie să fie suspendate, membrii Comisiei continuă acțiunile de executare forțată a acestei preluari ilegale”, consideră Andrei Iosip.

În același timp, administratorul companiei, Iurie Moroz, acuză Agenția Proprietății Publice de faptul că încearcă, prin toate mijloacele, să pună în aplicare atacul raider asupra companiei „Gările Auto Moderne” și să o înlăture ilegal de la administrarea gărilor și stațiilor auto din țară.

Totuși, spune Moroz, chiar și în aceste condiții, funcționalitatea la zi a procesului tehnologic și logistic de deservire a călătorilor și a operatorilor de transport în deservirea curselor se desfășoară fără perturbări.

„Acest lucru se datorează inclusiv operatorilor de transport, care, deși sunt supuși și ei presiunilor, sunt intimidați și șantajați de reprezentanții APP, continuă să-și desfășoare onest activitatea. Vreau să le mulțumesc pe această cale și să-i asigur că vom face tot ce ne stă în puteri pentru a-i proteja. Vreau să le aduc mulțumiri și celor peste 250 de angajați ai companiei, care lucrează zilnic în interesul oamenilor. Astăzi, APP acționează în cel mai brutal mod cu putință, scopul autorităților fiind să perturbeze activitatea gărilor, în detrimentul călătorilor. Noi ne vom onora și în continuare obligațiunile contractuale și vom face tot posibilul să dezvoltăm serviciile noastre și să le facem și mai calitative. Acesta este angajamentul pe care ni l-am asumat și vom rămâne și de acum înainte fermi pe poziții”, a declarat Iurie Moroz.

 

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală