Nemulțumiți că nu și-au primit salariile din noiembrie, feroviarii din Ocnița au blocat circulația trenurilor marfare

22 Feb. 2021, 12:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Realitatea.md
22 Feb. 2021, 12:25 // Bani și Afaceri //  Realitatea.md

Angajații nodului feroviar Ocnița au blocat în această dimineață circulația tuturor trenurilor marfare care intră în țară. Feroviarii au recurs la această decizie după ce, cetățenii nu și-au primit salariile din luna noiembrie 2020

Inițial, feroviarii au blocat o trecere de nivel cu calea ferată din apropierea Gării Ocnița, după care s-au retras într-un scuar de pe teritoriul gării unde și-au continuat acțiunea.

Aceștia s-au înarmat cu pancarte pe care scria: „3,5 luni lucrăm pe entuziasm”„Solicităm plata imediată a datoriilor pentru salarii” și „Cerem atragerea la răspundere a celor care nu achită salariile”.

Președintele comitetului sindical al Gării feroviare Ocnița, Dmitrii Fisiuc a menționat în timpul protestului că l-a contactat pe directorul întreprinderii de stat „Calea Ferată a Moldovei” și l-a rugat să vină la Ocnița ca să le explice oamenilor când își vor primi salariile. „El a explicat că se ocupă de ceea ca toți angajații să-și primească salariile. A spus că azi nu a putut veni, dar va veni în decursul săptămânii. Și a promis că până la finele săptămânii va achita salariile”, a spus Fisiuc.

Ulterior, protestatarii au spus că, de fapt, Onceanu le-a promis achitarea salariului doar pentru luna noiembrie.

Pe lângă lipsa salariilor, protestatarii s-au plâns și pe faptul că nu primesc nici mănuși, nici roabe necesare pentru activitatea lor.

După câteva ore, protestatarii au mers pe la casele lor, menționând că vor relua acțiunea în zilele următoare.

Este de menționat că angajații Gării din Ocnița au ieșit la protest și la începutul lunii ianuarie curent.

Foto: facebook.com/kainareanu

Realitatea Live

10 Dec. 2024, 15:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Dec. 2024, 15:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Industria globală a aviației este proiectată să obțină un profit net de 36,6 miliarde de dolari în 2025, depășind ușor estimările pentru anul 2024, a anunțat Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA). Această performanță va fi impulsionată de scăderea prețurilor la combustibil și de o gestionare eficientă a costurilor, Rtă datele IATA.

Numărul pasagerilor este estimat să crească cu 6,7%, ajungând la 5,2 miliarde în 2025, iar veniturile totale ale industriei ar putea depăși, pentru prima dată, pragul de 1 trilion de dolari, până la 1,007 trilioane de dolari, o creștere de 4,4% față de 2024.

Profitul operațional este estimat la 67,5 miliarde de dolari, iar cheltuielile totale ale industriei ar putea atinge 940 miliarde de dolari în 2025.

În cadrul unei conferințe de presă, Willie Walsh, directorul general al IATA, a remarcat creșterea semnificativă a pieței aviației în India, subliniind importanța conectivității aeriene pentru sprijinirea dezvoltării economice. India și China rămân printre piețele de aviație internă cu cea mai rapidă creștere.

Conform IATA, marja de profit net pentru 2025 este estimată la 3,6%, în creștere ușoară față de 3,3% în 2024. Profitul net per pasager va ajunge la 7 dolari, mai mic decât vârful de 7,9 dolari înregistrat în 2023, dar peste valoarea de 6,4 dolari prognozată pentru 2024.

În regiunea Asia-Pacific, profitabilitatea va înregistra o ușoară îmbunătățire datorită cererii puternice și a creșterii gradului de ocupare a aeronavelor.

La nivel global, tariful mediu al biletelor de avion, inclusiv taxele suplimentare, este prognozat să fie de 380 de dolari, cu 1,8% mai mic decât în 2024.

Prețul mediu al combustibilului pentru avioane este estimat la 87 de dolari pe baril în 2025, în scădere față de 99 de dolari pe baril în 2024. Cheltuielile totale pentru combustibil ale companiilor aeriene vor fi de 248 miliarde de dolari, o scădere de 4,8%, chiar dacă volumul consumului de combustibil va crește cu 6%, până la 107 miliarde de galoane.

Cu toate acestea, IATA avertizează asupra provocărilor legate de lanțurile de aprovizionare, infrastructura deficitară, reglementările stricte și creșterea taxelor. În plus, companiile aeriene vor resimți o presiune financiară suplimentară, pe măsură ce vor epuiza beneficiile fiscale asociate pierderilor din perioada pandemiei.

Această proiecție evidențiază eforturile industriei aeriene de a-și reveni complet după pandemie și de a investi în tehnologii sustenabile pentru un viitor mai verde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală